וולוו C40 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2022 החל שיווקו בישראל של וולוו C40 ריצ'ארג' – למעשה, גרסת פנאי-קופה ל-XC40 המוכר. אולם בניגוד אליו, C40 מוצע רק עם הנעה חשמלית.
וולוו C40 מוצע בישראל בשתי גרסאות:
לגרסת P6 מנוע קדמי המייצר 231 כ"ס ו-33.6 קג"מ. הסוללה היא 69 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 434 ק"מ.
לגרסת P8 שני מנועים המייצרים תפוקה משולבת של 408 כ"ס ו-67.2 קג"מ. לגרסה זו סוללה של 78 קוט"ש לטווח מוצהר של 420 ק"מ.
לשתי הגרסאות טעינה מהירה בהספק עד 150 קילוואט.
מפרט הבטיחות מלא וזהה לזה שב-XC40. כך גם ביחס למפרט האבזור, הכולל תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מולטימדיה עם צג "12.3 ומחוונים מוקרנים. C40 הוא דגם ראשון של וולוו שאינו מוצע עם ריפוד או דיפון מעור, לטובת איכות הסביבה.
-
עיצוב ונוכחות
החזית החדשה של ה-C40 אינה שגרתית
בגלל השילוב של השבכה האטומה ויחידות התאורה המלוכסנות. הרכב נראה טוב מאשר בתמונות, ועדיין חסר את הליטוש הנדרש שיש למשל באודי Q3.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ותא הנוסעים דומים מאוד לאלה שב-XC40 – ולא כל החומרים איכותיים למגע.
גג הזכוכית נטול הכיסוי שאמור לסנן 93.5% מאור השמש. אבל בשרב האביבי תא הנוסעים התחמם והאור הורגש. כיסוי קבוע מומלץ ומוצע בתוספת תשלום.
 
תפעול מערך המולטימדיה, שנעשה בשיתוף גוגל, נוח יחסית, אך צמצום המתגים מביא לכך שפעולות רבות מחייבות מספר לחיצות, ובזמן הנהיגה זה מפריע. מושב הנהג נוח אך הריפוד הסינטטי אינו מאוורר מספיק.
 
תנוחת הנהיגה נמוכה מעט והראות לאחור מוגבלת - טוב שיש מצלמות איכותיות.
הכניסה לאחור לא מספיק נוחה בגלל דלתות כניסה קטנות. המרחב שם טוב אך המושב נמוך. נפח תא המטען קטן יחסית, אך המבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת P8 וולוו C40 הוא אחד מדגמי הפנאי הקומפקטיים החזקים ביותר: 407 כ"ס ו-0 ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. כצפוי, הביצועים מעולים, לא רק בזינוק אלא גם בהאצות ביניים מרשימות ויכולת עקיפה מצוינת. בנסיעה בעיר או לאחר מאמץ נשמעים לעיתים רעשים ממערך הקירור.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נעימה למדי כאשר השיבושים קלים, אך המתלים מתקשים במפגש עם שיבושים גדולים בעיר, או רצף שיבושים מחוצה לה; איכות הנסיעה אינה מצטיינת, ומחוץ לעיר נשמעים רעשי מתלים, רוח וכביש.
 
היכולת הדינמית טובה, אך בהינתן ההספק והמומנט הגבוהים, נראה שיש כאן יותר ממה שהרכב תוכנן לקבל. כך שממש כמו XC40, גם דגם זה מפגין התנהלות פראית כאשר מגזימים בפניות.
במצב 'ספורט' להגה משקל נכון, אם כי הוא אינו מעביר ממש מידע על המתרחש למטה.
מערכת הבלימה פועלת היטב, אבל מכיוון שהרכב "מושך" לקצב מהיר, העומס עליה עלול להיות גבוה. כמו בכלים חשמליים אחרים, לא תמיד קל למנן את הבלימה.
לרכב מצב אחד של בלימה רגנרטיבית; הוא חזק מאוד, מאפשר נהיגה ב'דוושה אחת', וללא ספק לפחות מצב נוסף, מתון-אך-יעיל, היה מוסיף לשימושיות ולנהיגה.
-
תמורה למחיר
המחיר תחרותי ביחס לדגמים חשמליים קומפקטיים של מותגי יוקרה, בוודאי בהינתן ההספק הרב והאבזור העשיר.
 
-
טווח נסיעה
בנהיגה בין-עירונית בקצב התנועה (וקצת פחות), הטווח בפועל ינוע בין 330 ל-340 ק"מ.
-
מה חדש בוולוו C40 2022
תחילת שיווק בישראל, באפריל 2022.
-
סיכום
וולוו C40 אינו מצטיין בעיצוב ובנוחות הנסיעה, הטווח מעט מוגבל, אבל מדובר ברכב חשמלי מצויד, מהיר ובמחיר תחרותי.