סיאט איביזה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו הדור החמישי של סיאט איביזה והראשון בקבוצת פולקסווגן להתבסס על פלטפורמת MQB-0 – הגרסה המוקטנת ל־MBQ המודולרית של הקונצרן. הממדים הם מהגדולים בקבוצה ואלה יוצרים פרופורציות מוצלחות ורושם דינמי התואם את התדמית שהמותג מנסה ליצור.
הדור החמישי הגיע לישראל בספטמבר 2017 ומאז עבר רק שינויי אבזור. ב-2018 נוספה רמת גימור 'אקסלנס' שנמכרת רק באמצעות האינטרנט ומתברגת בין רמות 'רפרנס' הבסיסית ל'סטייל'. גם בשנת 2019 בוצעו כמה שינויי אבזור. הופסק שיווק רמת גימור 'FR פרו', מערכת השמע ברמת 'רפרנס' שודרגה ל-6.5 אינץ', ואילו ברמת גימור 'סטייל' המערכת שונמכה ל-6.5 אינץ' במטרה ליצור בידול גדול יותר בין רמת 'סטייל' ל'אקסלנס'.
אין שינוי בתחום יחידות הכוח אשר כולל את אותם מנועי טורבו-בנזין 1.0 ל' (3 ציל') בשני הספקים (95 או 115 כ"ס) בשידוך לתיבה 7 הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד או 5 הילוכים ידנית. כגרסה ה"החמה" מוצעת ה"איוו", עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ל' (4 ציל'), 150 כ"ס ותיבה ידנית (6 היל'). יש תוכניות להצגת גרסת קופרה חזקה, אבל אלה ממשיכות להידחות, בין היתר כי סיאט הפכה את קופרה למותג נפרד.
בתחום הבטיחות איביזה מציעה כסטנדרט בלימה אוטונומית בכל רמות האבזור והגרסאות, ופרט לרמת גימור 'רפרנס' הבסיסית נמצא גם בקרת שיוט אדפטיבית. אין בקרת סטיה מנתיב או ניטור שטחים מתים, שהתחילו להופיע גם בקטגוריה הזו. המשמעות היא שאיביזה מחויבת בהתקנת מערכת מקומית כמו מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
לאיביזה קווים מאוד חדים, כמו קו הכתף שמתחבר באופן מעניין ליחידת התאורה האחורית, כונס האוויר הטרפזי האגרסיבי שבתחתית הפגוש, והמראות המחודדות. לדעתנו היא פשוט "עשויה נכון".
-
תא נוסעים ומטען
החומרים מרגישים מעט פשוטים, אבל תחושת המרחב, איכות הגימור ומסך המולטימדיה הגדול ("8) שקים בכל רמות הגימור פרט לבסיסית ('רפרנס') יוצרים אווירה איכותית ואוורירית. הממדים הם מהגדולים בקטגוריה גם בתא הנוסעים וגם בתא המטען.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-115 כ"ס של מנוע ה-1.0 ל' זריזה ומהנה, והשילוב עם תיבת ה-7 הילוכים האוטומטית יעיל וחלק. מנגנון דימום/התנעה לעיתים מפריע ביציאה מרמזור. גרסת ה-1.5 ל' חזקה משמעותית ומציעה ביצועים מעולים.
-
נוחות והתנהגות
איביזה מעט נוקשה ומעבירה בעיקר את חספוס פני הכביש והפגמים הקטנים בעיר ומחוצה לה. התנהגות הכביש נמרצת עם הרבה יכולת. ההגה קל מדי, והבלמים טובים. לגרסת ה"איוו" מתלים אדפטיביים שמסדרים לה נוחות נסיעה טובה. הם משדרגים את היכולות הדינמיות, אבל לא הופכים את החוויה ל"חמה ספורטיבית".
-
תמורה למחיר
למרות שהיא כבר לא חדשה איביזה עדיין מציעה חבילה מאוד משכנעת. בזכות תא נוסעים מרווח ואיכותי, יחידת כוח זריזה וחסכונית, ותג מחיר תחרותי. יש לשם לב שהיא נמכרת עם שנתיים אחריות בלבד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת FR PRO 1 ליטר טורבו עם כ-800 יחידות.
 
-
סיכום
היא עדיין מהטובות והמשתלמות בקטגוריה.