מעצב מרצדס, גורדן ואגנר, עשה כאן עבודה מקיפה ויצר מכונית חדשה לגמרי שגם יושבת על בסיס חדש. הממדים אומרים אורך של 429 ס"מ, רוחב של 178 וגובה של 143 ס"מ. זה האחרון מלמד שהA- קלאס הכל-חדשה נמוכה בלא פחות מ-18 ס"מ ביחס לדגם היוצא, ודי בכך להעמיד על הגלגלים מכונית שונה לחלוטין. בפנים הכל חדש גם כן, עם השפעות עיצוביות המגיעות גם מדגמים ספורטיביים כמו ה-SLK וה-SLS (פתחי האוורור, למשל) ובהחלט, לפחות על פי התמונות, נראה שהפנים דינמי וצעיר בהרבה ממה שהכרנו ב-A קלאס עד כה.
טווחי ההספק נעים בין 115 כ"ס בגרסה הבסיסית (A180) ועד ל-211 כ"ס בגרסה הבכירה – בינתיים – ה-A250. באמצע יש את ה-A200 עם 156 כ"ס – כולן עם מנועי בנזין ומגדש טורבו. חובבי הדיזל יכולים לבחור בין A180 CDi (109 כ"ס), ל-A200 CDi (עם 136 כ"ס) ול-A220 CDi לה 170 כ"ס. בעתיד (הקרוב, יש לשער) תגיע גרסת-העל הספורטיבית שמיועדת להתחרות באודי S3, ב.מ.וו M135i ושות' שתיקרא A25 AMG; 350 כ"ס והנעה כפולה נשמעים כהבטחה מעודדת בהחלט.
בכל הגרסאות מוצעת מערכת 'עצור וסע' כסטנדרט. כהעברת כוח ניתן יהיה לבחור בין תיבת הילוכים ידנית עם 6 מהירויות לתיבה כפולת-מצמדים עם 7 מהירויות.

ה-A-קלאס החדשה היא כאמור מכונית שונה מקודמתה. מבלי להיכנס לניחושים בדבר האיכות או אטרקטיביות העיצוב – אין ספק שמעתה היא פונה באופן ברור וישיר יותר מול מתחרותיה – גולף, אסטרה, מגאן ושות'. האם יש בה מספיק בכדי לעשות בלאגאן בסגמנט החשוב ביותר באירופה? על פניו נראה שכן. התחרות צריכות לדאוג? ימים יגידו.