ממדים, עיצוב
הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה הגלובלית המודולרית החדשה של טויוטה/לקסוס. כקודמו, הוא חולק אותה רצפה המשרתת את טויוטה ראב4, ואורך בסיס הגלגלים, 269 ס"מ, זהה. הדגם החדש גדול מקודמו; הוא ארוך ורחב ב-2 ס"מ ל-466 ס"מ ול-185.5 ס"מ בהתאמה. לגובה התווספו 5 ס"מ, ל-164 ס"מ.
לפי אנשי לקסוס, לדגם החדש פרופורציות דינמיות יותר בזכות הפלטפורמה החדשה. העיצוב מבטא את השלב הבא של שפת העיצוב "L-finesse", והכיוון הוא מופע בוגר וחסון יותר. ביטוי לעיצוב החדש נמצא גם בחלק האחורי של הדגם החדש, שם בולט קו תאורה רוחבי המחבר את הפנסים בצדדים, וכיתוב שם המותג במקום הסמל.
מפרט, טכנולוגיה
לפי לקסוס, הדגם החדש טוב מקודמו בהקשר הדינמי, עם ניהוג עדיף בזכות השיפורים שנעשו בפלטפורמה, כולל מרכז כובד שהונמך.
הדגם החדש של NX יוצע במערב אירופה עם חטיבת הכוח ההיברידית המוכרת של טויוטה/לקסוס המשרתת גם את ראב4. ליחידה זו מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, ויחד עם המנוע החשמלי התפוקה הכוללת היא 242 כ"ס. גרסה זו, המכונה 350H, מוצעת עם הנעה קדמית או כפולה, ומשך ההאצה של זו הקדמית ל-100 קמ"ש הוא 7.7 שניות.
במזרח אירופה יוצעו גרסאות בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר וטורבו-בנזין 2.4 ליטר בהספקים של 199 ו-279 כ"ס בהתאמה. אלה יצוידו בתיבה אוטומטית חדשה עם שמונה הילוכים וההנעה כפולה.
בפסגת ההיצע נמצאת הגרסה ההיברידית-נטענת 450h+, ראשונה מסוגה בלקסוס. גם זו זהה לראב4 בגרסה המקבילה; לגרסה זו מנוע חשמלי נוסף מאחור, הספק משולב של 306 כ"ס והנעה כפולה, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מעט יותר מ-6 שניות. לגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש וטווח הנסיעה בחשמל בלבד 63 ק"מ.
סביבת נהג, מערכות
עיצוב סביבת הנהג חדש, ולפי לקסוס הרעיון המוביל אותו נקרא ביפנית טאדזונה (Tadzuna), המתייחס לשליטת הרוכב בסוס באמצעות המושכות. החלק מהמרכז שמאלה מוטה כלפי הנהג, ואמור לבטא את המיקוד בנהיגה, ואילו החלק הימני יותר, מול הנוסע, אמור ליצור תחושה אוורירית יותר.
במרכז הקונסולה בולט צג "14 גדול המשרת מולטימדיה מתקדמת, והיא מהירה פי 3.6 מקודמתה וכוללת פיקוד קולי.
בדגם החדש מערכת אלקטרונית ייחודית לידיות פתיחת הדלת, ומשולב בה מערך המונע יציאה מסוכנת. הדגם החדש מצויד במערך הבטיחות המתקדם ביותר של היצרן שכינויו LSS3.
לקסוס NX יגיע לישראל בתחילת 2022.