טסלה פרסמה שתי קריאות תיקון נפרדות לטנדר החשמלי סייברטראק; תקלה אחת בגלל ליקויים במגבים, תקלה נוספת בגין חלקים הקשורים לדיפונים בתא המטען שעלולים להינתק מהמקום. זו הפעם הרביעית שהוא נקרא לתיקון מאז שהושק בסוף השנה הקודמת. 

קריאת התיקון תחזיר לשירות 11,688 יחידות, כמעט כל הרכבים מסדרה זו שנעים כרגע על הכביש. על פי ארגון הבטיחות האמריקני, ה-NHTSA, מדובר בפגמים מסוכנים. טסלה קראה השנה ל-2.5 מיליון כלי רכב במסגרת 'ריקול' (קריאות תיקון), כולל לסייברטראק ש-4000 יחידות שלו הוחזרו באפריל האחרון לטיפול בגלל דוושת האצה שעלולה להנעץ ברצפה ללא יכולת לשחררה. 

בכל הכרוך בטיפול במגבים, מדובר בכשל במנוע המחובר למגב, אותו מספקת חברת Sistemas. הליקוי במיטת תא המטען, נחשף לאחר שבאחד מהטנדרים שהגיע למסירה הדיפון היה חסר, ועל פי בדיקות שנעשו, במקרה שהוא נעקר ממקומו בזמן נהיגה קיים סיכוי שיפגע במכוניות אחרות ויגרום לתאונת דרכים. טסלה פרסמה, כי לא הודבק כראוי בפס הייצור.  

סטלה סייברטראק
צילום: טסלה

בארה"ב מדווחים כי קריאת תיקון אינה דבר שבשגרה עבור טסלה, שלרוב מטפלת רק בתקלות תוכנה על ידי עדכונים מרחוק - ואינה נדרשת לתקן חלקים מכאניים. ואולם, בכירים בענף הרכב באמריקה מותחים ביקורת על הסייברטראק וטוענים שהפגמים היו ידועים עוד קודם לכן, בפברואר במסגרת בדיקות שערך היצרן. 

"לא מפתיע שהתגלה כשל במנגנון המגבים" אומר סאם אבסולנד מחברת ההשקעות גיידהאוס. "זה המגב הגדול ביותר שהותקן אי פעם ברכב מסוג כזה עם אורך של 1.22 מ' - מה הפלא שהמנוע שלו לא עמד בלחצים שמופעלים עליו. יש לא מעט דיווחים שצצים מדי פעם לגבי תקלות כאלו בסייברטראק, ובסך הכול מסתמן שאיכות ההרכבה שלו די נמוכה".  

באוקטובר האחרון, אחרי דחיות של שנים ארוכות, הסייברטאק הוצג רשמית, שעה שאילון מאסק הבטיח שטסלה תייצר 200 אלף עותקים בשנה עם יכולת להגדיל את הייצור ל-250 אלף יחידות. 

לסייברטראק טווח של עד 547 קילומטרים בין טעינות, בגרסתו החזקה (Beast) מפתח 840 כ"ס בקירוב, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות וכושר הגרירה נאמד ב-5 טון. טווח המחירים, נע בין 65-105 אלף דולר.