פורשה 911 2005-2011 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פורשה 911 בדור ה-997 ממשיכה את השושלת באופן ראוי בהחלט, עם איכויות מרשימות ביותר בכל הפרמטרים.
האיכות, הנדסת האנוש, האבזור, הביצועים, היכולת הדינמית וההיגוי – כולם מהרמה הגבוהה ביותר.
לאחר מתיחת הפנים ב-2008-2009 מתקבלת חבילה שלמה אפילו יותר.
נוחות הנסיעה עדיין נוקשה למדי, אך לא באופן מטריד יתר על המידה ואם מתעקשים ניתן למצוא מינוסים נוספים כמרווח אפסי מאחור, מיעוט תאי אחסון וממדים קטנים מדי של תאי המטען.
את מה שהיא אמורה לעשות (ליהנות את הנהג) היא עושה מושלם, ואפילו מצליחה לא להעניש בשאר הפרמטרים.
רק תג המחיר גבוה מדי, כצפוי במקומותינו.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב המסורתי הוא עניין של טעם, יש שסולדים ממנו ויש שסוגדים לו – אבל אי אפשר להתכחש לנוכחות האדירה של ה-911 על הכבישים שלנו.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי, מאובזר ומרווח למדי מלפנים. מאחור צפוף מאוד, תא המטען קטן.
 
 
-
מנוע וביצועים
כבר בגרסה הבסיסית מקבלים מלוא החופן ביצועים, ריגושים וסאונד שמיימי.
 
גרסאות הקצה האטמוספריות מציעות ביצועים מרטיטים והגרסאות המוגדשות מהירות עוד יותר, אך סובלות מהשהיית טורבו בולטת.
 
התיבה הידנית פנטסטית ותיבת ה-PDK כפולת המצמדים מאוד יעילה, אך פוגעת קצת בחיבור למכונה.
 
 
-
נוחות והתנהגות
אל תצפו כאן למכונית GT בנוסח מרצדס SL או יגואר XK – ה-911 היא מכונית ספורט נוקשה ופחות נעימה מהן ביומיום, אך גם לא ממש מענישה.
 
מן העבר השני, בכל הקשור להתנהגות כביש, הנאה מנהיגה והיזון חוזר מכל אמצעי הניהוג (ובעיקר ההגה הפנומנלי), ה-911 היא מכונית פשוט פנטסטית.
 
גרסת הטורבו קצת פחות מאוזנת במגבלות ואילו גרסת ה-GT3 היא מכונה ישירה ומענגת מאין כמוה.
 
 
-
תמורה למחיר
ה-911 היא מכונית יקרה מאוד במחוזותינו, אבל מתחרתה הקרובה ביותר בישראל – אודי R8 – עולה הרבה יותר.
 
מצד שני, הקיימן מציעה ריגושים דומים והיא זולה בהרבה. הגרסה המומלצת היא הקאררה S – אבל אם יש לכם את הממון, היינו פוזלים גם ל-GT3...
 
 
-
סיכום
מכונית ספורט אמיתית – מהירה, מלהיבה, מחוברת וישירה. אייקון מוטורי ובצדק.