סקודה סופרב - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0

סקודה סופרב מידע כללי

קטגוריה: משפחתיות גדולות / מנהלים
גירסה מומלצת:
18.8 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2024

סקודה סופרב יתרונות וחסרונות

יתרונות תא נוסעים, מרווח, ביצועים, אווירה, תא מטען, יכולת דינמית, שימושיות
חסרונות נוחות נסיעה, תפעול מערכות
בשורה התחתונה משפחתית גדולה משובחת. יוקרה אמיתית באריזה צנועה

סקודה סופרב 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    הדור הרביעי של סקודה סופרב נחשף בנובמבר 2023, ואמור למלא את החלל שהותירה פולקסווגן פאסאט אשר תוצע בדורה החדש רק במרכב סטיישן – בעוד הסופרב תוצע גם במרכב סדאן (ליפטבק).

    בהתאם לנהוג בקונצרן, עיצובה של סופרב החדשה מהווה אבולוציה זהירה לזו של הדור היוצא – והתוצאה היא מראה עדכני ומלוטש יותר, אך כזה שלא מנסה להסעיר.

    בסקודה מציינים שעשו מאמץ להפחית את מקדם הגרר האווירודינמי שעומד על 0.23 בסדאן ו-0.25 בסטיישן - נתון מרשים שמסייע לביצועים, לצריכת הדלק ולבידוד הרעשים.

    מידות המרכב כמעט זהות לאלו של הפאסאט ונדיבות במעט משל הדור היוצא, ותא המטען ענק בכל אחת מגרסאות המרכב: 645 ל' בסדאן ו-690 ל' בסטיישן – 20 ל' ו-30 ל' יותר בהשוואה לדגם המוחלף, בהתאמה.

    מערך המתלים זכה לכיול חדש וגם שילוב רחב יותר של מערך הבולמים האדפטיביים של היצרנית, לצד תוספת של תאורת לד-מטריקס לראשונה בסופרב.

    בסביבת הנהג נעשו שינויים בולטים, והוא כולל כסטנדרט מסך מולטימדיה 13 אינץ' ולוח מחוונים מוקרן בגודל 10 אינץ'.

    יחידות ההנעה מוכרות ברובן מהדור הקודם, כאן במהדורה העדכנית יותר שלהן ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית בת 7 הילוכים.

    עם תחילת השיווק, מוצעות בישראל שתי יחידות הנעה: הראשונה היא מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין הנעזר במערכת היברידית מתונה. ההספק עומד על 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, ההנעה קדמית, האצה למאה אורכת 9.2 שניות והמהירות המרבית 225 קמ"ש.

    יחידת הכוח השנייה היא טורבו-בנזין 2.0 ליטר בגרסתה החזקה, בהספק של 265 כ"ס ו-40.8 קג"מ, בשידוך להנעה כפולה. האצה למאה אורכת 5.7 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש.

  • עיצוב ונוכחות

    הדגם החדש דומה לקודמו, ונראה כי סקודה מצאה את ה"אני" שלה בדור היוצא שנראה מכובד מאוד, אפילו ייצוגי. אולם התחושה היא שהכל עשוי באופן מדויק יותר, ולדור החדש יציבה מוצלחת יותר.

  • תא נוסעים ומטען

    השינויים בסביבת הנהג משמעותיים, וסופרב החדשה מהודרת מקודמתה, איכותית יותר ועשויה באופן מוקפד יותר.

    במרכז שלוש חוגות רב-תפקודיות – עם כל לחיצה עליהן מוחלף התחום אותו משנים. בזו המרכזית ניתן לשלוט בעוצמת השמע, באוורור ובמצבי הניהוג, ותפעולה עשוי להיות מבלבל.

    הצג המרכזי הגדול ("13) נאה ומתממשק היטב עם הסלולרי, אך תחומים מסוימים מחייבים מעבר מרובה מדי בין תפריטים. לא פעם המצלמות ההיקפיות, שתמונתן איכותית, אצות להשתלט על הצג.

    בורר ההילוכים עלה לסביבת ההגה, מה שהעביר את תפעול המגבים לשמאל, לידית האחראית גם על התאורה, וזה מעט מבלבל.

    אנשי סקודה גאים בדאגה שהפגינו לגב של הנהג ושל הנוסע מלפנים, ונתנו לכך ביטוי בלא פחות מאשר שמונה תכניות עיסוי. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה ביחס לדגמי פנאי, אבל היא טובה לכשעצמה, והמושבים נוחים למדי.

    כמקובל בסופרב לדורותיה, המרחב מאחור נדיב מאוד, אך במושב המרכזי פחות נוח.

    תא המטען אינו רק ענק; המבנה מאחור – בפועל דלת חמישית למבנה ליפטבק – יוצר מפתח גדול מאד, והאבזור השימושי ללא תחרות. תא הנוסעים, כרגיל בסקודה, שופע פטנטים שימושיים.

  • מנוע וביצועים

    בגרסת 2.0 ליטר טורבו שנבחנה, כצפוי, ביצועים טובים מאוד – לא רק ביציאה המיידית מהמקום (גם בזכות ההנעה הכפולה) אלא גם בצבירת המהירות בכל הטווח החוקי ומעבר.

    בכל טווח הפעולה של המנוע פעולתו חלקה וזורמת, והוא מוסיף לכך אפילו צליל מפתה.

    פעולת התיבה חלקה ונעימה, ולמרות שהשילוב אינו זריז במיוחד, היא ממש לא מפריעה לביצועים המצוינים.

  • נוחות והתנהגות

    לסופרב הבכירה שנבחנה בולמי זעזועים אדפטיביים עם 15 מצבי הקשחה. ולמרות זאת, ברחובות הערים סופרב אינה מעניקה את נוחות הנסיעה המצופה מרכב כזה, ולא פעם העדפנו את המצבים הקשיחים יותר של הבולמים על-מנת למתן את תנודות המרכב.

    בכבישים בין-עירוניים נוחות הנסיעה לרוב טובה יותר, אך גם בהם מפגש עם שיבושים חדים מורגש מדי, כמו גם תזוזות המרכב. רעשי הכביש מורגשים למדי וגם רעשי הרוח.

    לגרסה כפולת ההנעה יכולת דינמית מכובדת מאוד. הרכב מסוגל לצלוח קטעי כביש מפותלים במהירויות מרשימות, גם כאשר האספלט אינו מושלם, עם אחיזה גבוהה ומשיכה מצוינת ביציאה מהפניות.

    ההיגוי קל מדי, אך הרכב משנה כיוון באופן מדוד ונכון. הבלמים עושים היטב את מלאכתם אך דורשים הסתגלות לתגובה ראשונית מעט נרפית.

    מערכות הבטיחות נוטות לצפצופי יתר והתגלו כהיסטריות.

  • תמורה למחיר

    המחיר לגרסה הבכירה יקר למדי, וגרסת ההנעה הקדמית, במחיר נמוך משמעותית, מציעה תמורה משופרת.

  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת ה-1.5 ליטר מוצעת בשלוש רמות גימור: רמת הגימור 'סלקשן' כוללת לוח מחוונים מוקרן "10.25, מולטימדיה "10 עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חישוקי "17, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, חימום ועיסוי במושבים הקדמיים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית, תאורת לד מלאה ועוד.

    רמת הגימור 'אדוונס' מוסיפה לרשימה חישוקי "17 שונים, מולטימדיה עם מסך "13, וילונות נשלפים מאחור, תאורת אווירה, מושבי בד בשילוב עור סינתטי ועוד.

    רמת הגימור 'סטייל' כוללת גם חישוקי "18, ריפוד עור, תאורת לד מטריקס, כוונון חשמלי ואוורור במושבים הקדמיים.

    גרסת ה-2.0 ליטר תוצע גם ברמת הגימור L&K וזו מוסיפה לרשימה חישוקי "19, מצלמות היקפיות, חנייה אוטונומית, תצוגה עילית, בולמים אדפטיביים ומערכת שמע של 'קאנטון' עם 14 רמקולים.

  • בטיחות

    סקודה סופרב החדשה נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2024 וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 93% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 82% בהגנת הולכי רגל ו-80% על מערכות הבטיחות.

    מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, עמעום אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים אקטיבי, מערכת יציאה בטוחה, בקרת שיוט אדפטיבית, 10 כריות אוויר ועוד.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק – בגרסת ה-2.0 ליטר, בתוואי המבחן המכביד ובקצב גבוה מהרגיל – עמדה על 8.5 ק"מ/ל' בממוצע ו-13.5 ק"מ/ל' בשיוט. נתונים סבירים לרכב כבד וכפול הנעה.

  • מה חדש בסקודה סופרב 2025

    תחילת שיווק הדור החדש בישראל, בדצמבר 2024.

  • סיכום

    אחת המשפחתיות הגדולות הטובות ביותר.

סקודה סופרב גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה סופרב

כתבות ומבחני דרכים סקודה סופרב

ברשותך סקודה סופרב?

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

open chatbot