הרענון, שמגיע כשלוש וחצי שנים אחרי השקת הדור השלישי, כולל שינוי לעיצוב החיצוני והפנימי. מבחוץ בולטת במיוחד סבכה קדמית גדולה משמעותית, פגושים שונים מלפנים ומאחור ויחידות תאורה חדשות - שארבעתן כוללות תאורת לד בצורת V (בהאצ'בק).
בתמונות נראית ה-i30 ברמת גימור רגילה (רכב בגוון ברונזה בתמונות, אחד משלושה גווני מרכב חדשים שמצטרפים למבחר) וברמה הספורטיבית "N ליין", שכוללת עיצוב אגרסיבי יותר וגם כיול מתלים והיגוי ספורטיביים (מרכב אדום). זו תוצע לראשונה גם במרכב הסטיישן, אך לא ברור אם בניגוד לעבר תגיע גם לישראל. את העיצוב המחודש משלימים חישוקי "16 או "17 חדשים ("17 או "18 ב-N ליין).
בתא הנוסעים ה-i30 זוכה ללוח מחוונים דיגיטלי, באופן מעניין קטן מזה של אחותה הקטנה, יונדאי i20 החדשה - "7 בלבד לעומת "10.25, עדות להבדלי הגיל בין השתיים. כמו ה-i20, ה-i30 תציע מעתה מסך מולטימדיה בגודל "10.25, שגם יאפשר שיקוף יישומונים אלחוטי (קארפליי ואנדרואיד אוטו). המשפחתית גם מצטיידת בכרטיס סים מובנה שיפתח שירותים מתקדמים שונים - למשל נעילת הרכב מהטלפון, איתור, שליחת יעד נסיעה מהנייד למערכת הניווט ועוד.
אבזור הבטיחות שודרג אף הוא, ויכלול בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר, הכוללת גם מעקב אחר סימוני נתיב. בדרך זו הרכב יוכל לנהוג אוטונומית בתנאים מסוימים (היגוי, האצה ובלימה), כמובן עדיין עם נהג עירני ומוכן לפעולה. כן נוספו התרעה ובלימה בנסיעה לאחור במקרה של רכב חוצה, התרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם והתרעת רכב בשטח מת עם סיוע בהיגוי.
וגם: הנעת כלאיים
מתחת למכסה המנוע ה-i30 מתקדמת לכיוון העתיד החשמלי, עדיין במתינות. היצע המנועים יכלול בבסיס מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי עם ארבעה צילינדרים ו-110 כ"ס שלא יוצע בישראל (משודך לתיבה ידנית בלבד). מעליו ימוצב מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין שלושה צילינדרים, עם 120 כ"ס ו-17.5 קג"מ ותיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. יחידה זו תוצע גם בגרסת כלאיים מתונה (MHEV) עם מערכת חשמל 48V. פרטים מלאים ונתוני תצרוכת דלק לא פורסמו, הביצועים: 11.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-192 מרביים.
בפסגת הבנזין (למעט כמובן דגם ה-"N" הספורטיבי) תוצע יחידת 1.5 ליטר טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים חדשה. לזו 160 כ"ס ו-25.8 קג"מ, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (8.4 עם תיבה ידנית) ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש. זו תוצע רק בשידוך למערכת ה-48V.
בצד הדיזל יוצעו שני מנועי 1.6 ליטר ארבעה צילינדרים - 116 או 136 כ"ס. זה האחרון ישודך למערכת חשמל 48V (הנעת כלאיים מתונה). נתוני תצרוכת דלק ופרטים על מערכת החשמל לא נחשפו כאמור בשלב זה.
שיווק יונדאי i30 המחודשת יחל בישראל בסוף השנה. לפי שעה לא ידוע איזה מפרט יוצע אצלנו ומה יהיה מחירו.