המגזין – שתוצאות הבדיקה מופיעות באתר שלו – ידוע כקובע סטנדרטים בתחום בדיקות הרכב בכלל, ובתחום הבטיחות בפרט. המכוניות הנבחנות הועמסו במשקל המרבי המותר תוך הקפדה על חלוקת משקל הגיונית: משקולות הונחו במקומות הישיבה ובתא המטען ומלפנים ישבו שני מבוגרים – נהג ונוסע – במשקל כולל של כ-150 ק"ג, שביצעו את הבדיקה בכל רכב. כל מכונית האיצה במסלול מיוחד למהירות 100 קמ"ש, שנמדדו באמצעות אמצעים טכנולוגיים מדויקים, ואז נבלמה במלוא העוצמה עד למצב עצירה מוחלטת. הכוונה היתה לדמות בלימות חירום, לכן הונחה הבוחן ללחוץ במלוא העוצמה על דוושת הבלם. ניסוי זה בוצע בכל מכונית 10 פעמים ברציפות, כך שהבלמים הגיעו מהר מאוד לעומס חום מרבי, מה שהוביל לרוב לפגיעה משמעותית ביכולות הבלימה. לאחר ביצוע 10 בלימות חירום בוצע שקלול של התוצאות והתוצאה הממוצעת נחשבה לצורך המבחן. כל המכוניות נבחנו סטנדרטיות לחלוטין (הגרסה המדויקת מופיעה בטבלה בסוגריים) ועם צמיגים מקוריים – נתון המשפיע רבות על יכולת הבלימה.
המגזין דיווח כי שיטת בדיקה שכזו, בה העומס על הבלמים עולה בהדרגה (עם כל בלימה) מדמה באופן נכון יותר עומס ושימושיות מתמשכים ולא בלימה אחת מיידית "בתנאי מעבדה", שאינה מייצגת, שכן במצב כזה הבלמים אינם חמים. מצב זה מדמה נסיעה אמיתית בתוך תנועה, שם נעשה שימוש תכוף בבלמים, או נסיעה בעיר.
בטבלה למטה מופיעות 25 המכוניות להן מרחקי הבלימה הארוכים ביותר, המשווקות בגרמניה. כאמור – חלקן רלוונטיות גם עבורנו, ואין ספק שיש כאן כמה תוצאות מפתיעות, כמו למשל הלנד-רובר דיפנדר שבולם במרחק קצר משמעותית – לפחות על-פי המבחן הגרמני – מהונדה סיוויק היבריד!...
יצרן ודגם | מרחק הבלימה 100-0 קמ"ש |
קאדילאק אסקלייד |
|
66.5 מ' |
|
מיצובישי L200 ('האנטר') דאבל קבינה, 4x4 |
60.3 מ' |
ג'יפ רנגלר 3.8 ל' |
57.6 מ' |
ניסאן נבארה דאבל קבינה, 4x4 |
55.1 מ' |
54.3 מ' |
|
54.3 מ' |
|
לנד-רובר דיפנדר 110 סגור |
52.1 מ' |
דודג' קאליבר |
52.1 מ' |
לקסוס RX350 |
52.1 מ' |
52.1 מ' |
|
51.4 מ' |
|
האמר H3 |
50.1 מ' |
49.5 מ' |
|
טויוטה לנד קרוזר V8 דיזל, 4.5 ל' |
48.8 מ' |
שברולט אפיקה 2.0 דיזל |
48.8 מ' |
פיאט פנדה 1.2 |
48.8 מ' |
לאדה 1119 |
48.2 מ' |
48.2 מ' |
|
שברולט HHR |
47.0 מ' |
47.0 מ' |
|
47.0 מ' |
|
דייהטסו מאטריה 1.3 |
47.0 מ' |
יונדאי גרנדור |
47.0 מ' |
פולקסוואגן פוקס 1.4 |
47.0 מ' |