אופל קומבו 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מ-2017 אופל היא חלק מקונצרן PSA הצרפתי. לכן לא מפתיע לגלות שהדור החמישי של אופל קומבו שהושק ב-2018, היה אח תאום לדור השלישי של סיטרואן ברלינגו (וגם של פיג'ו פרטנר וגם של טויוטה סיטי). כל הרביעייה הזו חולקת הכל, פלטפורמה, מנועים, מכלולים וכמובן גם את העיצוב החיצוני והפנימי. לישראל קומבו עלתה בינואר 2020 ונותרה ללא שינוי בשנה שעברה וגם בשנה זו.
הפלטפורמה היא EMP2, שמשמשת בין היתר את פיג'ו 3008, ובדומה לברלינגו גם קומבו מגיעה לישראל בשני אורכי מרכב - 440 ו-475 ס"מ - ובהתאמה שני בסיס גלגלים (278 ו-297 ס"מ), כשהארוכה מציעה סידור של שבעה מושבים.
בהיצע הישראלי שני מנועי PSA מוכרים: 1.2 ל' טורבו-בנזין שמייצר 130 כ"ס (לא מוצע בארץ בברלינגו) ו-1.5 ל' טורבו-דיזל שמייצר אף הוא 130 כ"ס. שניהם משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית תוצרת איסין.
יש שתי רמות אבזור, 'אנג'וי' ו'אנג'וי פלוס', ושתיהן נדיבות יחסית למקובל בקטגוריה.
כמו הברילנגו, המסחרית של אופל תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, בהן: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. רמת גימור 'אנג'וי פלוס' מציעה גם ניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
הגריל הקדמי והפנסים מכריזים כי מדובר באופל. השאר הם בול ברלינגו. סה"כ יש לנו כאן עסק עם מסחרית נאה.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג זהה לברלינגו, וכמוה זה האזור בו נרשמת קפיצת דרך משמעותית ויתרון על המתחרות. החומרים אמנם נוקשים, אבל העיצוב נעים ומסך המולטימדיה מאוד מוסיף לאווירה המודרנית. מאידך, מערכת המיזוג פשוטה למראה עם פקדים קטנים, מוסתרים ולא קריאים, ואין פתחי מיזוג לאחור.
המושבים הקדמיים נוחים, תנוחת נהיגה גבוהה והראות מצוינת. מאחור המרחב מצוין, אך לחלונות האחוריים רק פתיחת חרך הצידה.
הכניסה לשורה השלישית קלה כשבסיס המושבים האחוריים נמוך יחסית, ותמיכת הירכיים אינה מתעלה.
 
-
מנוע וביצועים
נבחנה רק גרסת הדיזל. זו אותה חטיבת כוח שיש בגרסאות הנוסעים. המנוע כאן אינו שקט בהתנעה או במהירות איטית, אבל הביצועים זריזים ולא רק ביחס למתחרות. תיבה עם שמונה הילוכים היא פריט חריג בקבוצת המסחריות, וסה"כ נעימה וחלקה. צריכת הדלק טובה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים מעט נוקשה כדי להתאים למטען כבד. כשהמסחרית לא עמוסה ובייחוד בעיר, חספוס הכביש ושברים בינוניים מורגשים מדי. מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית. רעשי הרוח והכביש בולטים, אבל סבירים למסחרית.
יכולת התמרון העירונית מצוינת וגם הריסון של תנודות המרכב בפניות במהירויות גבוהות טוב למדי.
 
-
תמורה למחיר
בדומה לברלינגו, כך גם קומבו – היא יותר מרק מסחרית. היא מציעה יכולת דינמית וביצועים מרשימים, אבזור בטיחות מרשים עוד-יותר ושפע מרווח ושימושיות.
-
בטיחות
באוקטובר 2018 התפרסמו מבחני הריסוק לאופל קומבו, אשר רלוונטיים לכל הרביעייה. המסחריות הרשימו ברמת ההגנה לנוסעים – ילדים ומבוגרים – עם ניקוד מספיק לחמישה כוכבים. אלא שבשני הסעיפים הנותרים – הגנה על הולכי רגל (58%) ואבזור בטיחות (68%) – המסחריות מפספסות את הכוכב החמישי בשני אחוזים (60% להגנה על הולכי רגל ו-70% לפחות במערכות הבטיחות). כך שהציון הוא ארבע כוכבי בטיחות.
-
מה חדש באופל קומבו 2021
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
תוכנן מהיסוד כרכב המתאים לשימוש מסחרי, עם מחשבה על איכות החיים של הנהג והנוסעים.