אלפא רומיאו מיטו 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
המיטו מתייצבת כמכונית הקטנה ביותר בהיצע של אלפא רומיאו מתחת לג'ולייטה החדשה.
בארץ הוצע תחילה רק המנוע הבכיר בהיצע (עד להגעת ה-GTA הספורטיבית), 1.4 ל' המספק 155 כ"ס בעזרתו של מגדש טורבו. מאז עודכן ההיצע עם גרסאות הספק שמתחילות ב-105 כ"ס (1.4 ללא טורבו), 135 כ"ס (עם טורבו), למנוע זה גם משודכת תיבת ההילוכים הרובוטית (כפולת מצמדים) של קונצרן ה-TCT.
בפסגת ההיצע נמצאת גרסת התלתן ירוק (170 כ"ס). המיטו מכונית יפיפייה, גם תא נוסעים מזמין אם כי פה ושם יש פלסטיקים פשוטים מהמצופה.
המנוע מצויין ומשודך לתיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה, והביצועים טובים בסה"כ.
ההתנהגות של המיטו טובה עם הגה מהיר מאוד ו-Turn In מעולה, אם כי בקרת היציבות איננה מתנתקת מה שעלול להפריע לחלק מהנוהגים... ההגה מעצבן בשיוט בגלל חוסר בשטח מת במרכז ועלול לעייף בנסיעה ארוכה.
בסה"כ המיטו מציעה חבילה טובה, גם אם היא פחות ספורטיבית מחלק ממתחרותיה, היא בהחלט מכונית מהנה.
-
עיצוב ונוכחות
מרוב הזויות המיטו נראית טוב. העיצוב מוחצן ביחד עם תפיחות בתי הגלגלים מקנים לה מראה דינאמי.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הספורטיבי נשמר גם בתא הנוסעים שנראה נאה, למרות שאיכות החומרים פחות טובה עם פלסטיקים נוקשים וחלקים שהגיעו ישירות מפיאט ומרגישים לא שייכים.
 
מקדימה המרווח ליושבים טוב ומאחור המרווח סביר, כמו גם נפח תא המטען.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-135 כ"ס זריזה ונמרצת, גרסת ה-170 כ"ס חזקה יותר ושתיהן מוגדשות טורבו.
 
התיבה הידנית קצרת מהלכת אבל לא נעימה לשימוש והתיבה הרובוטית כפולת המצמדים קופצנית במהירות נמוכה. מתג ה-DNA יוצר הבדל מוחשי בין מצבי הנהיגה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ירודה ברוב תנאי הנהיגה ובידוד הרעשים לוקה בחסר.
 
ההגה חד ורגיש להפניה מה שהפוך את השיוט בכביש המהיר לפחות נעים, אבל מפצה בנהיגה דינאמית למרות חוסר בתקשורת.
-
תמורה למחיר
האבזור טוב כבר מגרסאות הבסיס, ולמי שמחפש עיצוב נאה עם סמל של אלפא רומיאו, זו בהחלט אופציה אפשרית.
-
סיכום
אופנתית וחמימה אבל לא מעבר.