אופל קורסה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כאשר הוצג הדור הראשון של הקורסה, ב-1982, הייתה הסופרמיני הזו לדגם חשוב ביותר עבור אופל. לכן הקורסה היא שנבחרה להיות מכונית חדשה ראשונה שפותחה מראשיתה תחת בעל הבית החדש, קבוצת PSA שרכשה את היצרנית הגרמנית ב-2017.
הדור השישי של קורסה, שהוצג ב-2019, מבוסס על אותה פלטפורמה קטנה וחדשה המשרתת דגמים דומים של הקבוצה, כולל פיג'ו 208.
הקורסה משווקת בארץ עם מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר (100 או 130 כ"ס), ובגרסת קורסה-e החשמלית לה 136 כ"ס, וטווח נסיעה של 330 ק"מ.
הדור הנוכחי של אופל קורסה נחת בישראל בפברואר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
לקורסה יציבה רחבה ונמוכה, החוברת לעיצוב מושך וספורטיבי, בעיקר ברמת גימור GS ליין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית, עם מסך מולטימדיה גדול, אך העיצוב מעט קודר ופשוט. הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת, ואיכות החומרים סבירה בלבד. מושב הנהג מוצלח מאוד וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. הראות לפנים סבירה ולאחור פחות.
מאחור המרחב רק מספק והקורסה מעט צפופה ביחס למקובל בקבוצה.
תא המטען, בנפח 309 ליטר, מציע מבנה שימושי אך סף הטענה גבוה יחסית.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-130 כ"ס מספקת ביצועים מרשימים מסל"ד נמוך, עם צליל חביב ומעט רעידות ביחס למנוע 3 צילינדרים. תיבת ההילוכים טובה מאוד: מהירה, חלקה ומגיבה היטב.
גרסת ה-100 כ"ס מציגה את אותו אופי מנוע ותיבה, אך הביצועים סבירים בלבד. תחת עומס המנוע מעניק תחושה מאומצת.
הגרסה החשמלית מספקת ביצועים טובים, גם בעומס.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה במהירות נמוכה בינונית. כשהמהירות עולה השיכוך משתפר וריסון המרכב בכבישים גליים מצוין.
היכולת הדינאמית של הקורסה טובה, עם זוויות גלגול מתונות, אחיזת כביש גבוהה והיגוי מהיר ומדויק. היא יותר מוכשרת מספורטיבית, אך עדיין מהנה יחסית לנהיגה.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה יחסית, אך אבזור נדיב מאוד ואחריות ארוכה מהנהוג (4 שנים מלאות), מעניקים תמורה ראויה למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת הגימור הבסיסית (אדישן פלוס) כוללת תאורת לד קדמית מלאה, חישוקי "16, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה אחוריים, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה עם מסך "7 וממשק אפל קארפליי/אנדואיד אוטו.
רמת GS ליין מוסיפה חישוקי "17, חיישני חנייה קדמיים, פנסי ערפל, תאורת לד אחורית, חלון גג, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים ספורטיביים וחבילת עיצוב ספורטיבית. בתוספת תשלום תוכלו גם לבחור גג בצבע שחור ותאורת לד מטריקס מלפנים.
הגרסה החשמלית מוצעת ברמת הגימור 'אלגנס', וזו מוסיפה על אותה רמת גימור בלוגמת הבנזין (דומה ל-GS ליין) סבכה וחישוקים ייחודיים, וכוללת בנוסף גג זכוכית פנורמי בצבע שחור, מולטימדיה עם צג "10 וטעינה אלחוטית.
-
בטיחות
רמת הגימור הבסיסית (אדישן פלוס) כוללת בלימת חירום אוטומטית, זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, זיהוי תמרורים ועמעום אורות אוטומטי.
רמת GS ליין מוסיפה בלימת חירום בטווח מהירות גדול יותר (עד 140 קמ"ש), זיהוי רכב דו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה, התרעת רכב בשטח מת ועוד.
אופל קורסה זכאית לארבעה כוכבי בטיחות ע"פ ארגון יורו NCAP וזאת בשל ציון של 69% בסעיף מערכות הבטיחות, אחוז אחד בלבד מתחת לרף הנדרש (70%).
-
צריכת דלק
למרות נהיגה מאומצת, תצרוכת הדלק בגרסת הבנזין (130 כ"ס) הייתה מכובדת - 13.5 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה בפועל הוא 260-270 ק"מ.
-
מה חדש באופל קורסה 2023
הפסקת השיווק של רמת הגימור GS Line Plus.
-
סיכום
מהטובות בקבוצה.