וולוו XC90 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אחרי 12 שנות שירות של הדור הראשון - נצח במונחי עולם הרכב - וולבו חשפה באמצע 2014 את הדור השני של ה-XC90.
ספינת הדגל של וולבו מסמנת את הלידה-מחדש של מותג וולבו כולו, כאשר מדובר בדגם הבכור שפותח תחת כנפי הבעלים החדשים - קונצרן "ג'ילי" הסיני.
בין שלל החידושים, בולטת כמות מערכות הבטיחות החריגה: בלימה אוטומטית מוחלטת עד כ-50 קמ"ש כולל יכולת זיהוי הולכי-רגל ורוכבי אופניים; בקרת סטייה מנתיב; זיהוי תמרורים - וזו רשימה חלקית למדי.
כל אלו הביאו את ה-XC90 להצטיין במבחני הריסוק - כולל הרכב הראשון אי-פעם שזוכה לציון בטיחות "מושלם", בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות, עם ציונים מעולים גם בשאר הקטגוריות.
כל הדגמים מצויידים במנועי 2.0 ליטר, טורבו בנזין (מגדש טורבו ומגדש על, 320 כ"ס), טורבו דיזל (225 כ"ס) והיברידי (על בסיס מנוע הטורבו-בנזין).
תיבת ההילוכים היא אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים וכרגע ההנעה היא כפולה-קבועה בכל הדגמים. כאופציה, ניתן להוסיף קפיצי אוויר בעלות של 22,000 ש"ח.
לשוק הישראלי הגיע ה-XC90 ביוני 2015, עם מנועי הבנזין והדיזל.
-
עיצוב ונוכחות
ה-XC90 בהחלט מעניין למראה ובעל אפקט הגעה מרשים.
הרכב משאיר רושם גדול ומאסיבי, אבל לא כבד או מסורבל.
-
תא נוסעים ומטען
בגרסת האינסקריפשן אותה בחנו, תא הנוסעים מרשים מאוד, הן למראה והן למגע.
האבזור נדיב אפילו ביחס למכוניות מהסגמנט והמרחב במושבים הקדמיים ובשורה השניה טוב מאוד וקל למצוא תנוחת נהיגה נוחה.
השורה השלישית גם היא מרווחת ותתאים לאנשים בגובה של עד מטר שבעים.
תפעול המערכות השונות נעשה דרך מסך מגע, עם מערכת תפריטים בסגנון סמארטפון - עניין המצריך תקופת הסתגלות.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין של גרסת ה-T6 נעזר במגדש-על ומגדש טורבו כדי להפיק 320 כ"ס.
למרות ההספק הנאה והעובדה שה-XC90 החדש קל יחסית, הרכב לא מרגיש כוחני.
הביצועים נאים בהחלט ולא חסר כח לעקיפה גם בעליה, אך אין את תחושת הבעיטה בגב לה מצפים מהספק כזה.
צריכת הדלק הממוצעת, בתנאים רגועים יחסית, היתה 9 ק"מ לליטר נתון נאה בהחלט לרכב בגודל הזה.
-
נוחות והתנהגות
וולוו XC90 מציעה נוחות נסיעה טובה מאוד, עם תחושת ריחוף חלקה כל זמן שהכביש סלול בצורה סבירה.
מנגד, מול שיבושים בינוניים ומעלה, המתלים מעבירים חלק מהחבטה אל תא הנוסעים ויתרה מזאת, פעולתם נשמעת מדי בתא הנוסעים.
בידוד הרעשים טוב למדי, למעט רעשי כביש נוכחים. התנהגות בטוחה והיכולת גבוהה.
-
תמורה למחיר
מחיר הגרסה הנבחנת, 565,000 שקלים (545,000 שקלים לגרסת ה-5 מושבים) לא מבוטל - אך מדובר בתמחור טוב למדי בקטגוריה, בעיקר אם לוקחים בחשבון את רמת האבזור, כך שמדובר בתמורה טובה בהחלט לכסף ביחס למתחרות. מנגד, ל-XC90 אחריות של שנתיים בלבד.
-
סיכום
ה-XC90 מתבלט בזכות העיצוב המרשים, תא הנוסעים היוקרתי והמרווח, האבזור והמחיר (ביחס לסגמנט).