אופל קרוסלנד 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת שנת 2017 הציגה אופל את קרוסלנד X, רכב פנאי קטן חדש בהיצע. בשנת 2020 הציגה היצרנית מתיחת פנים לדגם שכללה גם שינוי קל לשם — ה-X ננטש ומעתה הדגם מכונה אופל קרוסלנד.
במתיחת הפנים העניקה אופל לקרוסלנד חזית חדשה ועדכנית המתאימה לקו הנוכחי של היצרנית, בסגנון אופל מוקה החדשה. סביבת הנהג כמעט ולא השתנתה למעט תוספת רמת גימור חדשה (GS-ליין) בעלת סממנים ספורטיביים (לא בישראל).
כבעבר קרוסלנד מבוסס על פלטפורמת PF1 אותה הוא חולק עם מספר דגמים בקבוצת PSA (סיטרואן C3 איירקרוס, למשל). במתיחת הפנים אורכו צמח ב-2 ס”מ לסך של 423 ס”מ אך שאר המידות ללא שינוי — 176.5 ס”מ לרוחב, 159.5 ס”מ לגובה ובסיס גלגלים עומד על 260.4 ס”מ. תא המטען בנפח 410 ל’.
קרוסלנד מוצע בעולם עם מגוון יחידות כוח המוכרות מקבוצת PSA. בארץ הוא מוצע עם אחת — מנוע טורבו-בנזין המוכר של היצרנית בנפח 1.2 ל’, 3 ציל’ המפיק 130 כ”ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 היל’.
השיווק של אופל קרוסלנד המחודש בישראל החל בחודש אפריל 2021.
-
עיצוב ונוכחות
קרוסלנד המחודש אימץ את הקו של מוקה הצעיר, והתוצאה עדכנית ומושכת מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה לזו שלפני מתיחת הפנים, מעוצבת באופן פשוט למראה אך נעים בסך הכל.
הנדסת האנוש טובה לרוב, איכות החומרים מספקת, יש המון תאי אחסון, המרחב מלפנים נאה ומושב הנהג נוח.
המרחב מאחור מספק, המושבים עצמם פחות מוצלחים.
תא המטען גדול למדי - 410 ל' - ונוח ושימושי מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו (1.2 ל', 130 כ"ס) מספק ביצועים טובים למדי בנהיגה מנהלתית ובמצב זה תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה ונעימה. בעומס העסק מרשים פחות.
צריכת הדלק טובה למדי - 13.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה ומשתפרת ככל שהמהירות עולה.
רעשי הרוח והכביש חודרים לתא הנוסעים באופן מוחשי מדי ותחת עומס גם המנוע נשמע.
היכולת הדינאמית טובה, נוטה לצד הבטוח.
 
-
תמורה למחיר
קרוסלנד מתומחר באופן הוגן ביחס לשוק.
-
מה חדש באופל קרוסלנד 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
הצעה משופרת.