וולוו XC90 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2019 נחשפה מתיחת הפנים של ה-XC90, ארבע שנים לאחר שהוצג. העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה, אך נעשו עדכונים משמעותיים יותר מתחת לעור, שם הוצעו לראשונה מנועי כלאיים מתונים. המנועים, שישווקו תחת הכינוי "B", יציעו מערכת חשמל משודרגת וטעינה מאנרגיית הבלימה (בלימה רגרנטיבית), אך ללא אפשרות טעינה ממקור חיצוני כמו מנועי ה-"Twin" של וולוו.
בוולוו מעריכים כי אגירת אנרגיית בלימה (שחוסכת זמן פעולה של האלטרנטור) וזמני דימום מנוע ארוכים יותר בעצירה וגלישה, יחסכו לנהגים 15% בתצרוכת הדלק בתנאי אמת. מנועי ה-B יוצעו בגרסאות בנזין ודיזל, ויחליפו בהדרגה את גרסאות ה-T (בנזין) ו-D (דיזל).
מלבד זאת, ה-XC90 המחודש מציע עדכון מינורי לעיצוב, כולל סבכה קדמית חדשה, גווני מרכב חדשים וחישוקים קלים בעיצוב חדש. בתא הנוסעים נוספה גרסת שישה מושבים בשלוש שורות, לצד דגמי הארבעה, חמישה ושבעה מושבים הקיימים.
אבזור הבטיחות של הדגם המחודש כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות, מערכת עזר להתחמקות ממכשול בעיר, למניעת פגיעה ברכב בשטח המת וגם סיוע בהתחמקות מרכב שנכנס לנתיב הנסיעה מהכיוון הנגדי. אבזור המותרות כולל מערכת מולטימדיה משודרגת, לראשונה עם תאימות לאנדרואיד אוטו (בנוסף לאפל קארפליי שהוצעה גם קודם).
-
עיצוב ונוכחות
ה-XC90 מזוהה מיד כוולוו בזכות הגריל הענק, שעומד בניגוד חד לפנסים הזעירים. התוצאה בהחלט מעניינת ובעלת אפקט הגעה מרשים. הרכב משאיר רושם גדול ומאסיבי, אבל לא כבד או מסורבל.
-
תא נוסעים ומטען
לוולוו XC90 2020 סביבת הנהג נאה ומקורית. החומרים איכותיים, אך ישנם פספוסים קלים בגימור. מושב הנהג נוקשה אך נוח, והתצוגה העילית ברמות הגימור הגבוהות מעולה. הנדסת האנוש פחות מוצלחת: יותר מדי פעולות מחויבות במעבר דרך המסך; שילוב ההילוכים לא מוצלח — הן בתפעול הבורר, הן במצבו הידני.
השורה השלישית מרווחת יחסית למקובל, אך תתאים בעיקר לילדים ולבני נוער.
תא המטען קטן כאשר שבעת המושבים בשימוש, אך הופך גדול מאוד כאשר שני המושבים האחוריים מקופלים.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית הספק משולב של 389 כ"ס ו־65.3 קג"מ. הסוללה, ניתנת גם לטעינה חיצונית, מציעה טווח נסיעה חשמלי בפועל של 20 ק"מ.
הביצועים נהדרים כאשר הסוללה טעונה, טובים כשהיא ריקה. עקיפות בכביש בינעירוני, גם בעלייה, מבוצעות בקלילות מרשימה. העברות ההילוכים נעימות, אבל הורדת ההילוכים מעט איטית. צריכת הדלק שמדדנו — 10 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
וולוו XC90 2020 מתקשה להתמודד עם שיבושים בינוניים ומעלה ומעביר חלק מהחבטה אל תא הנוסעים. המנוע רועש יחסית תחת עומס והצליל שלו צורם. בנוסף, הרכב פחות מעודן ממתחריו, פעולת המתלים נשמעת מדי, גם בעיר, ורעשי הרוח והכביש שלו בולטים מאלה של האחרים.
הרכב המגודל משלים את מערך הבטיחות האלקטרוני המרשים בהתנהגות בטוחה ויכולת דינאמית גבוהה.
 
-
תמורה למחיר
רכבי הפנאי הגדולים של מותגי היוקרה הם מאוד יקרים באופן אבסולוטי: בין חצי לשלושת-רבעי מיליון שקלים. במסגרת הזו, ה-XC90 מציע חבילה אטרקטיבית ביחס למתחרים הגרמנים, מכיוון שבנוסף למחיר נמוך יחסית, ולאבזור הסופר־עשיר, הוא מציע אופציה לשבעה מושבים.
-
מה חדש בוולוו XC90 2020
אין שינויים בשנת המודל 2020.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח, אך הוא מתקשה להתחרות מול היריבים מגרמניה, בעיקר מכיוון שאיכות הנסיעה שלו אינה מעודנת כנדרש ביחס לרכב שכזה.