סקייוול ET5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סקייוול ET5 הוא רכב פנאי חשמלי בינוני (D-SUV) אשר נחשף בסין בשנת 2020, ועלה לכבישי ישראל בסוף 2021.
ל-ET5 מידות נדיבות למדי עם אורך של 470 ס”מ, בסיס גלגלים של 280 ס”מ ונפח תא מטען של 467 ל’.
בשלב זה ET5 מוצע עם מנוע אחד — חשמלי, 204 כ"ס, 32 קג"מ וההנעה קדמית.
ה-ET5 מוצע בעולם עם שלוש סוללות — 55 קוט"ש, 72 קוט"ש (LR72) או 86 קוט"ש (XR86) — כאשר לישראל מגיעות רק השתיים הגדולות. גרסת LR72 מציעה טווח נסיעה מירבי של עד 400 ק"מ ואילו XR86 מציעה עד 489 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בקצב מירבי של עד ל-75 קילוואט בלבד.
גרסאות הטווח השונות נבדלות אחת מן השניה גם בעיצוב שונה לחזית, כשב-XR86 היא נקיה וכוללת סבכה אטומה יותר.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ET5 אינו צעקני ומצועצע, אך בזכות המימדים הנדיבים, החישוקים הנאים ויחידות התאורה המושקעות מלפנים ומאחור מתקבל מראה מרשים למדי.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מופע נקי, אלגנטי ומרשים למדי, כשבמרכז העניינים מסך מולטימדיה מגודל (12.8 אינץ'). החומרים לרוב רכים, וההרכבה טובה, אך איכות הגימור פחות הרשימה.
לחיוב תצוין גם רשימת אבזור ארוכה בצורה בלתי רגילה, כולל חימום ואוורור למושבים החשמליים ודלת תא מטען עם פתיחה חשמלית כסטנדרט. לחובה נציין היעדר ממשקי אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו (אך יש חיבור לאינטרנט עם וייז).
המרחב לנהג מצוין, המושב מוצלח למדי ורק תנוחת הנהיגה לא מצטיינת בגלל גלגל הגה עם מהלך כוונון מוגבל.
מאחור המרחב עצום לשלושה נוסעים, אך נוחות הספסל סבירה בלבד.
תא המטען בנפח 467 ל' מציע מבנה יעיל למדי.
-
מנוע וביצועים
עם 204 כ"ס ו-32 קג"מ הביצועים בהחלט טובים ותגובות מערכת ההנעה מיידיות. המומנט המיידי אף עשוי לא פעם לשבור את אחיזת הצמיגים הקדמיים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מספקת לרוב, אך התחושה לא תמיד מעודנת או רהוטה. מחד, שיבושים חדים עשויים להעביר חבטה לתא הנוסעים ובעומס מורגש מחסור בריסון, ומאידך ET5 מטפל היטב במעבר על פסי האטה ומצליח בסך הכל לייצר תחושת נסיעה נינוחה.
רעשי הכביש בולטים יותר מהרצוי, וגם עבודת המתלים נשמעת מפעם לפעם.
התנהגות הכביש סבירה, אך ברור שזה לא הצד החזק של ET5.
בשבילים נוחות הנסיעה מספקת ויש אפילו מצב נהיגה מותאם לשטח, (מותאם לירידה במדרון תלול), אך אנחנו לא היינו מרחיקים איתו יותר מדי.
-
תמורה למחיר
רכב הפנאי הזה מציע אולי את אחת החבילות הכי משתלמות בשוק כיום.
-
גרסאות ורמות גימור
סקייוול ET5 מוצע בישראל בשתי גרסאות סוללה – LR72 עם סוללת 72 קוט"ש או XR86 עם סוללת 86 קוט"ש – לשתיהן מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס אך הטווח שונה: 400 ק"מ או 489 ק"מ, בהתאמה.
גרסת LR72 מוצעת ברמת גימור ''אורבן' הכוללת תאורת לד ולייזר, חישוקי 19 אינץ', מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית, מושבים קדמיים חשמליים עם אוורור, מולטימדיה עם צג 12.8 אינץ', לוח מחוונים מוקרן, ריפוד דמוי-עור, גג זכוכית ומשטח טעינה אלחוטי.
רמת 'פרימיום' כוללת בנוסף ריפוד עור אמיתי, מערך מצלמות היקפי ועוד.
גרסת XR86 מוצעת ברמת גימור 'פרו' הכוללת משטח טעינה אלחוטי, מולטימדיה "12.8, לוח מחוונים מוקרן "12.3, חיישני תאורה וגשם, גג שמש, מפתח חכם, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת אקלים עם פתחים לאחור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית, סייען חנייה ועוד.
רמת הגימור 'פרו GT' מוסיפה מערך מצלמות היקפי, חישוקי "20 ואפשרות בחירה בין עור סינטטי לעור אמיתי.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה במבחן הדרכים עמד על כ-380 ק"מ, נתון נאה למדי. בנהיגה מתונה ניתן בקלות לחצות את קו ה-400 ק"מ לטעינה.
-
סיכום
עסקה מושכת.