פורשה קאיין 2010-2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באופן מפתיע לחברה כמו פורשה (ובכלל) בדור החדש של הקאיין ניתן דגש על ידידותיות לסביבה (?!).
כל גרסאות ההנעה מציגות נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים טובים בהרבה מאשר בדגם היוצא, בסיוע דיאטה משמעותית במשקל ותיבה אוטומטית 8 הילוכים חדשה.
היצע המנועים רחב ומציע מנעד הספקים רחב בכל הטווח שבין 240 כ"ס ל-500 כ"ס, הן בבנזין והן בדיזל.
הדור השני של הקאיין גדול מקודמו בבסיס הגלגלים (ב-4 ס"מ) ובאורך הכללי (ב-5 ס"מ) מה שמביא לכדי תא נוסעים מרווח יותר.
ב-2014 עבר הקאיין מתיחת פנים, במסגרתה קיבל עדכון עדין לעיצוב החיצוני ובעיקר קיבל יחידות כוח חדשות - מנוע ה-4.8 ל' האטמוספרי פינה את מקומו לטובת מנוע ה-3.6 ל' טורבו (420 כ"ס ב-S ו-440 כ"ס ב-GTS) בעוד שמנועי ה-4.8 ל' טורבו וה-3.0 ל' דיזל זכו לתוספת כוח (520 כ"ס בטורבו, 570 כ"ס בטורבו S ו-262 כ"ס בדיזל).
-
עיצוב ונוכחות
הקאיין מזוהה כפורשה ונראה מרשים והומוגני מהדור הראשון, ובהחלט מספק לבעליו הן עיצוב מושך והן נוכחות רבה על הכביש.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי, מרווח ומאובזר, אך סובל מעודף כפתורים בדשבורד ותפעול מעט מסורבל.
 
עיצוב הקוקפיט מושך ותא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
כל גרסאות הבנזין מציעות שפע של כוח (על חשבון צמאון דלק מוחשי), גרסת הדיזל מפתיעה לטובה עם ביצועים מרשימים וצריכת דלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, וההתנהגות הכביש, כמצופה, ספורטיבית באופייה ומהטובות בקטגוריה.
 
יכולת השטח גבוהה ממה שרוב הרוכשים יעזו לנסות.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה מבעבר (וביחס למתחרים). גרסת הדיזל היא המומלצת בהיצע, למרבה האירוניה.
-
סיכום
במחיר זול יותר מבעבר, ועם גרסת דיזל מצוינת, הקאיין פונה לקהל גדול מאי פעם.