סיאט טולדו 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סיאט טולדו המקורית (1991) הייתה לתוצר הראשון של היצרנית הספרדייה לאחר השתלטות קונצרן פולקסווגן, אז כמשפחתית קומפקטית שהתבססה על פלטפורמת הגולף דאז (דור 2).
הדור השני (1998) הציג אותו מתכון, אך בדור השלישי (2004) שינתה סיאט כיוון והציגה טולדו במבנה האצ'בק (5 דלתות) מוגבה.
עם הצגת הדור הרביעי ביוני 2012 (קצת הצגת אחרי סקודה ראפיד הזהה לה), חזרה סיאט למרכב סדאן קלאסי, הפעם על רצפה מאורכת של פולקסווגן פולו ו-260 ס"מ בסיס גלגלים (247 ס"מ בפולו).
שלושה מנועי טורבו-בנזין ומנוע טורבו-דיזל אחד קיימים בהיצע, בנזין 1.4-1.2 ליטר עם הספקים בין 122-75 כ"ס (125 כ"ס אחרי עדכון), או דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 105-90 כ"ס, כולם עם אפשרות לתיבה ידנית 6 הילוכים או דו-מצמדית (DSG) עם 7 הילוכים.
העיצוב החיצוני הסולידי ממשיך גם פנימה אל תא הנוסעים, שמציג קווים נקיים ותפעול ברור ופשוט.
היצע מערכות הנוחות והבטיחות אינו עשיר במיוחד בגין היותה מכונית המיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים, אבל בסך הכל סביר.
תא המטען מציע נפח מעולה (550 ליטר, בדיוק כמו בדור הראשון).
לישראל הגיעה סיאט טולדו ביוני 2013, כשבמרץ 2014 הצטרפה להיצע המקומי גרסת דיזל (1.6 ליטר, 90 כ"ס).
-
עיצוב ונוכחות
המעצבים התאימו לטולדו את הפנים המשפחתיות של סיאט, אבל למרות זאת המראה הכללי רחוק מזה הדינאמי והצעיר האופייני, כשהתוצאה הסופית נאה אך לא מרגשת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציג קווים ישרים ופשוטים, אבל העיצוב הזה תורם לפונקציונאליות גבוהה עם שלל תאי אחסון והנדסת אנוש טובה, אך האיכות לא גבוהה.
המרווח לנוסעים מלפנים טוב, כשמאחור שני מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות בזכות מרווח נדיב לברכיים וסביר לראש, אך המבנה הצר לא יאפשר הסעת נוסע שלישי בנוחות.
תא המטען ענק ומאוד שימושי בזכות הדלת החמישית.
-
מנוע וביצועים
תיבת ההילוכים הדו-מצמדית פחות חלקה ונעימה במהירות נמוכה, אך מעבר לזאת יחידות ההנעה, בנזין ודיזל (גם בישראל), מעניקות ביצועים טובים למדי בצמוד לתצרוכת דלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מתקשים לסנן שיבושים קטנים ולא פעם מעבירים חבטה במפגש עם בור או פס רוחב בכביש.
מחוץ לעיר הטולדו יותר נעימה, אך עדיין נוקשה, אבל מצד שני ריסון המרכב טוב וההתנהגות צפויה, בטוחה ונטולת דרמות.
-
תמורה למחיר
במחיר קרוב ניתן לרכוש מכונית משפחתית בגודל מלא (או רכב פנאי אופנתי), עם עדיפות במרווח, באיכות ובנוחות הנסיעה.
עובדה זו לא מקנה לטולדו תמורה גבוהה אל מול מחירה.
-
סיכום
תת-משפחתית לא רעה, אבל גם לא מספיק טובה (ביחס למחירה).