סקייוול ET5 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקייוול ET5, הוא רכב פנאי חשמלי שנחשף בסין בשנת 2020 ומשווק בחלק ממדינות העולם גם בשם EV6. בישראל הדגם נקרא ET5, כשהשיווק בארץ החל באוקטובר 2021, ומסירות בפועל בינואר 2022. הוא מגיע אלינו בתקינה אמריקאית סדירה ולהבדיל מדגמים סיניים אחרים, אין מגבלת כמות.
זהו רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) אשר מציע ממדים נדיבים למדי עם אורך של 470 ס”מ, בסיס גלגלים של 280 ס”מ ונפח תא מטען של 467 ל’.
בשלב זה ET5 מוצע עם מנוע אחד – חשמלי שמייצר 204 כ"ס, 32.6 קג"מ המשודך להילוך יחיד ומניע את הגלגלים הקדמיים.
בעולם הוא מוצע עם שתי סוללות לבחירה: 55 קוט"ש או 72 קוט"ש. לישראל מגיעה רק הסוללה הגדולה שמציעה טווח נסיעה מריבי של 460 ק"מ לפי תקן WLTP. יש אפשרות לטעינה מהירה עד ל-145 קילוואט.
הדגם מוצע בשלוש רמות גימור. 'קומפורט' שמציעה תאורת לד ולייזר, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור והדום(!) במצב שינה, מולטימדיה עם צג ענק "12.8 עם אפליקציות ניווט ובידור, מחוונים מוקרנים, ריפוד דמוי-עור, שקע 220 וולט לשימוש בפיקניקים ועוד. רמת גימור 'לקשרי' מוסיפה גג זכוכית ומשטח טעינה לסלולר ורמת גימור 'פרימיום' מוסיפה ריפוד עור אמיתי ומערך מצלמות היקפי.
הוא גם מוצע עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, אך הדגם טרם נבדק במבחני ריסוק מערביים כלשהן.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה רבת נוכחות, אבל לא בגלל גימיקים צעקניים, אלא בגלל ממדים גדולים ומראה חסון שמקרין אלגנטיות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה עם עיצוב נקי מאוד המשלב הופעה אלגנטית וקצת שמרנית וקדמה בדמות מסך מולטימדיה ענק ("12.8) ולוח מחוונים מוקרן. החומרים רכים, ומשלבים בצורה נעימה עץ, כרום, ועור. איכות ההרכבה טובה, איכות הגימור מעט פחות.
יש שפע של אבזור, המולטימדיה דוברת עברית, ובדומה למתרחש בכל עולם הרכב, הכל מתופעל דרך המולטימדיה. זה פחות נוח ובכלל הנדסת האנוש פחות מצטיינת.
יש המון מקום מלפנים, המושבים נוחים, הראות החוצה טובה, אבל תנוחת הנהיגה לא מושלמת בגלל גלגל הגה שלא יוצא מספיק. גם מאחור שפע של מקום לכל כיוון, המושבים נוחים, אבל המשענת מוטה מידי לאחור ולא ניתן לכוונה.
תא המטען גדול וגם מציע תאים נסתרים מתחתיו. אין גלגל חילופי.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע החשמלי מייצר 204 כ"ס ומספק יציאה חזקה מהמקום, תגובות מיידיות, וביצועים טובים מאוד.
-
נוחות והתנהגות
הרכב הגדול והכבד (1920 ק"ג) לא מצליח לגהץ הכל. שיבושים קטנים מורגשים וככל שעולים במהירות חסר ריסון והרכב מתנדנד מעלה-מטה. אך למרות זאת, שיבושים גדולים (כמו פסי האטה) מסוננים כראוי וסה"כ הנסיעה נינוחה. רעשי הכביש בולטים מהרצוי, כשיתר הרחשים מבודדים באופן סביר.
בשבילים נוחות הנסיעה מספקת, אך שימו לב שמרווח הגחון צנוע (15.9 ס"מ) ואין גלגל חלופי.
התנהגות הכביש בטוחה, אך היכולת בינונית. ברור שזה לא הצד החזק של ET5.
 
-
תמורה למחיר
טווח הנסיעה ראוי, המחיר תחרותי, יש המון אבזור בכל רמות הגימור, ומעל הכל אחריות מורחבת וטיפולים חינם לארבע שנים. התמורה מצוינת.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב (וגם מרכוז), בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי וזיהוי תמרורים. הרכב טרם נבדק במבחני ריסוק מערביים כלשהן.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה במבחן הדרכים עמד על כ-380 ק"מ, נתון נאה למדי. בנהיגה מתונה ניתן בקלות לחצות את קו ה-400 ק"מ לטעינה.
-
מה חדש בסקייוול ET5 2022
דגם חדש בישראל ובעולם.
-
סיכום
היכולת הדינמית בינונית, הנדסת האנוש יכלה להיות טובה יותר, אך יתרונותיו עולים על החסרונות.