סאנגיונג רודיוס 2013-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2013 חשפה סאנגיונג את הדור השני לרודיוס, שהינו בעצם מתיחת פנים מאסיבית לדגם המוכר.
הדגם המעודכן נהנה ממראה הרמוני הרבה יותר, בניגוד לדור הראשון שהיה מוזר למראה, בלשון המעטה.
מבפנים המצב לא הרבה יותר טוב - תא הנוסעים מיושן ואינו עומדים בסטנדרטים המקובלים כיום, אך לזכותו של הרודיוס מרווח רב, כולל סידור מושבים מיוחד – שלושה נוסעים בשורה האחורית, כאשר שני הנוסעים באמצעית יכולים לסובב את מושביהם לאחור, אם ירצו.
הרודיוס מצויד במנוע טורבו-דיזל מודרני המפיק 155 כ"ס, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית 5 היל'.
בפברואר 2016 הגיע לישראל רודיוס מעודכן, עם מנוע 2.2 ל' (178 כ"ס) ותיבה אוט' 7 היל'.
-
עיצוב ונוכחות
הרודיוס דור-שני נראה מודרני וקטן יותר (למרות שהוא לא) ופחות מגושם מבעבר, אבל הוא עדיין רחוק מלהיות יפה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים לא מוצלח - הן בעיצוב, הן באיכות והן בהנדסת האנוש.
 
יחד עם זאת, הקלף החזק ברודיוס היה ונשאר המרווח - יש מקום לשבעה מבוגרים, ועדיין נותר חלל מספק למטען.
 
רמת האבזור סבירה, אך בשל הממדים הלוויתניים והראות המחפירה לאחור, חיישני רוורס ומצלמה הם בגדר תוספות הכרחיות.
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח (2.0 ל' דיזל, 155 כ"ס) מרגישה חזקה למדי והרודיוס יוצא לדרך בנחישות מפתיעה.
 
כיאה לדיזל, המנוע רועש,
בעיקר בעיר וכשהמנוע קר, אבל בשיוט רגוע הרודיוס שקט. 
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 10.7 ק"מ לכל ליטר סולר.
-
נוחות והתנהגות
למרות שיפור מסוים בהשוואה לעבר, התנהגות הכביש נותרה גמלונית וסובלת מרכות יתר ומהיגוי גרוע.
הנוחות סבירה בעיר וטובה מחוץ לעיר (מלבד נדנודי יתר בכביש גלי). -
תמורה למחיר
הרודיוס ייתן מענה לקהל ספציפי, שזקוק למוביל נוסעים ואשר מרבה בנסיעות.
 
עבור מי שפחות מוטרד מסעיף
הדלק, קיה קרניבל או שברולט טראוורס יהיו עדיפים בהרבה. -
סיכום
למי שנוסע למרחקים וזקוק למרחב אמיתי לשבעה נוסעים.