אופל מוקה 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של אופל מוקה נחשף לראשונה ביוני 2020 והוא מבוסס על הדור העדכני של אופל קורסה.
בעוד מוקה הקודם היה רכב פנאי קטן-גדול ובעל הופעה "קשוחה", הדור החדש נוטה לצד הקטן בסגמנט (קצר מהקודם בכ-12 ס"מ) ומוסיף המון סגנון להופעה מיוחדת ומושכת.
עם מוקה הוצגה שפת העיצוב העדכנית של היצרנית כולל סבכת ה"וייזור" וסביבת נהג בעלת שני מסכים הנוטים כלפי הנהג.
מוקה מוצע בארץ עם שתי יחידות הנעה. לראשונה מנוע טורבו-בנזין המוכר של היצרנית (1.2 ל', 3 ציל') המפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
השנייה היא גרסה חשמלית (136 כ"ס) עם סוללת 50 קוט"ש לטווח נסיעה מירבי של 338 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית עד 100 קילוואט.
השיווק בישראל החל בנובמבר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
עם המוקה אופל יצרה לעצמה שפה עיצובית מקורית שהיא רק שלה. הפרופורציות נהדרות, הוא מוצע עם צבעי מרכב נועזים ואפשרויות התאמה אישית (חישוקים, מכסה מנוע ועוד). התוצאה פשוט נהדרת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של מוקה נאה ומודרנית, וצמד המסכים (מחוונים ומולטימדיה) מוסיפים לאותה תחושה.
מושב הנהג נאה למראה, ובהתאם לרמת הגימור קשה או רך במגע: אך אחרי נהיגה ארוכה התגלה כנוח ומוצלח בכל מקרה. תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד.
המרחב מאחור סביר ביחס לקטגוריה. קו השמשות הגבוה מפריע לראות החוצה.
תא המטען בעל נפח מספק (310 ל' בחשמלי, 350 ל' בבנזין), בעל סף גבוה אך מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין (1.2 ל', 130 כ"ס) בעל ביצועים טובים, תגובות זריזות למדי ונעים בפעולתו. תיבת ההילוכים לרוב חלקה, אך מעט איטית בתגובותיה ובמהירויות נמוכות פחות זורמת. מערכת העצור-התנע פעלתנית מדי.
הגרסה החשמלית (136 כ"ס) מפתיעה בביצועיה הטובים ביחס לנתונים. היציאה מהמקום מהירה, תאוצות הביניים יעילות ורק במהירויות גבוהות הדחף יורד מעט.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של המוקה בינונית למדי בשתי הגרסאות בשל כיול מתלים נוקשה. גם בידוד הרעשים אינו מצטיין.
התנהגות הכביש של גרסת הבנזין טובה למדי, התגובות טובות והאחיזה גבוהה. לחשמלית מאפיינים דומים אך תוספת המשקל מורגשת.
-
תמורה למחיר
בגרסת הבנזין מוקה מוצע במחיר מעט גבוה, אך החבילה הכללית מקורית ומיוחדת ואיכותית למדי. הגרסה החשמלית יקרה אך מולה ניצבים מתחרים בודדים בסגמנט.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת הבנזין מוצעת בשלוש רמות גימור: 'אלגנס', 'GS-ליין' ו'אולטימייט', הגרסה החשמלית רק ברמת גימור 'e-אולטימייט'.
'אלגנס' מגיעה כסטנדרט עם חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים, לוח מחוונים מוקרן, קישוריות לאפל ולאנדרואיד, מפתח חכם, תאורת לד מלאה, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור ועוד.
רמת 'GS-ליין' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', צביעה דו-גוונית למרכב, מסך מולטימדיה ולוח מחוונים גדולים ועשירים יותר - ואיפור ספורטיבי.
'אולטימייט' מוסיפה תאורת לד-מטריקס, ריפוד דמוי אלקנטרה, חימום למושבים הקדמיים ועוד.
הגרסה החשמלית מוסיפה גם מערכת לחנייה אוטונומית, חימום לגלגל ההגה ואפשרות להפעלת מערכת המיזוג מרחוק.
-
בטיחות
אופל מוקה נבחן ביורו NCAP וזכה לציון של ארבעה כוכבי בטיחות.
לכל רמות הגימור 6 כריות אוויר ומערך בטיחותי מלא.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסת הבנזין במבחן מאומץ עמדה על 11.5 ק"מ לליטר, אך בשיוט נרשמו כ-16 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
בנהיגה מנהלתית ורגועה עם הגרסה החשמלית ניתן להגיע לכ-300 ק"מ בכל טעינה.
-
מה חדש באופל מוקה 2024
המוקה החשמלי זכה לשדרוג לקראת 2023, ובנוסף, שונה שם הגרסה ומעתה היא תקרא 'מוקה אלקטריק' במקום e’-מוקה'.
מנועו החשמלי של הדגם היוצא שהפיק 136 כ"ס הוחלף במנוע חשמלי חדש המפיק 156 כ"ס (נתון המומנט לא השתנה ועומד על 26.5 קג"מ) ולצידו הותקנה סוללה חדשה בעלת קיבולת של 48.1 קוט"ש נטו (45 קוט"ש נטו בעבר). התוצאה היא שיפור של 20% בטווח הנסיעה המוצהר, שעומד עתה על 406 ק"מ לעומת 338 ק"מ בדגם היוצא.
השיווק בישראל צפוי במהלך 2024.
-
סיכום
נאה, ייחודי ומוצלח, אך טעון שיפור.