מעניין
לצרפתים יש דרך קצת שונה לבלות את תקופת החגים שלנו – במקום לבלות בפקקי תנועה בדרך לצפון (לא שחסרים להם משלהם) הם מעדיפים להגיע לתערוכת הרכב שנערכת פעם בשנתיים באולמות הגדולים שבפורט וורסאי ממש מעל כביש הטבעת שמקיף את פריז. לפי דוברי התערוכה, עם מליון ו-265,000 מבקרים ב-2010 זו תערוכת הרכב הפופולרית ביותר בעולם.
התערוכה שצמחה בשנים האחרונות כבר אינה קטנה כמו פעם ועדיין, למרות שהיא גדולה בהרבה מז'נבה ודורשת הליכה, עדיין ניתן להספיק לראות את כולה ביום באופן ממצה למדי.
ופריז, כדרכן של תערוכות חשובות, היא תמיד מעניינת בכלל ועבור השוק הישראלי בפרט. מה אפשר לומר על תערוכה בה תיחשף מחליפת הגולף הכל-כך חשובה לקונצרן פולקסווגן, מחליפת מאזדה 6 (בתצורת סטיישן) שמבשרת על דרך חדשה, מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של ב.מ.וו, רנו קליאו חדשה שחוגגת שינוי כיוון או יגואר שמסמנת שציפורני החתול שוב מושחזות. וזה באמת רק קצה הציפורן.

מקלארן P1 קונספט
גם לקטנים
אם החלטתם להגיע לפורט וורסאי, וזה בהחלט מומלץ, אל תשכחו להקדיש זמן לתצוגה הקלאסית המסורתית (אולם 8) שהינה תמיד מהנה. הפעם הנושא הוא מכוניות ופרסום עם תערוכה שנעה עד המכוניות הראשונות של סוף המאה ה-19. כדאי תמיד לבקר באולם המוקדש למכוניות המיקרו הצרפתיות האזוטריות (אולם 3) או לבחון את התצוגה מעניינת של מכוניות משומשות למכירה. שימו לב גם לביתני השיפורים והדגמים שיעניין את האספנים שביניכם. באופן טבעי פריז כוללת הדגמות של כלי שטח בהם אתם גם יכולים להשתתף כנוסעים ויש אפילו מסלול קרטינג מהנה (באולם 2 למטה) עם מכוניות חשמליות ושקטות. נוער מגיל 14 ל-16 יוכל לעבור הכנה קצרה לנהיגה אחראית לקראת קבלת הרשיון. גם לילדים יש מה לעשות בפאריז עם פינת משחקים מוטורית.
איפה
ההגעה לתערוכה באמצעות המטרו קלה ומומלצת, לקראת קצהו של קו 12 (תחנת פורט-וורסאי) או תחנת באלארד בקו 8. ניתן להגיע גם בקווי האוטובוס 39 ו-80. מחיר הכניסה- 13 יורו למבוגר ו-7 יורו לילד מגיל 10 (מתחת לגיל 10 הכניסה חינם). התערוכה פתוחה לקהל בין ה-29.9 – ועד ל-14.10 ושעות הפתיחה הן בין 10:00 ל-20:00. ב-4, ב-5, ב-11 ו-12 לחודש תינעל התערוכה ב-22:00. כמובן שיש שפע מלונות סביב התערוכה במגוון מחירים, אבל לטעמינו עדיף להניח את הראש ברבעים היותר מעניינים וחיים של העיר ולהשתמש במטרו. וכאמור בפריז תמיד שווה לעבור גם אם התכוננתם לנסוע למקום אחר.
ב ב.מ.וו אקטיב טורר קונספט – לראשונה ב.מ.וו עם הנעה קדמית
ה הונדה CR-V – הגרסה האירופאית של רכב הפנאי

מאזדה 6 סטיישן
יגואר F-טייפ – יורשת מודרנית ל-E טייפ שתמוצב מול 911 (כולל וידאו) (פרטים ראשונים)
לקסוס LS חדשה – פרמיום יפני
לקסוס LF-CC קונספט – מכונית קופה 2+2 המבשרת על פני ה-IS החדשים
מקלארן P1 קונספט – ה-F1 הבאה (טרום חשיפה) (כולל וידאו)

פורשה אוניקס קונספט
ס סאנגיונג e-XIV קונספט – קרוסאובר קטן וחשמלי
סוזוקי S-קרוס קונספט – גם סוזוקי רוצה ג'וק (איור)
סיטרואן DS3 קבריו' – גרסה פתוחת גג של הסופרמיני הקטנה
סמארט פורסטארס קונספט – רואים כוכבים (כולל וידאו)
פולקסווגן גולף GTI קונספט – אל תתנו להגדרה לבלבל אתכם, זו גולף GTI החדשה
פיג'ו אוניקס קונספט – אם פיג'ו הייתה מייצרת מכונית-על, ככה היינו רוצים שהיא תראה
פיג'ו RCZ – עדכון קוסמטי לקופה הספורטיבית (כולל וידאו)
פיג'ו RCZ R קונספט – 260 כ"ס ממנוע 1.6 ליטר (כולל וידאו)
פיג'ו 2008 קונספט – צעד נוסף בדרך לתחרות עם הג'וק

פולקסווגן גולפ GTI קונספט
קיה קארנס – דור שני למוביל הנוסעים של קיה (איור)
קיה פרו-סיד – דור חדש לגרסת 3 הדלתות של הסיד
ר רנו קליאו – דור חדש. אצלנו ב-2013 (תמונות ריגול)
ש שברולט טראקס – אצלנו באמצע 2013