רמת גימור: LE
מחיר גרסה נבחנת/טווח מחירים: 240,000 ש"ח (גרסת בסיס: 220,000 ש"ח)
עיצוב ונראות
![יבוא מקביל: טויוטה סיינה – מבחן דרכים](/content/account/00/10/00/00/albar-140921-175.jpg)
נוחות ואבזור
רמת האבזור LE שהייתה צמודה לרכב בו נהגנו טובה למדי; יש בקרת אקלים מפוצלת ושליטה נפרדת על אזור המושבים האחוריים, שני מסכים (העליון זעיר, והדשבורד העצום בו הוא שתול רק מעצים את קטנותו), מצלמת רברס, דלתות צד ומושב נהג מופעלי חשמל ועוד. עם זאת, המנופים והמתגים משאירים רושם פשוט. והעיקר: בצד הפרקטי אין (כמעט) תלונות. כצפוי, לא חסר מקום בשום ממד או שורת מושבים, ואפילו השורה השלישית תאכלס גבר בגובה ממוצע בלי בעיה. תא המטען ענק גם כאשר כל המושבים בשימוש, עם רצפת מטען נמוכה מאוד. אז למה "כמעט"? כי המושב האמצעי בשורה השנייה לא עומד בסטנדרט הגבוה שהציבו שאר המושבים; מדובר ביחידה מתקפלת, הנפרשת בין שני מושבי קפטן לטובת נוסע מזדמן - ילד אורח להקפצת חוגים? - ולא תהיה נוחה לנסיעה ארוכה.
בנסיעה מציג סיינה אופי אמריקאי קלאסי – מתלים רכים סופגים בצורה יעילה למדי שיבושים ושברים, אך אלה לא מצליחים לרסן נדנודים רכים בנסיעה על כביש גלי. רמת הרעש בתא, יחסית למקובל בתיבות תהודה גדולות שכאלו, סבירה. אבל נחכה לנסיעה ביום עם פחות רוחות צד כדי לפסוק סופית.
התנהגות ובטיחות
![יבוא מקביל: טויוטה סיינה – מבחן דרכים](/content/account/00/10/00/00/albar-140921-156.jpg)
גם המנוע הוא אמריקאי קלאסי – V6 נדיב נפח והספק (3.5 ליטר, 266 כ"ס) - שמשנע את הרכב הגדול בלי בעיה, לפחות כאשר הוא ריק מנוסעים (כפי שהיה בהשקה). רוב הזמן הוא נוהם חרישית מלפנים, משדר תדר רגוע (גם בזכות שיוט על 100 בפחות מ-2000 סל"ד), ורק תחת עומס מלא מייצר צליל רם – אבל נעים למדי. התיבה עבדה באופן חלק, גם אם לא זריז במיוחד, וכאן יש לציין כי נתיב ההשקה לא אתגר אותה במיוחד.
צריכת הדלק במבחן, שכלל בעיקר נסיעה בין עירונית רגועה, עמדה על 10 ק"מ לליטר, אך בחיי היום יום, עם קצת פקקים ורמזורים, קרוב לוודאי שתקבלו הרבה פחות לכל ליטר – אנחנו מהמרים על כ-6 ק"מ לליטר.
תמורה
לטויוטה סיינה מתחרה ישיר אחד בארץ, וויאג'ר של קרייזלר שמחירו גבוה בהרבה. הוא לא יקר בהרבה ממיניוואנים קצת יותר קטנים, כמו אלהמברה או רודיוס, כך שמי שצריך להסיע שבעה אנשים על בסיס קבוע צריך לשקול ברצינות את הסיינה, בעיקר אם מישהו אחר משלם על הדלק.
בעד: מרווחת מאוד, נוחה, זריזה למדי
נגד: גדולה ומסורבלת, פנים מעט פשוט
ציון 4/5
![יבוא מקביל: טויוטה סיינה – מבחן דרכים](/content/account/00/10/00/00/Fullscreen capture 22092014 170803.jpg)
![יבוא מקביל: טויוטה סיינה – מבחן דרכים](/content/account/00/10/00/00/albar-140921-181.jpg)