וולוו XC60 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
דור חדש של וולוו XC60 נחשף בתערוכת ז'נבה 2017. הדגם החדש שואב השראה עיצובית מאחיו הגדול, עם עיצוב מודרני ונאה לשפת העיצוב העדכנית של המותג.
הוא גדול משמעותית מבעבר; אורך של 469 ס"מ (6+), רוחב של 190 ס"מ (1+), גובה של 166 ס"מ (1-), על בסיס גלגלים שצמח בתשעה ס"מ ל-286.5.
היצע המנועים מוכר מדגמי וולוו אחרים, וכולל צמד מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר - D4 עם 190 כ"ס ו-D5 עם 235 כ"ס, בשני המקרים עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
היצע הבנזין כולל שתי גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטר המוכר, T5 עם 254 כ"ס, ו-T6 שמוסיף מגדש על למגדש הטורבו ומפיק 320 כ"ס.
בפסגת ההיצע נמצא דגם הכלאיים הנטען משקע, ה-T8, לו בנוסף למנוע הבנזין הבכיר גם מנוע חשמלי, כשההספק המשולב עומד על 407 כ"ס.
הדגם החדש מציע מתלי אוויר מתכווננים בתוספת תשלום, וכמקובל ביצרנית, גם מערך בטיחות מקיף - כולל שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
שיווק הדגם בישראל החל בספטמבר 2017.
-
עיצוב ונוכחות
ל-XC60 החדש נוכחות בולטת ומראה מושך. הדמיון ל־XC90 ברור, ועם זאת ל-XC60 פרופורציות נאות יותר לקווי המרכב לכדי תוצאה נאה יותר מאחיו הגדול.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג החדשה נאה, איכותית ומזמינה, אך תפעול המערכות השונות – רובן דרך מסך המגע הגדול – מצריך פרק הסתגלות. מרחב המחייה מלפנים טוב, ואף יותר מאחור.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-T8, עם חשמל או בלעדיו - הביצועים מאוד מרשימים. צריכת הדלק אינה מרשימה במיוחד בכל תוואי נסיעה רגיל, כשעניין החיסכון בדלק בא לידי ביטוי בעיקר במסלולים קצרים ותוך הקפדה על סוללות טעונות.
-
נוחות והתנהגות
למרות הביצועים, ה-XC60 אינו יוצר תחושה ספורטיבית. היכולת אמנם טובה והניהוג ברור ובטוח, אך התחושה חסונה וכבדה.
נוחות הנסיעה בעיר נאותה, כך גם מחוץ לעיר, אך פגמים קטנים מורגשים מדי (כמו גם רעשי הכביש) וריסון המרכב אינו מושלם.
-
תמורה למחיר
הקלף החזק ב־XC60 הוא החבילה הכוללת שהוא מציע; בגרסת ה-T8 בפרט (כולל עמדת טעינה ואחריות של חמש שנים לסוללה) מדובר בתמורה מרשימה.
-
סיכום
מכונית השנה של מגזין אוטו ל-2018.