אופל קורסה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית הראשונה של 2019 הוצג בחו״ל דור חדש לקורסה, אשר הגיע לארץ כמודל 2020. זהו דור שישי לסופרמיני של אופל, והוא מבוסס על פלטפורמה של פיג׳ו-סיטרואן (שקנתה את אופל ב-2017) המשותפת בין היתר לפיג'ו 208 החדשה.
רוב הממדים צמחו בסנטימטרים ספורים, ואילו הגובה התכווץ דווקא, כדי להעניק מרכז כובד נמוך יותר לשיפור הדינמיות. הדגם החדש קל מקודמו ביותר מ-100 ק"ג, ויחד עם מקדם גרר נמוך יחסית לרכב קטן, 0.29, צריכת הדלק מבטיחה להציג שיפור ניכר ביחס לעבר.
הקורסה משווקת עם מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ברמת הגימור הבסיסית (אדישן פלוס) ההספק עומד על 100 כ"ס. בדגם הבכיר (GS ליין) תקבלו 130 כ"ס.
רמת הגימור אדישן פלוס כוללת בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, זיהוי תמרורים ועמעום אורות אוטומטי. אבזור המותרות כולל תאורת לד קדמית מלאה, חישוקי "16 קלים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה אחוריים, חיישני תאורה וגשם, מערכת מולטימדיה עם מסך "7 וממשק אפל קארפליי, בקרת שיוט ובלם חנייה חשמלי.
רמת GS ליין מוסיפה בלימת חירום בטווח מהירות גדול יותר (עד 140 קמ"ש), זיהוי רכב דו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה, התרעת רכב בשטח מת, חישוקי "17, חיישני חנייה קדמיים, פנסי ערפל, חלון גג, מראות צד מתקפלות חשמלית, כניסה והתנעה ללא מפתח, ומושבים ספורטיביים. בתוספת תשלום תוכלו גם לבחור גג בצבע שחור ותאורת לד מלפנים. בהמשך השנה התווספה רמת גימור ביניים חדשה המכונה 'אלגנס׳.
חוות הדעת המופיעה מטה מתייחסת לדגם החדש. למידע על הדגם היוצא, אנא ראו דף דגם למודל 2018.
-
עיצוב ונוכחות
אופל קורסה נראית מצוין, בעיקר עם שני צבעי מרכב וחישוקים גדולי קוטר של רמת הגימור הגבוהה 'GS ליין'. בחזית יש לה חידוש חשוב ביותר, תאורת לד מטריקס, וזה דבר שאינו מובן מאליו בסופרמיני. מערך התאורה הזה מתאים את עוצמת התאורה לפי הרכב ממול, כך שזו אינה מסנוורת אותו אך שומרת על מלוא כושר ההארה בדרך, דבר הנעשה באמצעות שליטה בנורות הלד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה, ועשויה חומרים איכותיים בחלקה העליון. כעת מוצעת הקורסה עם לוח מחוונים מוקרן אך זה אינו מרשים בהופעתו. רשימת אבזור הנוחות והבטיחות נאה מאוד ברמת הגימור הגבוהה. המושבים נוחים אולם הכניסה והיציאה מאופל קורסה 2019, מלפנים ומאחור, אינה נוחה בגלל מפתח דלת קטן מהמקובל. בנוסף, תא הנוסעים צפוף יחסית, מלפנים ומאחור. נפח תא המטען אינו מרשים ביחס למקובל בסגמנט.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח של אופל קורסה 2019 – אותו מנוע טורבו-בנזין עם 100 או 130 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים – מעניקה ביצועים סבירים בגרסה החלשה, טובים מאוד בחזקה. התאוצה לינארית, ויחידת הכוח נעימה בפעולתה; תחת עומס, הגרסה החלשה מעט מתאמצת, לחזקה אין כל בעיה בעליות ובעקיפות, גם בשילוב שלהן. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בהחלט, הן בעיר והן מחוצה לה, וגם בידוד הרעשים טוב. בכל הנוגע לכבישים מפותלים, ה-'GS ליין' הספורטיבית, עם כיול שונה למתלים ומצבי ניהוג, מצליחה להעלות חיוך על הפנים.
-
תמורה למחיר
תמחור הגון ואחריות ארוכה מהנהוג (4 שנים מלאות), יחד עם איכותה הגבוהה של המכונית, הופכים את הקורסה לבעלת תמורה מצוינת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אנג'וי FIX 1.4 ליטר עם כ-80 יחידות.
-
מה חדש באופל קורסה 2019
השקת דגם חדש בחו״ל שהגיע לישראל ב-2020.
-
סיכום
אופל קורסה החדשה היא מכונית סופרמיני איכותית ומוצלחת. לחובתה בעיקר העבודה שהיא צפופה ותא המטען שלה קטן. לזכותה עומדים דברים רבים אחרים: יש לה אבזור ראוי, מערכות בטיחות מתקדמות, איכות הנסיעה בה טובה וכך גם הביצועים. כל אלה ממקמים אותה בצמרת סגמנט הסופרמיני.