טסלה סייברטראק 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בדצמבר 2023 חשפה טסלה את גרסת הייצור של הסייברטראק – באיחור של יותר משנתיים ממועד ההשקה המתוכנן.
למעט תוספת מראות צד, המתחייבות בתקינה האמריקאית, עיצובו החיצוני של הסייברטראק הסדרתי נותר נאמן למדי לרכב התצוגה הזוויתי-עתידני.
המרכב כולו עשוי מפלדת אל-חלד (נירוסטה), עבה במיוחד, שהינה חלק נושא עומס בשלדה. המרכב אומנם רגיש לכתמי טביעות אצבע, אך עמיד במיוחד בפני מכות ושריטות - ואפילו בפני קליעים מנשק קל. חלונות הרכב עמידים בפני ניפוץ ויעמדו אפילו בפני כוח של כדור בייסבול הפוגע בהם במהירות של 112 קמ"ש.
החברה מצפה לציוני בטיחות גבוהים במיוחד במבחני ריסוק, אך לא ברור מה יקרה ליושבי רכב אחר שיפגעו בתאונה מסייברטראק שבנוי כמו נגמ"ש...
ממדיו החיצוניים תואמים לסגמנט הטנדרים הגדולים של צפון אמריקה, והמשקל כביר – כ-3 טון - אך עדיין נמוך יחסית למתחרים החשמליים.
את הארגז ניתן לסגור בעזרת כיסוי קשיח נגלל (כשהוא פתוח טווח הנסיעה צונח בכ-10%), ומלפנים יש תא מטען נוסף, צנוע יחסית.
מרווח הגחון משתנה בזכות מתלי אוויר אדפטיביים ומגיע עד ל-44.3 ס"מ במצב המירבי.
סביבת הנהג מחזירה אותנו לקו המוכר של טסלה. במרכז ישנו מסך בגודל 18.5 אינץ' ומאחור ישנו מסך נוסף לנוסעים בגודל 9.4 אינץ' - אך שאר התא ספרטני לחלוטין. גלגל ההגה הוא פיתוח של מוט ההיגוי המלבני (Yoke), ומפעיל מערכת על-חוט (ללא קשר מכאני לגלגלים) והיגוי אחורי.
כדרכה תציע טסלה את הדגם החדש בשלוש גרסאות. הראשונה היא גרסת ההנעה האחורית, בעלת מנוע יחיד המספיק להאיץ את הטנדר המגודל ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות. טווח הנסיעה המירבי עומד על 400 ק"מ וכושר הגרירה על 3400 ק"ג.
מעליה גרסת כפולת מנועים והנעה המבטיחה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות וטווח של 544 ק"מ. עם גרסה זו טסלה תציע כאופציה סוללה נשלפת נוספת, שניתנת להתקנה בארגז ומוסיפה עוד כ-210 ק"מ לטווח הנסיעה. כושר הגרירה המירבי של גרסה זו עומד על כ-5000 ק"ג.
הגרסה הבכירה מכונה 'סייברביסט' והיא מוסיפה מנוע שלישי שמקצר את התאוצה ל-100 קמ"ש ל-2.6 שניות בלבד. לגרסה זו מהירות מירבית גבוהה יותר – 208 קמ"ש במקום 179 קמ"ש – וטווח נסיעה נמוך במעט העומד על 512 ק"מ. כושר הגרירה ללא שינוי.
לפחות עבור גרסאות ההנעה הכפולה הספק מירבי לטעינה מהירה (DC) של עד 250 ק"ו.
מחיר גרסה ההנעה האחורית – שמסירותיה צפויות רק במהלך 2025 – עומד על 61,000 דולר בארה"ב, גבוה ביותר מ-50% מההבטחה הראשונית של מאסק. מחיר גרסת ההנעה הכפולה עומד על 80,000 דולר ואילו מחירה של ה'ביסט' עומד על 100,000 דולר.
שיווק בצפון אמריקה החל בסוף 2023. לא ברור אם ומתי יחל שיווק באירופה, בשל סוגיות של בטיחות במבחני פגיעה בהולכי רגל.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום