וולוו V40 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2012 השיקה וולוו את ה-V40 - מכונית האצ'בק יוקרתית, שהחליפה הן את ה-S40 והן את גרסת הסטיישן V50 (שנקראה V40 בדורה הראשון), והיא מתחרה בשמות כמו אודי A3 ובסדרה 1 של ב.מ.וו.
עם הגעתה לישראל, הוצעה ה-V40 עם מנוע 1.6 ל' טורבו (180 כ"ס) המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל') וכן גרסת 2.0 ל' טורבו (245 כ"ס) שהגיעה תחילה עם התיבה הדו-מצמדית, אך מתחילת 2015 הוחלפה זו האחרונה בתיבה פלנטרית 8 היל'.
בתחילת 2016 יצאו משימוש מנוע ה-1.6 ל' טורבו והתיבה הדו-מצמדית, לטובת יחידת 1.5 ל' טורבו חדשה (152 כ"ס) עם תיבה פלנטרית, אף היא עם 6 היל'.
-
עיצוב ונוכחות
את ה-V40 קשה לפספס, עם עיצוב נכון ובולט, וצללית שנעה בין סטיישן לקומפקט. זוהי אחת מהמכוניות היפות בקטגוריה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאובזר ומרשים במראהו, אך מוכר למדי ואינו מחדש מה שאנחנו מכירים מוולוו כבר שנים. המרווח מלפנים בסדר, אולם מתקבלת אווירה מעט אינטימית מהרצוי.
 
המושב האחורי מציע מרחב סביר, בעוד שמרווח הראש לגבוהים מוגבל. תא המטען קטן יחסית עם פתח הטענה לא גדול (יספיק בדר"כ, אבל יש טובים ממנו).
-
מנוע וביצועים
המנוע טוב עם שפע של כוח זמין כבר מסל"ד נמוך. הצליל שלו מעט מחוספס, אבל הוא עושה את העבודה מצוין. תיבת ההילוכים טובה, אך מתבלבלת מדי פעם בתוך העיר. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית, עם נוקשות מעט גדולה מהצפוי, אך משתפרת ככל שהמהירות עולה.
ההתנהגות בטוחה ומהנה, עם מעט זוויות גלגול.
-
תמורה למחיר
גרסת הכניסה מעניקה את התמורה הטובה ביותר למחיר.
-
סיכום
חבילה מעוצבת ובטיחותית.