כל הורה חייב לדעת: אין דבר כזה שילד נוסע ברכב כאשר אינו מרוסן בהתקן בטיחות בהתאם לגילו.

ולא רק לדעת, להקפיד תמיד – ללא יוצא מהכלל – על ביצוע: תינוק בסל קל או בכיסא בטיחות, ילד עד גיל 8 על בוסטר.
בעיה ואתגר כפול
הבעיה היא שלפני שהילדים נחגרים, יש לוודא שאותם התקני בטיחות מעוגנים ברכב כמו שצריך. אתגר אחד הוא לוודא שזה ייעשה כך תמיד, ללא סטייה; תאונות אינן מוזמנות. האתגר השני נובע מכך שאותם התקני בטיחות מסורבלים לשימוש, גוזלים מקום ובכלל עושים את העסק מאוד לא נוח.

מכאן הדרך לקיצורי דרך – התקנה לא מלאה, וויתור על ריסון מלא כי "הגן נורא קרוב" – מאוד קצרה. ומסוכנת מאוד.

מבחן התאמה
לכן, מאוד חשוב לדעת איזו מכונית יודעת לאכלס טוב יותר מושבי בטיחות לילדים, ובאיזו נוח יותר לחבר אותם. כדי לדעת את התשובה האמתית צריך לבדוק, ממש, בפועל.

וכדי לבדוק באמת ולקבל תשובות נחרצות נבדקו (גם) כל המשפחתיות (עד 140,000 שקלים) הנמכרות בישראל. שלושה התקני בטיחות לילדים – סל-קל, כיסא תינוק ובוסטר – הוכנסו, ננעלו, נחגרו והוצאו בכל הדגמים הרלוונטיים בישראל.

החלק הראשון של כתבה זו פורסם כבר. בחלק זה הצגנו בפניכם את שבע המצטיינות – בהקשר זה(!) – בתחום שינוע הטף בקרב המשפחתיות בישראל. בנוסף, ציינו גם שכל המכוניות בקטגוריה הצליחו למעשה לעמוד במשימה כל עוד מחליטים לוותר על חיבור עוגני ה-ISOFIX ומתמקדים בעיגון בעזרת חגורות הבטיחות.

בכל מקרה, אם שבע המצטיינות בתחום זה – הונדה סיוויק סדאן, טויוטה קורולה, יונדאי i35, סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, קיה פורטה, רנו פלואנס – אינן בדיוק הטעם שלכם, זו הכתבה עבורכם. קראו וגלו איך שאר הדגמים בסגמנט C מתמודדים עם המשימה.
מושבי בטיחות לרכב: משפחתיות חלק ב'
צילום: נעם וינד
ניסאן ליף
מבחני ריסוק
הבאנו כאן, צמודות לכל דגם, את תוצאות מבחני הריסוק שנערכו על-ידי Euro NCAP. בכל הקשור לתוצאות המבחן לילדים, המבחן מתייחס לשני ילדים במושב האחורי – בגיל שנה וחצי ושלוש שנים – בהתקן ריסון לפי גילם. הקטנים יותר יושבים כנגד כיוון הנסיעה, הגדולים עם כיוונה. המבחן כולל דימוי התנגשות חזיתית ב-64 קמ"ש והתנגשות צד ב-50 קמ"ש.

ההמלצה של Euro NCAP היא להשתמש ככל שניתן בהתקני ISOFIX. בכל מקרה, עיגון מושב תינוק מלפנים מחייבת נטרול פעולת כרית האוויר (כמעט בכל הדגמים), ויש להושיב את הנסיך/נסיכה עם הפנים נגד כיוון הנסיעה.

עושות את העבודה

אופל אסטרה האצ'בק/סדאן/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 95% > ילדים 84% > הולכי רגל 46%

אסטרה הנוכחית הוצגה ב-2009 ועברה מתיחת פנים ב-2012. הדגם מוצע בישראל בארבע תצורות מרכב: האצ'בק, סדאן, סטיישן וקופה. תודות לבסיס גלגלים ארוך יחסית של 270 ס"מ, מרחב הפנים ראוי. עם זאת, שילוב בין מושב אחורי מעט נמוך וזווית פתיחת דלת מעט מוגבלת מקשה במקצת על מלאכת הכנסת הכיסאות.

נקודות העיגון של חיבורי ה-ISOFIX מעט נסתרות וחגירת הכיסאות בעזרת חגורות הבטיחות לא פשוטה בשל תופסנים שקועים שהגישה אליהם אינה נוחה.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIX א2
נפח תא מטען האצ'בק, 370 ל'; סדאן, 460 ל'; סטיישן, 500 ל'
מרווח מושב אחורי 4 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIXא 3 מתוך 5



הונדה סיוויק האצ'בק/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 94% > ילדים 83% > הולכי רגל 69%

הדור הנוכחי של סיוויק האצ'בק הוצג ב-2011, ומהווה דגם המשך לזה שנחנך ב-2006; אותה רצפה, עיצוב דומה. הדגם, גם היום, מרשים בעיצוב מתקדם, מושך וייחודי. הדגם, גם כיום, מתייצב למשימה המשפחתית עם בסיס גלגלים קצר יחסית (259.5 ס"מ) ועם מבנה הפוגע לא מעט במרחב הפנים. ואכן, המושב האחורי מעט צר מהמקובל בקטגוריית המשפחתיות היום.

בשנה האחרונה נוספה להאצ'בק גרסת סטיישן שימושית. המרווח במושב האחורי לא השתנה, אך גרסה זו מציעה תא מטען עצום בנפח 573 ליטרים שיכול לאכלס מספר עגלות ילדים אופנתיות בממדי אקסטרא-לארג'.

עיגוני ה-ISOFIX מתחבאים מאחורי כיס תפור בגב המושב והגישה אליהם אינה נוחה. תופסני חגורות הבטיחות שקועים ונטולי יכולת תנועה כמעט לחלוטין וגם הם מקשים על חיבור החגורות.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIXא 2
נפח תא מטען האצ'בק, 410 ל'; סטיישן, 573 ל'
מרווח מושב אחורי 3 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3.5 מתוך 5

מושבי בטיחות לרכב: משפחתיות חלק ב'
צילום: נעם וינד
טויוטה אוריס


טויוטה אוריס האצ'בק/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 92% > ילדים 84% > הולכי רגל 68%

דגם זה, הפונה לשוק האירופאי בעיקר באמצעות מבנה האצ'בק, הוצג ב-2006, הוחלף בדור שני ב-2012, הרחיב את ההיצע באמצעות גרסת סטיישן – העדפה אירופאית נוספת – והגיע לכאן ב-2013.

המרווח במושב האחורי טוב למדי ואין בעיה למקם בו שלושה כיסאות. אולם, כמו ברוב המשפחתיות, שימוש בצמד עיגוני ה-ISOFIX אינו אפשרי כאשר מושיבים שלושה ילדים בהתקני בטיחות.

בעיה ראויה לציון מתגלית בזמן חגירה בצד ימין של המושב מאחור; נקודת העיגון הקבועה של חגורת האמצע מקשה על הגישה לתופסן החגורה שם.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIXא 2
נפח תא מטען האצ'בק, 360 ל'; סטיישן, 530 ל'
מרווח מושב אחורי 4 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3 מתוך 5



יונדאי i30 האצ'בק/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 90% > ילדים 90% > הולכי רגל 67%

המשפחתית "האירופאית" של יונדאי נחנכה ב-2007 ודגם שני-עכשווי הוצג בסוף 2011. הרכב המצליח ביותר של יונדאי בישראל מציע מרחב סביר מאחור, אך נדיב פחות מזה שבסדאן המשפחתית, i35.

יונדאי i30 מוצעת גם בגרסת סטיישן שיש לה תא מטען גדול בהרבה מזה של ההאצ'בק ונוחות שימוש עדיפה משמעותית (עגלות, קניות וכו').

כמו במרבית הדגמים בקטגוריה, גם כאן לא ניתן לעגן את מושבי הבטיחות בעזרת עיגוני ה-ISOFIX הבטיחותיים יותר, כאשר מסיעים מאחור שלושה ילדים בגילאים המחייבים שימוש בהתקני ריסון. כמו כן, יש לציין כי הגישה לתופסני החגורות אינה נוחה במיוחד.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIXא 2
נפח תא מטען האצ'בק, 378 ל'; סטיישן, 528 ל'
מרווח מושב אחורי 4 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3.5 מתוך 5

מושבי בטיחות לרכב: משפחתיות חלק ב'
צילום: נעם וינד
מאזדה 3

מאזדה 3 האצ'בק/סדאן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 93% > ילדים 86% > הולכי רגל 65%

הדור העכשווי של המשפחתית של מאזדה (הוצג ב-2013) מהווה שיפור משמעותי ביחס לדגמים הקודמים בכל הקשור לעיצוב, איכות חומרים ואבזור תקני. עם זאת, ולמרות בסיס גלגלים מכובד מאוד של 270 ס"מ, המרחב מאחור אינו מרשים והמושב עצמו מעט צר ביחס לרבות מהמשפחתיות העכשוויות.

תא המטען בסדאן סביר בנפחו, אך המבנה שלו לא יאחסן בקלות עגלות ענק.

שלושת כיסאות הבטיחות נכנסים ל-3 ללא בעיה, כל עוד לא עושים שימוש בעיגוני ה-ISOFIX. עיגון החגורות מצריך תשומת לב בשל תופסן נוקשה לעיגון החגורה.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIXא 2
נפח תא מטען האצ'בק, 314 ל'; סדאן, 414 ל'
מרווח מושב אחורי 3.5 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3.5 מתוך 5




מיצובישי לנסר סדאן/האצ'בק
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 81% > ילדים 80% > הולכי רגל 34%

הדור הנוכחי (והחמישי) של לנסר הוצג ב-2007 ומאז זכה לעדכוני עיצוב ומרכב. למרות שמרבית המתחרות בסגמנט שייכות לדור מתקדם יותר, ללנסר אין מה להתבייש בכל הנוגע לרוחבו של המושב האחורי.

לחיוב יצוין אותו מושב, המאפשר לאכלס בנוחות יחסית את שלושת כיסאות הבטיחות שלנו, ואפילו במאמץ (רב) לעשות שימוש (תיאורטי) באחד מעיגוני ה-ISOFIX. לשלילה יצוינו קורה C הנמוכה מעט והמקשה על נוחות הגישה, ועיגוני ISOFIX המוסתרים על-ידי פיסת בד שעלולה להיקרע כתוצאה משימוש אינטנסיבי.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIX א2
נפח תא מטען סדאן, 400 ל'; האצ'בק, 344 ל'
מרווח מושב אחורי 4 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א4 מתוך 5

מושבי בטיחות לרכב: משפחתיות חלק ב'
צילום: נעם וינד
מיצובישי לנסר


ניסאן ליף
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 89% > ילדים 83% > הולכי רגל 65%

המכונית הכל-חשמלית הנמכרת בעולם היא ליף של ניסאן, והיא ראויה לעיונם של מי שמוקירים את יתרונות ההנעה הזאת (אפס זיהום אוויר) ומכירים במגבלותיה: טווח קצר והטענה ארוכה.

בכל הנוגע למרחב במושב האחורי הליף מציעה תנאי מחייה סבירים. המושב אמנם צר במעט מהמקובל בקטגוריה, אך מבנהו הישר מאפשר די בקלות להתקין ולעגן בו, בעזרת החגורות הנוחות לשימוש, בקלות יחסית את שלושת כיסאות המבחן שלנו בדרך לנסיעה נטולת פליטת מזהמים.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIXא 2
נפח תא מטען 330 ל'
מרווח מושב אחורי 3.5 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א4.5 מתוך 5



סובארו אימפרזה
בטיחות* > - כוכבים > מבוגרים - > ילדים - > הולכי רגל -
הדור הרביעי של אימפרזה (2011) מביא למערכה על מושבי הילדים מושב אחורי מרווח למדי. מושב זה מסוגל לאכלס בנוחות יחסית את שלושת כיסאות הבטיחות שבחנו, אך כמו ברוב המוחלט של הרכבים שבחנו, ללא שימוש בעיגוני ה-ISOFIX.

חיבור החגורות נוח. מי שיבחר להשתמש בעיגוני ISOFIX (כאמור, לא עם שלושה) יגלה שהם מוסתרים מאחורי כיסוי בד. כיסוי זה נראה אסתטי, אך הזזתו חושפת ריפוד וספוג שנראים כאילו נגזרו כלאחר יד. לריפוד ולספוג אין קצוות מגומרים היטב, והם עלולים להתבלות במהירות במהלך שימוש סביר.

באופן יוצא מהכלל ביחס למשפחתיות, לא ניתן לנתק את כרית האוויר במושב הנוסע הקדמי. עם זאת חיישן משקל אחראי לכך שהכרית תופעל רק כאשר המשקל על המושב גבוה מ-25 ק"ג.
*דגם זה לא נבחן עדיין ב- Euro NCAP

אפשרות ביטול כרית נוסע אין
ISOFIXא 2
נפח תא מטען 460 ל'
מרווח מושב אחורי 4 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א4 מתוך 5

מושבי בטיחות לרכב: משפחתיות חלק ב'
צילום: נעם וינד
סיאט לאון

סיאט לאון האצ'בק/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 94% > ילדים 92% > הולכי רגל 70%

הדור השלישי של המשפחתית הלטינית של קונצרן פולקסווגן הוצג ב-2011 ומשווק כאן למעלה משנה. לאחרונה הצטרפה להיצע גם גרסת סטיישן שימושית (הוצגה ב-2013).

בעוד שברוב התחומים לאון החדשה משופרת בהרבה ביחס לדורות הקודמים, המרחב מאחור מתקשה לבלוט לטובה. המושב אמנם מסוגל לאכלס את שלושת כיסאות המבחן שלנו, אך לא מאוד מרווח כאן.

עיגון הכיסאות בעזרת ה-ISOFIX אינו אפשרי לשלושה. השימוש בחגורות הבטיחות מעט קשה בשל מיקומם השקוע של התופסנים.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIXא 2
נפח תא מטען האצ'בק, 380 ל'; סטיישן, 587 ל'
מרווח מושב אחורי 3.5 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3.5 מתוך 5




סיטרואן C4
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 90% > ילדים 85% > הולכי רגל 43%

המשפחתית העכשווית של סיטרואן הוצגה ב-2010, וב-2015 זכתה למתיחת פנים הכוללת מנועים ותיבות משופרים.

כמו בקרובת משפחתה העדכנית, פיג'ו 308, המרחב מאחור אינו גדול מאוד. תופסני החגורות שקועים ובעלי יכולת תנועה מוגבלת מאוד, מה שמחייב להביא את לשון החגורה בזווית ישרה ומדויקת מעליהם.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIXא 2
נפח תא מטען 380 ל'
מרווח מושב אחורי 3 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3.5 מתוך 5



פולקסווגן גולף
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 97% > ילדים 84% > הולכי רגל 61%

המשפחתית הקומפקטית המאוד וותיקה (1974) מכהנת כיום במסגרת הדור השביעי שלה (2012). המכונית המצליחה מסוגה באירופה קבעה נקודת ייחוס ליצרנים רבים אחרים ומזה שני עשורים מעמדה על גבול הפרמיום.

עם זאת, בכל מה שקשור להסעת הטף, ויעילות לכלל המשפחה היא טובה פחות מאשר ג'טה. ובכל זאת, היא מספקת מאחור את הצרכים; שלושת כיסאות הבטיחות שלנו התאימו, כמו שמלה הדוקה, בול לרוחב המושב בעת עיגונם בעזרת חגורות הבטיחות. בדומה לרוב ההדגמים שבחנו, גם כאן סידור שלישייה אינו אפשרי בעת השימוש בעיגוני ה-ISOFIX.

העיגונים עצמם נמצאים מאחורי מכסי פלסטיק אסתטיים מאוד. הבעיה היא שבעת שימוש יש לפרק את המכסים ואלה, מן הסתם, ילכו לאיבוד בשלב זה או אחר. תופסני החגורות שקועים בריפוד המושב, ומאחר שאין להם כמעט יכולת תזוזה פעולת הרתימה שלהם לכיסאות מחייבת דיוק רב.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIX א2
נפח תא מטען 380 ל'
מרווח מושב אחורי 3.5 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3.5 מתוך 5

מושבי בטיחות לרכב: משפחתיות חלק ב'
צילום: נעם וינד
פיג'ו 308


פורד פוקוס האצ'בק/סדאן/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 92% > ילדים 78% > הולכי רגל 72%

המשפחתית של פורד נמכרת כיום במסגרת הדור השלישי שלה (מ-2012), ודגם מחודש צפוי להגיע במהלך השנה. הדגם שהיה הנמכר ביותר ב-2012 זכה להצלחה רבה בשנות כהונתו המרובות בישראל, והוא אחד הדגמים המועדפים על העם היושב בציון.

בכל הקשור למקום לשלושה התקני בטיחות לשלושה זאטוטים, פוקוס מציעה תנאי מחייה ממוצעים. המושב לא רחב מאוד אך אין בעיה למקם בו את שלושת כיסאות המבחן שלנו, כל עוד מוותרים על שימוש בעוגני ה-ISOFIX. כמו כן יש לציין שתצורת משענות הראש מחייבת הרמתם למצב עליון בעת התקנת מושבי בטיחות, מה שמצמצם את שדה הראייה.

בניגוד למקובל, לפוקוס אין אופציה לביטול כרית הנוסע במושב הקדמי בזמן הסעת ילדים. היבואן, דלק מוטורס, מציע כפתור ניתוק בתשלום נוסף.

אפשרות ביטול כרית נוסע אין; ניתן להתקין מנתק במוסכים המורשים בתשלום
ISOFIX א2
נפח תא מטען האצ'בק, 316 ל'; סדאן, 421 ל'; סטיישן, 476 ל'
מרווח מושב אחורי 3.5 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3.5 מתוך 5



פיג'ו 308 האצ'בק/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 92% > ילדים 79% > הולכי רגל 64%

בדור השני שלה (2013), 308 היא מכונית השנה באירופה ובאוטו. דגם זה משופר מאוד בהשוואה לקודמו עם מנוע ותיבה מתקדמים, איכות ואבזור משופרים וגם תכנון מקורי לסביבת הנהג.

גרסת הסטיישן מצוידת בתא המטען הגדול בקטגוריה, עם נפח של לא פחות מ-650 ל', ובזכות ממד בסיס הגלגלים שהתארך ב-11 ס"מ, מציעה מרווח משופר בין המושבים.

מאחור, מציעה 308 להורים מושב שיכול לאכלס שלושה מושבי בטיחות – אבל מעט בצפיפות. לעיגוני ה-ISOFIX מכסה פלסטיק, והם מחייבים חיבור מדויק מאוד. גם כאן, עיגונים אלה טובים רק לשני כיסאות. תופסני חגורות הבטיחות שקועים במסעד המושב ומחייבים הקפדה על זווית ישרה כדי לחגור בהצלחה.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIXא 2
נפח תא מטען האצ'בק, 470 ל'; סטיישן, 650 ל'
מרווח מושב אחורי 3.5 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א4 מתוך 5



קיה סיד האצ'בק/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 89% > ילדים 88% > הולכי רגל 61%

המשפחתית בניחוח אירופאי של קיה הקוריאנית מוצעת במרכב האצ'בק או סטיישן, ומביאה איכות והקפדה על פרטים מעבר לסטנדרט הקוריאני.

בכל הקשור למרווח בפנים, היא מעט פחות מרווחת מפורטה, הסדאן המשפחתית של קיה. בכל אופן, שלושת מושבי המבחן שלנו נכנסים ללא בעיה לסיד, כל עוד בוחרים להשתמש בחגורות הבטיחות ולא בעיגוני ה-ISOFIX.

עם זאת, חגירתם של המושבים ושל העוללים מעט מסורבלת בעת שימוש בשלושה כיסאות. בנוסף, עבור אחדים, קורת הגג וקורה C עלולים להפריע בעת הכנסת הכיסאות והוצאתם.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIX א2
נפח תא מטען האצ'בק, 380 ל'; סטיישן, 528 ל'
מרווח מושב אחורי 3.5 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3.5 מתוך 5

מושבי בטיחות לרכב: משפחתיות חלק ב'
צילום: נעם וינד
הונדה סיוויק

רנו מגאן האצ'בק/סטיישן
בטיחות > 4 כוכבים > מבוגרים 83% > ילדים 78% > הולכי רגל 60%

המשפחתית של רנו הפונה בעיקר לקהל האירופאי, הוצגה בדגם הנוכחי שלה (והשלישי) ב-2008, אך לאחר שתי מתיחות פנים היא עדיין רלוונטית כאן. הדגם מגיע לישראל בגרסאות האצ'בק, קופה וסטיישן.

המרווח במושב האחורי לא גדול, ועבור שלושה מושבי בטיחות הוא גבולי והתוצאה צפופה.

עיגון צמד המושבים בעזרת עוגני ה-ISOFIX אינו אפשרי במבחן השלישיה שלנו. בנוסף, ניסיון לעגן את הסלקל במושב האמצעי בעזרת חגורת הבטיחות מתגלה כמשימה לא פשוטה בשל אורכה הגבולי של החגורה.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות מתג
ISOFIXא 2
נפח תא מטען 372 ל', סטיישן 524 ל'
מרווח מושב אחורי 3.5 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א4 מתוך 5



שברולט קרוז האצ'בק/סדאן/סטיישן
בטיחות > 5 כוכבים > מבוגרים 96% > ילדים 84% > הולכי רגל 34%

המשפחתית הגלובלית מבית ג'נרל מוטורס הוצגה ב-2008 ומאז עברה 2 מתיחות פנים, אחרונה שבהן ב-2014. דגם חדש יוצג בסוף 2015. המרווח במושב האחורי סביר בלבד.

הגישה למושב נוחה למדי, אך עיגוני החגורות שקועים וכמעט לא ניחנים ביכולת תנועה. דבר זה מצריך דיוק ומקשה על חגירה קלה של כיסאות הבטיחות.

אפשרות ביטול כרית נוסע כן, באמצעות המפתח
ISOFIX א2
נפח תא מטען האצ'בק 413 ל'; סדאן, 450 ל'; סטיישן, 590 ל'
מרווח מושב אחורי 3 מתוך 5
נוחות גישה ושימוש בחגורות/עיגוני ISOFIX א3 מתוך 5