קיה סורנטו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של קיה סורנטו נחשף רשמית בפברואר 2020 על בסיס פלטפורמה חדשה לגמרי (N3 של קיה-יונדאי).
מידותיו החיצוניות כמעט ולא השתנו ביחס לדור הקודם, אך בסיס הגלגלים צמח ב-3.5 ס“מ ל-281.5 ס“מ, כך שבפועל מתקבל רכב בעל סרחי עודף קצרים מבעבר ופרופורציות נאות. גם העיצוב הכללי רבוע וקשוח מזה של הדור היוצא.
הפלטפורמה החדשה תוכננה כך שתתאים למגוון יחידות הנעה. לגרסת הבסיס מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל‘ המפיק 180 כ“ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 היל‘. סורנטו מוצע גם עם מנוע דיזל בנפח 2.2 ל‘ המפיק 202 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 8 היל‘.
בראש ההיצע עומדות כיום שתי יחידת הנעה היברידיות — אחת ”רגילה“ ואחת נטענת משקע (PHEV). לשתיהן מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל‘ המפיק 180 כ“ס ומנוע חשמלי, המעבירים את כוחם לגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם 6 היל‘. להיברידית ה“רגילה“ הספק של 230 כ“ס והנעה קדמית. לגרסה הנטענת הספק מירבי של 265 כ“ס והנעה כפולה.
סורנטו החדש הגיע לישראל במרץ 2021
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של הסורנטו החדש בולט ומוחצן. מי שאין לו בעיה להתבלט יאהב את העיצוב, הוא נראה למרחוק, ונראה מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה הופעה מודרנית ועדכנית. איכות החומרים וההרכבה ברמה גבוהה. מסך המולטימדיה ולוח המחוונים הגדולים (12.3 אינץ‘ כל אחד) איכותיים מאוד.
המרחב מלפנים טוב מאוד. את מושב הנהג אהבנו פחות.
המרחב בשורה השניה מצוין אך גם כאן המושב פחות מוצלח למבוגרים. ישנם פתחי מיזוג יעילים.
הכניסה לשורה השלישית סבירה בנוחותה. יש שם מקום ראוי לילדים ובני נוער, אך מבוגרים יעדיפו את השורות מלפנים.
תא המטען ענק כאשר השורה השלישית מקופלת (813 ל‘) וקטן מאוד כשהיא בשימוש (179 ל‘).
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל (2.2 ל', טורבו, 202 כ"ס) מציגה ביצועים טובים מאוד, עם המון מומנט זמין, רזרבות כוח ואופי פעולה חלק ונעים.
גרסת הבנזין (2.5 ל', אטמוספרי, 180 כ"ס) בעלת ביצועים מספקים ביום-יום, אך כל עקיפה דורשת לאמץ את המנוע וגם אז הביצועים אינם מצטיינים.
בגרסה היברידית (230 כ“ס) הביצועים טובים למדי. לעיתים היינו רוצים תגובה מוחצת ומהירה יותר, אבל בסך הכל מדובר ברכב חזק למדי המבצע היטב.
גרסת הפלאג-אין (265 כ"ס) מציגה את הביצועים הטובים ביותר במבחר, אך הפער בין גרסה זו להיברידית ולדיזל אינו גדול בגלל תוספת המשקל.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הרך, וזה בא לידי ביטוי בנוחות נסיעה טובה ברוב התנאים. לכך מוסיף סורנטו בידוד רעשים טוב למדי ליצירת נסיעה נינוחה ונעימה.
התנהגות הכביש צפויה ובטוחה.
בשבילים סורנטו ממשיך להפגין נוחות נסיעה טובה, אך עם מרווח גחון של 17.4 ס“מ בלבד לא היינו מאתגרים אותו בשטח.
-
תמורה למחיר
מחירו של הסורנטו אינו נמוך והאבזור אינו עשיר, אך מדובר ברכב איכותי המבצע היטב את מטלות הנהיגה.
-
גרסאות ורמות גימור
לסורנטו מגוון רחב של גרסאות הנעה ורמות גימור.
לגרסת הכניסה מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל' המספק 180 כ"ס ובראש עומדת הגרסת ההיברידית-נטענת כפולת ההנעה עם 265 כ"ס. האבזור עשיר, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.
-
בטיחות
קיה סורנטו נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וזכה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 82% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-63% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, התרעה על יציאה לא בטוחה ועוד.
-
צריכת דלק
לגרסת הדיזל צריכת דלק מצוינת — 13.7 ק"מ לליטר במבחן דרכים ויותר מ-15 ק"מ לליטר בנהיגה נינוחה.
הגרסה ההיברידית פחות הרשימה בתחום זה, אבל עם 12.3 ק"מ לליטר במבחן דרכים הנתון סביר בהתחשב בגודל ובמימדים.
גרסת הפלאג-אין הייתה חסכונית יותר, על אף תוספת המשקל, ובמיוחד אם יוצאים לדרך עם סוללה טעונה.
כצפוי, לגרסת ה-2.5 ל' האטמוספרית (בנזין) צריכת הדלק הפחות טובה בהיצע: 10.6 ק"מ לליטר בממוצע וכ-13 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
במבחן שערכנו גרסת הפלאג-אין כיסתה יותר מ-50 ק"מ לכל טעינה בתנאי אמת.
-
סיכום
רכב פנאי איכותי ומוצלח.