לפני ימים אחדים ספרנו לכם על הגעת הדור החדש של
קרייזלר וויאג'ר לחופי ישראל. צפיה למוביל הנוסעים הנמכר בעולם, לוותה בתחושת החמצה אצל חלק מהלקוחות שכן, הוויאג'ר מייוצר רק בגרסת מרכב אחת, ארוכה והמחיר היה בהתאם: בין 245 אלף שקלים ל-295 אלף שקלים (דומה למחיר הדור הקודם). 'מכשירי תנועה', היבואנית, שלא רצתה לאבד לקוחות, החליטה לגשר על הפער שנוצר עם דגם אחר מארסנל הקונצרן, דודג' ג'רני (Journey, מסע). זה יושק רשמית בישראל בתחילת השבוע הבא.
מי אתה דודג' ג'רני
ג'רני הוצג בתערוכת פרנקפורט האחרונה (ספטמבר 2007) ומיועד ליטול חלק במתקפה של דודג' על שווקי העולם. כיצד מתכננת היצרנית לעשות זאת? באמצעות מכוניות גלבליות כמובן; מכוניות שיתהדרו בפלטפורמה אחת משותפת ועם זאת גמישה דיה בכדי להציע מגוון תצורות מרכב. ובכן, הג'רני הוא בדיוק זה; הוא מבוסס על פלטפורמה שפותחה בשיתוף מספר יצרניות רכב ומשרת בין היתר את דודג' אוונג'ר וקרייזלר סברינג של הקונצרן האמריקני, מיצובישי לאנסר החדשה ואאוטלנדר וכמו כן גם את סיטרואן C קרוסר ופיג'ו 4007. למעשה ג'רני מציע פרשנות נוספת לאותו מרכב, כאשר הפעם מדובר בתצורת מיניוואן.
מידותיו של הג'רני גדולות ומנופחות ביחס לכל המכוניות שהוזכרו. למשל, אורכו עומד על 489 מ^מ – 25 ס^מ יותר ביחס לאאוטלנדר. בסיס גלגליו נמתח על פני 289 ס^מ – 22 ס^מ יותר ביחס לכבישביל של מיצובישי. שאר מידותיו הם: 183.5 ס^מ רוחב ו-170 ס^מ גובה. למרות המידות הגדולות ולמרות שלרשותו שבעה מקומות ישיבה, דודג' מגדירה את הג'רני כ-5+2. המשמעות היא ששני המושבים האחוריים אינם מיועדים לישיבה ממושכת של מבוגרים, אלה יותר לילדים.
מה אתה מציע?
לג'רני מראה קרבי, כזה המאפיין את משפחת דודג' בכלל ובארצות מעבר לים הוא מוצע בשתי תצורות הנעה (קדמית או כפולה), מגוון מנועים (דיזל ובנזין) ומספר תיבות הילוכים לבחירה (ידנית או אוטומטית עם ארבעה ושישה יחסי העברה). אלינו הוא מגיע בתצורת הנעה אחת – קדמית – ויחידת כוח אחת (שבין היתר משרתת את האוונג'ר): 2.4 ליטר (170 כ^ס) ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה.
הג'רני יגיע אלינו בשתי רמות אבזור: SE ו-SXT. בשתיהן תוכלו למצוא מחשב דרך, תפעול למערכות הפיקוד השונות מגלגל ההגה, מושבים המתקפלים לתוך הרצפה (במטרה ליצור משטח הטענה שטוח) ומגוון תאי איכסון מעל ומתחת לרצפה שבראשם תא מקורר המספיק ל-12 פחיות שתייה (!) ברמת ה-SXT הגבוה יותר, נמצא בנוסף: גג שמש, חישוקי סגסוגת ואבזור פנימי עשיר יותר.
הג'רני טרם נבחן במבחני הריסוק ולכן נסתפק בציון מפרט הבטיחות הסטנדרטי והמשותף לשתי הדגמים: שש כריות אוויר, תגבור בלימה ובקרת יציבות.
נגד מי אתה רוצה להלחם?
^המתחרים העיקריים של הג'רני הם פורד 'S מקס' ומיצובישי 'גרנדיס', אך במובן מסויים גם מאזדה5.^ כך אמר בני רוטברג, מנהל חטיבת דודג' ב'מכשירי תנועה'. לדבריו המטרה להיות זולים יותר מפורד S מקס (שנמכר כיום במחיר של כ-175 אלף שקלים), אך מצד שני גם להציע אלטרנטיבה למי שבעבר מצא את מבוקשו בין הגרסאות המאובזרות מקטגוריית מובילי הנוסעים הקומפקטיים.
אחת הסיבות להצבת המיניוואן של דודג' מול קטגוריה נמוכה יותר היא העובדה כי שוק המיניוואנים הגדולים בישראל נחלש בשנים האחרונות, כאשר זה הקומפקטי הולך ועולה. הבחירה במאזדה5 מובנת גם היא, הרי המיניוואן היפני שולט על מחצית מהשוק הישראלי (עם למעלה מ-2,000 יחידות שנמכרות מדי שנה). כמובן, שמכשירי תנועה אינם מצפים להדיח את מאזדה5 מראש טבלת המכירות, אלה למכור מספר מאות מדי שנה. כיצד יתקבל הג'רני ברחוב הישראלי? ימים יגידו.