סקודה סופרב 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סקודה סופרב דור-שלישי נחשפה בתחילת 2015.
כבעבר, גם הפעם משתמשת הסופרב ברצפה המשותפת לפאסאט, אך הסופרב נהנית ממידות גדולות משל האחות לבית פולקסווגן.
יחידות ההנעה מוכרות משאר דגמי הקונצרן (עם השילוב המוכר של מנועי טורבו-בנזין ותיבות דו-מצמדיות) ומפרט אבזור הבטיחות מרשים.
בשנת 2019 עברה הסופרב מתיחת פנים שכללה עדכון לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג, שדרוג להיצע המנועים ושיפורים לרשימת האבזור ולמערכות הבטיחות.
הסופרב הגיעה לישראל באוקטובר 2015 ובספטמבר 2019 התחיל שיווק מתיחת הפנים של הדגם.
-
עיצוב ונוכחות
למרות העיצוב הסולידי, הממדים הגדולים מקנים נוכחות משמעותית, כאשר נגיעות עיצוביות שונות מצליחות להקנות לה ייחודיות לעומת שאר דגמי המותג.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב שבלוני ומאוד מוכר, גם אחרי מתיחת הפנים, אולם איכות החומרים והביצוע טובים מאוד.
המרחב מלפנים נאה והמרחב מאחור פשוט אדיר - אם כי נוסע שלישי יסבול ממושב אמצעי נוקשה וממנהרת ההינע בולטת.
תא המטען עצום בגודלו ושימושי במיוחד, עם נפח ענק ודלת חמישית.
-
מנוע וביצועים
הביצועים בכל הגרסאות של סופרב נמרצים וטובים ביחס למתחרות המקבילות.
גרסת ה-1.5 ל' מפתיעה למדי ביחס לנתונים (150 כ"ס) ואילו בגרסת ה-2.0 ל' ביצועים טובים ממש גם בעומס כבד.
לגרסה ההיברידית-נטענת (218 כ"ס) כושר נסיעה נאה במצב החשמלי, כאשר במצב המשולב הביצועים טובים מאוד, גם כאשר הסוללה כמעט ריקה.
לגרסת ה-2.0 ל' כפולת ההנעה (280 כ"ס) הביצועים הטובים ביותר במבחר ומצוינים בכל הקשר.
-
נוחות והתנהגות
סקודה סופרב מציגה נוחות נסיעה טובה למדי, גם בגרסאות היקרות עם חישוקי ה-"19. אפשרות השליטה בכיול בולמי הזעזועים (בחלק מהגרסאות) מסייעת, כאשר ברוב המצבים הסופרב רכה ונוחה.
עם צמיגי ענק, הנעה כפולה (ייחודית לגרסה הבכירה) ומצב "ספורט" למתלים, הסופרב מצליחה להיות מהירה מאוד בכל כביש. גם גרסאות הבסיס מציגות יכולת גבוהה בכביש המפותל.
-
תמורה למחיר
למרות גילה המתקדם, הסופרב ממשיכה להציע תמורה טובה. אלטרנטיבה מעולה לרכבי הפנאי הנדושים.
-
גרסאות ורמות גימור
סקודה סופרב מוצעת בארץ במגוון רחב של גרסאות – החל ב-1.5 ל' או 2.0 ל' טורבו-בנזין או טורבו דיזל עם הנעה קדמית, דרך 2.0 ל' עם הנעה כפולה וגם בגרסה היברידית-נטענת מתקדמת.
במקביל, יש גם מגוון רחב של רמות גימור. 'אמבישן' הבסיסית כוללת חישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד. 'סטייל' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', תאורת לד, מצבי ניהוג, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה, ריפוד אלקנטרה ועוד.
רמת הגימור 'L&K' הבכירה מוסיפה אוורור וחימום למושבים הקדמיים כולל עיסוי במושב הנהג, מערכת שמע משודרגת של קנטון עם 11 רמקולים ועוד.
בנוסף ישנה רמת גימור 'ספורטליין' הכוללת כיול מתלים ספורטיבי והנמכת מרכב, מושבי ספורט ואיפור ספורטיבי.
-
בטיחות
סקודה סופרב נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2015, מבחן פחות מחמיר מהיום, וקיבלה אז דירוג של 5 כוכבי בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של סופרב נאותה בהתחשב בביצועים ובמימדים.
גרסת ה-1.5 ל' הציגה במבחן מאומץ נתון ממוצע של 11.5 ק"מ לליטר, גרסת ה-2.0 ל' הציגה בתנאים דומים נתון של 9 ק"מ לליטר.
גרסת ההנעה הכפולה בזבזנית יותר עם נתון ממוצע של 8.2 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
הגרסה ההיברידית היא החסכונית מכולן עם נתון של 12.2 ק"מ לליטר בממוצע ללא החלק החשמלי.
-
טווח נסיעה
לגרסת ההיברידית-נטענת סוללת 13 קוט"ש ובמבחן הדרכים שלנו טווח הנסיעה בפועל עמד על כ-40-45 ק"מ בין טעינות.
-
מה חדש בסקודה סופרב 2024
דור חדש של סקודה סופרב נחשף בנובמבר 2023, ובהתאם לנהוג בקונצרן, מהווה אבולוציה זהירה לדור היוצא.
מידות המרכב של הסופרב החדשה נדיבות במעט משל הדור היוצא, ויחידות ההנעה מוכרות ברובן; בבסיס מנוע ה-1.5 ל' (טורבו-בנזין, היברידי-מתון) בהספק 150 כ"ס ללא שינוי מהדור הקודם, בעוד מנוע ה-2.0 ל' מפיק כעת 204 כ"ס, תוספת של 14 כ"ס ביחס לעבר. גרסת הבנזין הבכירה מצוידת באותו מנוע אך בהספק 265 כ"ס ועם הנעה כפולה.
בצד הדיזל מנוע יחיד בנפח 2.0 ל' המוצע בשני הספקים – 150 כ"ס (הנעה קדמית) או 193 כ"ס (הנעה כפולה).
הגרסה ההיברידית-נטענת החדשה תוצע רק במרכב הסטיישן ועושה שימוש במנוע ה-1.5 ל' במקום מנוע ה-1.4 ל' הקודם. יחד עם מנוע חשמלי ההספק הכולל של המערכת עומד על 204 כ"ס (14 כ"ס פחות), אולם הסוללה כמעט כפולה (25.7 קוט"ש), והסידור הזה מבטיח טווח נסיעה חשמלי של יותר מ-100 ק"מ (50 בעבר).
הסופרב החדשה צפויה לנחות בישראל באמצע 2024.
-
סיכום
הסופרב הנה מכונית סולידית ואיכותית אשר נותרה בפסגת הקבוצה חרף גילה.