אופל קורסה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השישי של אופל קורסה נחשף במאי 2019. הדור החדש הוא הראשון להתבסס על מכלולי PSA כחלק מהמיזוג של אופל לתוך הקבוצה הצרפתית, ובהמשך כחלק מתאגיד סטלנטיס.
ביולי 2024 החל שיווקה של גרסה מעודכנת לאחר שזו עברה מתיחת פנים.
העיצוב החיצוני שונה כך שיהיה קרוב לזה של דגמי אופל החדשים, עם חזית ה'וייזור' הכוללת סבכה, יחידות תאורה ופגושים שונים, ולאלה מצטרפים סמלים וכיתובים בעיצוב חדש.
בסביבת הנהג צג מרכזי "10 הגדול מקודמו ("8), ובזה מערך תפעול חדש, ממשקי קישור אלחוטיים ומערך הניווט של טום-טום (TomTom). עוד בחידושים: מחוונים מוקרנים, בורר וגלגל הגה חדשים וריפוד משופר.
הקורסה מוצעת עם אותה יחידת הנעה כבעבר: מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית.
אופל קורסה מוצעת כעת רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר, 'GS', ומחירה של זו עלה קלות ביחס לעבר.
שיווקה של הגרסה החשמלית הופסק.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הנוכחי של אופל קורסה מעוצב בצורה צעירה ודינאמית. ההופעה מושכת מבטים, בטח אם בוחרים באחד מצבעי המרכב הנועזים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שואלת לא מעט אלמנטים מהאחות מבית פיג‘ו 208, אך מצליחה להיראות מאוד ”אופל“.
המרחב מלפנים טוב למדי, והמושבים נוחים מאוד. איכות החומרים טובה בחלק העליון ופחות מרשימה בתחתית.
מאחור המרחב סביר בלבד. גג השמש הפנורמי ענק ומרשים ביחס למקובל בסגמנט.
תא המטען מציע נפח שימושי ומקובל לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל’ (130 כ“ס, 3 ציל‘) מספק לקורסה ביצועים טובים ונמרצים, במיוחד במצב ספורט. הוא עובד בתיאום מצוין עם תיבת ההילוכים האוטומטית (8 היל‘).
יחסית למנוע בעל 3 ציל‘ הוא חלק ומעודן, אך עדיין עשוי לווברץ מעט במהירויות נמוכות וקולו נשמע תחת עומס.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בעיר ומשתפרת מחוצה לה. הכיול נוקשה יחסית והחישוקים הגדולים מעבירים לתא הנוסעים חלק ממפגעי הכביש.
מצד שני, הקורסה מפצה בריסון טוב של המרכב בכביש גלי ותחת עומס בפיתולים. בכבישים כאלה הקורסה מציגה יכולת גבוהה, עם אחיזה גבוהה ונכונות רבה להיכנס לפניה.
בידוד הרעשים ממוצע ביחס למקובל בקטגוריה.
-
תמורה למחיר
אופל קורסה ממוצבת בחלק היותר יקר ויוקרתי של הקטגוריה, אך מצדיקה זאת באיכותה הגבוהה - כך שהתמורה טובה. 4 שנות אחריות הן בונוס מבורך.
-
גרסאות ורמות גימור
החל מיולי 2024, מוצעת הקורסה בגרסה אחת (בנזין), וברמת הגימור הגבוהה-ספורטיבית בלבד (GS ליין).
רשימת האבזור כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי "17, מצלמה אחורית וחיישני חנייה קדמיים, פנסי ערפל, חלון גג, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים ספורטיביים וחבילת עיצוב ספורטיבית הכוללת גג שחור.
-
בטיחות
אופל קורסה זכאית לארבעה כוכבי בטיחות ע"פ ארגון יורו NCAP וזאת בשל ציון של 69% בסעיף מערכות הבטיחות, אחוז אחד בלבד מתחת לרף הנדרש (70%).
מערכות הבטיחות שודרגו בגרסה המחודשת, ובמפרט: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
סיכום
מהטובות בקבוצה.