פיג'ו 308 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2021 חשפה פיג'ו את הדור השלישי של פיג'ו 308, המשפחתית הקומפקטית שלה.
פיג'ו 308 2022 החדשה מבוססת על מהדורה עדכנית של פלטפורמת EMP2 המוכרת של היצרנית ותוצע במרכב האצ'בק או סטיישן.
לגרסת ההאצ'בק מידות מקובלות בתחום הקומפקטי – 426 ס"מ אורך, 267.5 ס"מ בסיס גלגלים – ואילו לסטיישן בסיס גלגלים ארוך במיוחד (273 ס"מ) מה שמבטיח מרחב טוב לנוסעים, כך פיגו.
תאי המטען בשני תצוגות המרכב גדולים: 412 ל' בהאצ'בק ו-608 ל' בסטיישן.
העיצוב החיצוני מודרני, זוויתי ומאוד בולט, חלק מהסגנון העכשווי של היצרנית.
היצע המנועים מתחיל ב-1.2 ל' טורבו המוכר (3 ציל') המפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. בחלק מהשווקים יוצע גם מנוע דיזל בנפח 1.5 ל' עם 130 כ"ס.
בראש ההיצע עומדות בשלב זה שתי גרסאות היברידיות-נטענות (פלאג-אין). לשתיהן מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' עם 150 כ"ס או 180 כ"ס ומנוע חשמלי להספק כולל משולב של 180 כ"ס או 225 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד בשתיהן על כ-59 ק"מ בין טעינות בזכות סוללת 12.4 קוט"ש. קצב הטעינה מהיר יחסית: עד 7.4 קוט"ש.
השיווק בישראל צפוי לתחילת שנת 2023.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
בטיחות
פיג'ו 308 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של ארבעה כוכבי בטיחות בטיחות עם ציון של 76% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-68% בהגנה על הולכי רגל.
-
סיכום