טויוטה אוריס 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2013 החל שיווק הדור השני של טויוטה אוריס בישראל. המכונית מתבססת על פלטפורמת קודמתה, אך מציעה מתלה אחורי שונה (עצמות עצה כפולות במקום קורת מתח) ומימדים מעט שונים. היא גם מציגה מראה שונה לחלוטין שהינו הרבה יותר מחודד ואופנתי המדגיש את קו העיצוב החדש של טויוטה.
טויוטה אוריס 2013 תוצע עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, אך הפעם הוא מיצר 132 כ"ס (לעומת 124 כ"ס בדגם היוצא). כנהוג בטויוטה בימים אלה המנוע ישודך לתיבה אוטומטית רציפה (לעומת ארבעה הילוכים בעבר). כל זה אמור להביא לשיפור בצריכת הדלק ולביצועים עדיפים עם 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, 190 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-11.1 שניות.
כמו בעבר תוצע האוריס גם בגרסה היברידית עם מנוע ה-1.8 ליטר המוכר ו-136 כ"ס משולבים. תצרוכת הדלק בתנאי מעבדה עומדת כאן על 26.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, 180 קמ"ש מרביים ו-10.9 שניות למאה.
המשפחתית החדשה תוצע ברמת גימור אחת שתכלול כמובן את מלוא הציוד הבטיחות (שבע כריות אוויר) כמו גם חישוקים קלים ואת מערך הטויוטה טאץ' – מערך המולטימדיה המוכר של היבואנית שכולל מערכת שמע עם שליטה מההגה, מסך מגע, מצלמה אחורית, ובלוטות'.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה אוריס 2013 אומנם נשענת על בסיס הגלגלים של הדגם היוצא אבל המראה שונה לחלוטין והינו הרבה יותר בולט, מחודד ועדכני. השינוי הגדול הוא בפרופורציות, כאשר האוריס החדשה נמוכה משמעותית – 5.5 ס"מ – דבר שיוצר מראה מוארך (היא אכן ארוכה ב-3 ס"מ) ובעיקר רחב ודינאמי יותר.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים השתנה כשהקווים הרוחביים מקנים מראה עדכני לדרי המושב הקדמי. לגרסת הכלאיים מראה מעניין יותר ביחס לזו הרגילה בשל המחוונים הייחודיים והבורר הלא שגרתי, אבל בשתי הגרסאות איכות הפלסטיקה נחותה מהרמה האירופאית.
תנוחת הנהיגה נמוכה כדי לייצר תחושה דינאמית ונוחה בסך הכל, אך מושב הנהג מעט צפוף וחסר תמיכה מספקת לגב התחתון. מאחור המרחב ממוצע/סביר לרגליים אך מוגבל לראש. נפח תא המטען גדל ל-360 ליטר ובניגוד לעבר הוא זהה בשתי הגרסאות. זה אומר צמיחה משמעותית לעומת ההיברידית היוצאת.
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה החזקה והמיוחדת לאוריס היא כמובן ההיברידית. זו מצוידת במנוע ה-1.8 ליטר המוכר שבשילוב עם יחידת הכוח החשמלית מביא הספק משולב של 136 כ"ס.
יחידת הכוח מציעה חוויה ייחודית בעיר שם היא יכולה לנוע לא פעם בכוח החשמל השקט, כאשר המעבר בין בנזין למצברים אינו מורגש. שם גם בא לביטוי מרבי פוטנציאל החיסכון. התחושה שהיא מייצרת זורמת ונמרצת מבעבר, אך בעליות, כמקובל בהיברידיות עם תיבה רציפה, חטיבת הכוח קצת פחות מרשימה ויותר רועשת. בנסיעה בין עירונית מתונה היא יכולה לרשום 17.5 ק"מ לליטר שעלו ל-15.4 ק"מ לליטר במסלול שכלל גם כבישים מאתגרים. בהחלט מרשים.
 
-
נוחות והתנהגות
הנמכה והורדת מרכז הכובד יחד עם מתלים אחוריים שונים, הביאו התנהגות זורמת ותחושה קלילה יותר. האוריס מייצרת אחיזה טובה מבעבר וניהוג צפוי ומחובר יותר. אפילו ההגה המנותק מציע דיוק סביר. לבלמים, בייחוד בעיר, תחושה מוזרה וגם רעשי הכביש בגרסה זו נוכחים מהרצוי ופוגעים בעידון הצפוי.
מבחינת נוחות, לאוריס ההיברידית אופי מעט נוקשה מאחותה ולכן שיבושים קטנים מורגשים יותר וגם המתלים אינם חרישיים. אבל הנוחות סבירה בסך הכל.
 
-
תמורה למחיר
מחיר האוריס ההיברידית אמנם התייקר במעט, אבל מדובר בחבילה שלמה ביחס לדגם היוצא. כמו כל המבחר היא מצוידת יותר, נאה יותר וכעת גם לא דורשת פשרות בתא המטען - כך שהתמורה טובה.
-
מה חדש בטויוטה אוריס 2013
תחילת שיווק הדור החדש של טויוטה אוריס בינואר 2013.
-
סיכום
משפחתית-קומפקטית יעילה וחסכונית.