סמלת, יבואנית ראם בישראל החלה בשיווק שני דגמי הטנדר הגדולים שלה, 2500 ו-3500, עם מערכות בטיחות ופריטי אבזור משופרים. ראם, שנחנך ב-1981, הוא כעת בדור החמישי שלו שהוצג ב-2019.
 

תזכורת

ראם 2500 ו-3500 – למשקל כולל של 4.5 טון ו-5.35 טון בהתאמה – מוצעים בישראל רק עם תא-נהג כפול ומצוידים במנוע הטורבו-דיזל 6.7 ליטר 6 צילינדרים של קמינס; זה מייצר 370 כ"ס ו-117 קג"מ ב-2500 ו-400 כ"ס ו-138 קג"מ ב-3500. התיבה היא אוטומטית עם 6 הילוכים, ההנעה אחורית או כפולה ולרכב הילוך כוח. ל-2500 קפיצי סליל מאחור, ל-3500 קפיצי עלים.
 

חידושים ותוספות

עיקר השינויים בראם 2500 המוצע בארבע רמות גימור. ב'לארמי פלוס', שמחירה החל ב-260,000 שקלים (חמישה או שישה מושבים), מראות צד חדשות המשלבות בתוכן פנסים לתאורת עבודה לפנים ולאחור, צג "12 הגדול מקודמו ("8.4) ואלה מתווספים לתאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים. במפרט הבטיחות נוספו מערכות לניטור שטחים מתים והתרעות על חצייה מאחור ושכחת ילדים לאלה הקיימות, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית.

ראם סביבת נהג
צילום: ראם

ב'לארמי גולד פלוס', העולה 290,000 שקלים ויש בה שישה מושבים, גם מצלמות היקפיות וגג זכוכית. ברמת הגימור 'לימיטד', 297,000 שקלים, גם עמעום אוטומטי, לוח מחוונים מוקרנים "12, מראה המקרינה תמונת מצלמה. במקביל יחזור להיצע 'לימיטד נייט אדישן' ב-307,000 שקלים הכולל פריטים בעיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים.

ראם 3500 מוצע רק ברמת הגימור 'ביג הורן' ומחירו 275,000 שקלים. הדגם צויד במראות החדשות ובמערכות הבטיחות הנוספות, אך הצג כשהיה, "8.4.

ראם 2500 ו-3500 משתדרגים
צילום: ראם