אופל פרונטרה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
פרונטרה היה שמו של רכב שטח קשוח של אופל שהוצג ב-1991, מבוסס על איסוזו רודיאו ששווק גם בארץ לתקופה קצרה.
לאחר שהופסק ייצורו ב-2005 השם פרונטרה נעלם למשך 19 שנים – וכעת הוא חוזר ברכב פנאי קטן (B-SUV) המחליף בהיצע של אופל את הקרוסלנד.
גם הפעם מדובר ברכב החולק כמעט הכל עם דגם קרוב מאותו בית (סטלנטיס), סיטרואן C3 איירקרוס. אולם בניגוד גמור לדגמים אחרים של אופל (בראשם מוקה, הקרוב בממדים ובתצורה), הפרונטרה לא אמור להביא עמו ניחוחות של יוקרה או קווים של אופנה עילית, אלא להפך - הוא תוכנן להיות רכב זול בעל ממדים גדולים מהמקובל בסגמנט, אשר מציע אפשרות לעד שבעה מושבים.
כדי להציע את כל אלה, פרונטרה יוצע עם מעט גרסאות מנוע, רק שתי רמות אבזור, ניתן יהיה אפילו לוותר על צג המולטימדיה, וזה יוחלף במעמד מקורי ובסלולרי (של הלקוח).
מבחינת ממדים, אופל עשתה כמעשה יונדאי עם קונה: דגם פנאי הממוקם ומוגדר במפורש כקטן (B-SUV) אך בעל ממדים מקטגוריה אחת למעלה (C-SUV): בסיס הגלגלים 267 ס"מ, האורך 438 ס"מ, הרוחב 180 ס"מ והגובה 164 ס"מ. גם תא המטען גדול יחסית: 460 ליטרים.
מבחר יחידות הכוח כולל מנוע בנזין אחד עם מערך היברידי-מתון, בשתי רמות הספק, ועוד גרסה חשמלית אחת.
מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר המוכר מוצע בגרסת 100 כ"ס ו-20.9 קג"מ, או בגרסת 136 כ"ס ו-23.5 קג"מ, שתיהן בשידוך לתיבה דו-מצמדית 6 הילוכים.
הגרסה החשמלית מייצרת 113 כ"ס ו-12.7 קג"מ. לגרסה זו סוללת 44 קוט"ש, הטווח 305 ק"מ והספק הטעינה המהירה הוא 100 קילוואט; במהלך 2025 תוצג הסוללה הגדולה יותר, 54 קוט"ש, לטווח של 400 ק"מ.
השיווק בישראל צפוי במחצית הראשונה של 2025.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום