אופל מוקה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של אופל מוקה הושק בישראל בסוף 2021, והוא מבוסס על הפלטפורמה הקטנה העדכנית של קבוצת PSA המשמשת גם את הקורסה, את פיג'ו 208/2008 וסיטרואן C4.
עם הדור השני של מוקה באופל פנו לכיוון אחר, ובמקום רכב פנאי גדול בעל מראה "קשוח", מוקה החדש מציג הופעה אופנתית ודינאמית הנתמכת בצביעה דו-גוונית בגג, מגוון רחב של צבעי מרכב וחישוקים מיוחדים.
אופל מוקה 2021 מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה, בנזין או חשמלית, שתיהן מוכרות מההיצע הקיים של היצרנית. לגרסת הבנזין מנוע ה-1.2 ליטר טורבו (3 ציל'), 130 כ"ס בשילוב תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
לגרסה החשמלית מנוע חשמלי עם 136 כ"ס, סוללת 50 קוט"ש וטווח נסיעה העומד על 338 ק"מ (WLTP). הוא מאפשר טעינה ביתית בקצב של עד 11 קילוואט וטעינה מהירה מתאפשרת עד 100 קילוואט.
גרסת הבנזין תוצע בשלוש רמות גימור: 'אלגנס', 'GS-ליין' ו'אולטימייט'. הגרסה החשמלית תוצע רק ברמת הגימור אחת, כמעט מקבילה ל'אולטימייט' של הבנזין ומכונה 'e-אולטימייט'.
לכל רמות הגימור 6 כריות אוויר ומערך בטיחותי מלא הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב (כולל שמירה על מרכז), ניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית.
רמת הגימור 'אלגנס' מגיעה כסטנדרט עם חישוקים קלים בגודל 17 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול חשמלי למראות, מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' (קישוריות לאפל ואנדרואיד), מפתח חכם, תאורת לד מלאה, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור, ריפוד משולב בד-דמוי עור ועוד.
רמת הגימור 'GS-ליין' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', צביעה דו-גוונית למרכב, מסך מולטימדיה ולוח מחוונים גדולים ועשירים יותר - ואיפור ספורטיבי לחוץ ולפנים.
רמת הגימור 'אולטימייט' תוסיף תאורת לד-מטריקס, ריפוד דמוי אלקנטרה, חישוקי 18 אינץ' בעיצוב שונה, שילוב קרבון-כסף לגימורים, חימום למושבים הקדמיים ועוד.
הגרסה החשמלית מוסיפה גם מערכת לחנייה אוטונומית, חימום לגלגל ההגה ואפשרות להפעלת מערכת המיזוג מרחוק.
-
עיצוב ונוכחות
במוקה אופל יצרה לעצמה שפה עיצובית מקורית. הפרופורציות נהדרות, הוא מוצע בצבעי מרכב נועזים ואפשרויות התאמה אישית – התוצאה מרשימה ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של אופל מוקה 2021 נאה ומודרנית, וצמד המסכים (מחוונים ומולטימדיה) מוסיפים לאותה תחושה.
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד. מושב הנהג נאה למראה, ובהתאם לרמת הגימור ריפודו קשה או רך: אחרי נהיגה ארוכה הוא התגלה כנוח ומוצלח בשתי הוואריאציות.
המרחב מאחור סביר ביחס לקטגוריה, אך אינו נדיב. קו השמשות הגבוה מפריע לראות החוצה.
תא המטען בעל נפח מספק (350 ליטר בבנזין, 310 בחשמלי) בעל סף גבוה אך מבנה שימושי. בכל מקרה הוא נראה גדול מהנתון הרשמי, במיוחד בחשמלי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין (1.2 ל', 130 כ"ס) בעל ביצועים טובים, תגובות זריזות למדי ונעים בפעולתו. תיבת ההילוכים לרוב חלקה, אך מעט איטית בתגובותיה ובמהירויות נמוכות פחות זורמת. מערכת העצור-התנע פעלתנית מדי.
הגרסה החשמלית (136 כ"ס) מפתיעה בביצועיה, תודות למומנט הזמין ולתגובת המנוע המיידית. הזינוק מהמקום מהיר, תאוצות הביניים יעילות ורק במהירויות גבוהות הדחף נחלש מעט.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מוקה בינונית למדי בשתי הגרסאות בשל כיול מתלים נוקשה, ובידוד הרעשים אינו מצטיין. לזכותו ריסון מרכב טוב בכביש גלי.
התנהגות הכביש של גרסת הבנזין טובה למדי, התגובות מיידיות והאחיזה גבוהה. לחשמלית מאפיינים דומים אך תוספת המשקל מורגשת לרעה.
 
-
תמורה למחיר
בגרסת הבנזין מוקה מוצע במחיר מעט גבוה מהמתחרים, אך החבילה הכללית מקורית ומיוחדת. הגרסה החשמלית יקרה, אך מולה ניצבים רק מתחרים בודדים בסגמנט.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן מאומץ מאוד עמדה על 11.5 ק"מ לליטר ובשיוט נרשמו כ-16 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
בנהיגה מנהלתית ורגועה ניתן להגיע לכ-300 ק"מ בין טעינות.
-
מה חדש באופל מוקה 2021
דור חדש ושני לדגם. פלטפורמה חדשה, מנועים חדשים כולל גרסה חשמלית לחלוטין.
-
סיכום
מכונית מושכת ומרשימה, גם אם טעונה שיפור.