וולוו V60 2023 חוות דעת
נבדק על ידי סימונוב ירון-
רקע כללי
כשנתיים לאחר שהוצגה בעולם, וכשנה לאחר שהחל שיווק ה-S60 בישראל, המכונית המשפחתית הגדולה של היצרן השוודי, מגיעה אלינו בגרסת הסטיישן — וולוו V60.
וולוו V60 מוצעת בשתי גרסאות – גרסת הקרוס קאנטרי הפונה לתחום הפנאי לצד גרסת סטיישן ”רגילה". הראשונה היא גרסה מוגבהת וכפולת הנעה שמאפשרת טיולי שבילים והיא מצוידת במנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר שמייצר 250 כ"ס ו-35.7 קג"מ. המנוע נעזר במערך היברידי מתון 48V והוא משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וכאמור להנעה כפולה מסוג האלדקס. הרכב כמובן עוטה את איפור השטח הנדרש פגושים שונים, עיטורים שחורים ועוד) והוא גבוה ב-6.8 ס"מ מה-V60. מרווח הגחון עומד על 21 ס"מ.
הסטיישן ה“רגילה“ מגיעה בגרסת ה-T8 ההיברידית-נטענת. זו נעזרת במערך ההיברידי המוכר לנו משלל דגמי וולוו האחרונים — מנוע ה-2.0 ליטר שמייצר בעזרת מגדש טורבו ומגדש על ובשילוב המנוע החשמלי הספק מירבי של 390 כ"ס ולא פחות מ-65.3 קג"מ. ההנעה גם כאן כפולה וההאצה ל-100 קמ"ש תארך 4.9 שניות בלבד. טווח הנסיעה על חשמל עומד על כ-55 קילומטרים.
ל-V60 אבזור בטיחותי עשיר הכולל בלימה אוטונומית, התרעה מפני התנגשות מאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2020.
-
עיצוב ונוכחות
V60 היא מכונית סטיישן נאה ואלגנטית למראה. גרסת הקרוס קאנטרי מוסיפה אלמנטי "פנאי" ושטח שהולמים אותה מאוד ומוסיפים לה להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מוכרת מדגמים אחרים של היצרנית, וזה נאמר לחיוב. גם כיום מדובר במקום אלגנטי שנעים לשהות בו. הצבעים נעימים, הקווים נאים והתחושה הכללית רגועה, עשירה ולא מתאמצת.
הנדסת האנוש אינה הצד החזק - תפעול מערך המולטימדיה מסורבל וגם בורר ההילוכים דורש פרק הסתגלות. מושב הנהג נוח מאוד והמרחב מלפנים טוב. תנוחת הנהיגה אינה גבוה כמו ברכבי פנאי "אמיתיים".
מאחור המרחב לנוסעים מצוין ממש ויש פתחי מיזוג בקורות B.
תא המטען שימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
בגרסת B5 (טורבו-בנזין ,2.0 ל', 250 כ"ס) הביצועים טובים בכל מצב. לחובתה של יחידת ההנעה אופי הפעולה המחוספס והתגובות הלא חדות. עם זאת, בנסיעה מנהלתית האופי הרגוע של יחידת הכוח הולם את הרכב.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי. החישוקים הגדולים עם הדופן הנמוכה גורמים לכך שלעיתים חספוס הכביש יורגש יותר מהרצוי, אבל בסך הכל מדובר במכונית נוחה ונעימה לנסיעה. רעשי הכביש והרוח בולטים למדי.
גרסת הקרוס קאנטרי נעימה למדי בנסיעת שבילים נינוחה.
התנהגות הכביש טובה, היכולת גבוהה והיא נוטה לצד הבטוח והפחות מהנה.
-
תמורה למחיר
בגרסת הקרוס קאנטרי מדובר במכונית ייחודית בשוק המקומי שגם מציעה תמורה טובה מאוד לכסף.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על 8 ק"מ לליטר; ו-11.2 ק"מ לליטר במסלול טיול רגוע.
-
סיכום
מיוחדת, מצוינת ומשתלמת.