אופל אינסיגניה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של אינסיגניה הוצג במרץ 2017 ועלה לישראל בדצמבר 2017. בין לבין, באוגוסט 2017 רכש קונצרן PSA את אופל מידי GM, לכן אינסיגניה החדשה מבוססת על פלטפורמה, מכלולים ויחידות כוח שמקורן בג'נרל מוטורס ולא של PSA.
הפלטפורמה היא E2XX החדשה של ג'נרל מוטורס, עבור משפחתיות גדולות וקרוסאוברים הנעה-קדמית, שמשרתת בין היתר גם את שברולט מאליבו. הרצפה החדשה מאפשרת הפחתת משקל של עד 175 ק"ג ביחס לדגם הקודם, לצד גידול בממדים. בנוסף בסיס הגלגלים צמח ב-8.8 ס"מ ל-283 ס"מ, ופותר את אחת הבעיות הגדולות של הדור הקודם.
היצע המנועים דומה לזה שמוצע במאליבו: טורבו-בנזין 1.5 ל' שמייצר 165 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים והנעה קדמית (כמו מאליבו בארץ), וטורבו-בנזין 2.0 ליטר שמפיק 260 כ"ס משודך לתיבת 8 הילוכים והנעה כפולה (מאליבו בחו"ל).
היצע רמות הגימור כולל את 'אנג'וי' עם חישוקי "17 קלים, מפתח חכם, מולטימדיה (סדרת אינטלינק) עם מסך "8, מצלמת נסיעה לאחור ותאימות לממשק אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, חיישני חנייה היקפיים, טעינה אלחוטית לסלולר ובקרת אקלים מפוצלת כולל פתחים ליושבים מאחור. רמת אינוביישן מוסיפה חישוקי "18, ריפודי עור, תאורת אווירה ועוד. רמת אינוביישן פרימיום עם מנוע ה-1.5 ל' מוסיפה חלון גג, תצוגה עילית, מערכת חנייה אוטומטית ובגרסת ה-2.0 ליטר גם מערכת שמע משודרגת עם רמקולים של BOSE, בחירת מצבי נהיגה, בולמים מתכווננים ובלמים של ברמבו.
רמת OPC Line היא היחידה שמוצעת רק עם מנוע ה-2.0 ליטר וכוללת מראה אגרסיבי יותר, חישוקי "20, עור איכותי יותר, אפשרות לעיסוי במושבים, מצלמות היקפיות, תאורת לד אדפטיבית ועוד.
היצע מערכות הבטיחות האקטיביות כולל בלימת חירום אוטונומית (מלאה מ-40 קמ"ש, הכנה וסיוע מ-80 קמ"ש) והתרעת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי. אלה מעניקים למכונית ציון של 5 כוכבי בטיחות מארגון EuroNCAP. רמת גימור אינוביישן מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, ואינוביישן פרימיום מציעה גם הצגת תמרורים בלוח המחוונים וניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
שילוב של אורך, רוחב וגג נמוך יוצרים מראה ספורטיבי ואלגנטי שמשרת היטב את העיצוב החדש של אופל אינסיגניה 2017: קופה-ארבע-דלתות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת היטב, כשהקווים הרוחביים יוצרים תחושה של מבנה נמוך ותואמים לתנוחת הנהיגה. צג המולטימדיה נאה ומודרני, אם כי לא כל פרט בו נוח לתפעול.
מלפנים יש מספיק מקום, וטווח כיוון רחב למושב ולהגה מאפשרים מציאת תנוחת נהיגה נוחה בקלות. מאחור יש שפע של מקום לרגליים, וזה של הראש מוגבל. תא המטען מהגדולים בקבוצה ונוח להטענה בזכות דלת חמישית.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מציע ביצועים טובים, אך פעולתו אינה נעימה במיוחד והוא מעביר תחושה מחוספסת. בנוסף גם הצליל שלו בולט מדי. התיבה (6 הילוכים) מעט איטית בהורדת הילוכים, אבל סה"כ חלקה ונעימה.
מנוע ה-2.0 ליטר (260 כ"ס) חזק משמעותית, וגם משולב לתיבה עם 8 הילוכים. הביצועים מעולים, וברוב הזמן משקפים את ההספק. הצליל שלו בולט מידי.
בשני המקרים תצרוכת הדלק ממוצעת ביחס למתחרות.
 
-
נוחות והתנהגות
עם החישוקים הקטנים יותר ("17 לעומת "19) אופל אינסיגניה 2017 מתמודדת טוב יותר עם שיבושים בעיר, כשרק בורות מסוימים מוציאים אותה משלוותה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית. עם חישוקי "19 אינסיגניה נוקשה מדי, בייחוד בעיר, כשמחוץ לעיר בולטים יותר רעשי הצמיגים.
היכולת והאחיזה גבוהה, והיא גם משנה כיוון באופן נמרץ על אף ההגה הקל מדי.
 
-
תמורה למחיר
אינסגניה החדשה טובה משמעותית מקודמתה, טובה לכשעצמה ואחת המובילות בתחום. רמת גימור 'אנג'וי' מציעה תמורה נאותה, ולטעמנו עדיפה על פני הרמות האחרות.
-
מה חדש באופל אינסיגניה 2017
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
אינסיגניה עשתה צעד גדול לפנים בדור השני. כמו בדור הראשון, העיצוב החיצוני הוא אחד הנאים בקטגוריה, כשהפעם משלים אותו גם תא נוסעים נעים ונאה, ושפע של רמות גימור.