ראם 2500 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי סימונוב ירון-
רקע כללי
ראם 2500 הוצג במקורו כדגם של מותג דודג' ב-1981, וב-2010 שודרג לדרגת מותג עצמאי. הדור הנוכחי של הטנדר משווק בישראל מאז 2019.
ראם 2500 ו-3500 – טנדרים בעלי משקל כולל של 4.5 טון ו-5.35 טון בהתאמה – מוצעים בישראל רק עם תא-נהג כפול ומצוידים במנוע הטורבו-דיזל 6.7 ליטר של קמינס; זה מייצר 370 כ"ס ו-117 קג"מ ב-2500 ו-400 כ"ס ו-138 קג"מ ב-3500. התיבה היא אוטומטית עם 6 הילוכים, ההנעה אחורית או כפולה ולרכב הילוך כוח. ל-2500 קפיצי סליל מאחור, ל-3500 קפיצי עלים.
במאי 2023 החל שיווקה של גרסה מעודכנת, עם מערכות בטיחות ופריטי אבזור משופרים.
-
עיצוב ונוכחות
מעבר לממדים המובנים של כלי כזה, הסבכה מאוד גדולה ובולטת. מאלה שיאהבו ועד אלה שלא, לא יימצא מי שלא יגיב בהשתאות להפגנת הנוכחות הזאת.
-
תא נוסעים ומטען
המדרגה הנפתחת-חשמלית היא סידור מבורך (יתרון גם בשטח), והכניסה פנימה נוחה מאוד.
תנוחת הנהיגה טובה, אך ההגה נע רק מעלה/מטה; המושב עצמו נוח מאוד, גם במשך נהיגה ארוכה.
שדה הראייה פנטסטי בתנועה בין-עירונית, אך מכסה המנוע המוגבה לא עוזר בנהיגה עירונית.
בנוסף למרחב העצום, סביבת הנהג עצמה מרשימה; הנדסת האנוש טובה לרוב, אך כרגיל ברכב אמריקאי, מפשלת פה ושם.
ראם 2500 מציע שפע אופציות שימושיות לאדם העובד, עם תאי אחסון גדולים, השטחת המושב למיטה ועוד.
המרחב מאחור גדול מאוד, אך נוסעים גבוהים ימצאו כי הגג קרוב מדי.
תאי המטען בשני צידי הארגז (ראם-בוקס) נוחים מאוד לאחסון פריטים ורכיבים. גם דלת הארגז נשלטת מרחוק, אבל אין מדרגת טיפוס לארגז או ידיות אחיזה.
-
מנוע וביצועים
למרות הספק פחות גבוה ביחס למתחרים (370 כ"ס, 117 קג"מ) לראם יש כוח מספק מעל ומעבר.
התיבה אינה מהירה בתגובתה, וההיענות לקיקדאון אינה מיידית.
בלם המנוע מאוד יעיל.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה. מחוץ לעיר, כביש גלי יאתגר את רמת הריסון של המתלים מאחור, ושיבושים גדולים אינם מטופלים תמיד כנדרש.
בידוד הרעשים מאוד מרשים ביחס לרכב שכזה.
משקל ההגה בינוני-עד-סביר, ויש לו שטח מת לא קטן. היכולת הדינמית של גבוהה ביחס למינו. מערכת הבלימה מצוינת.
מרווח גחון מרשים והנעה כפולה (כולל יחס העברה נמוך) מקנים לראם כושר תנועה ראוי בשטח ביחס למתחרים.
-
תמורה למחיר
המחיר דומה לזה של המתחרים (פורד F-350, שברולט סילברדו), אך הוא מציע רמת חיים גבוהה יותר - כך שהתמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
המהדורה המעודכנת מוצעת בארבע רמות גימור. ב'לארמי פלוס' (חמישה או שישה מושבים) מראות צד חדשות המשלבות בתוכן פנסים לתאורת עבודה לפנים ולאחור, צג "12 הגדול מקודמו ("8.4) ואלה מתווספים לתאורת לד, מפתח חכם ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים. במפרט הבטיחות נוספו מערכות לניטור שטחים מתים והתרעות על חצייה מאחור ושכחת ילדים לאלה הקיימות, בלינה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית.
ב'לארמי גולד פלוס', המוצעת בשישה מושבים, גם מצלמות היקפיות וגג זכוכית. ברמת הגימור 'לימיטד' עמעום אורות דרך אוטומטי, לוח מחוונים מוקרן "12 ומראה המקרינה תמונת מצלמה. במקביל חזרה להיצע מהדורת 'לימיטד נייט אדישן' הכוללת פריטים בעיצוב ספורטיבי: סבכה, חישוקים וסמלים בצבע שחור, לצד יחידות תאורה (לד) מושחמות. בתא הנוסעים: חלקי גימור פנים ותקרה בצבע שחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 6.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ. צריכה אופיינית לקטגוריה.
-
מה חדש בראם 2500 2023
תחילת שיווק גרסה מעודכנת במאי 2023.
-
סיכום
הטנדר האמריקאי הנבחר.