כיום לא ממש צריך מנועי V12. אבל פעם, בשנות ה-20 ועד לפרוץ מלחה^ע ה-2, היו מנועי V12 כמעט Must בליגה העליונה של המכוניות. לכל מי שהחשיב את עצמו למשהו בתעשייה – היה V12 (או לעיתים אף V16, למען הסר ספק). הטכנולוגיה דאז עוד לא הצליחה להוציא הספקים גבוהים ממנוע בנפח קטן ולא היה תחליף – תרתי משמע – ל^הרבה^. במשך השנים הפכה תצורה זו לחלק ממרוץ החימוש בתעשיית הרכב; לאחר המלחמה הלכו ופחתו ה-V12 השמנים והגדולים, ומעט תצורות ה-V12 שהמשיכו את המסורת הגיעו בגרסאות רזות, צנומות ועצבניות בהרבה, חבויות בתוך חמוקיהן החושניים של מיטב תוצרת איטליה. הטכנולוגיה חיפתה על היעדר נפח, גודל ומשקל. אנזו פרארי וג'יוטו ביצאריני, למשל, הצליחו להוציא הספקי-על ממנועי V12 זעירים, ברמות שלא היו מוכרות עד אז.
היום, כאמור, לא באמת צריך מנועי V12, אבל רבים בהחלט רוצים כאלו. סמל הסטטוס שתצורה זו עדיין משדר לא דהה או איבד כהוא זה מזוהרו. קאדילק ייצרה את ה-V12 האחרון שלה ב-1937 (ואת ה-V16 האחרון ב-1940...) ולפחות פעמיים מאז שקלה ברצינות לחזור לתצורה זו: בתחילת שנות ה-80' ולפני מספר שנים, כאשר אף דובר על חזרה למנועי V16 באמצעות רמז מרשים ואימתני שנקרא
Sixsteen קונספט מ-2003.
בימים האחרונים הולכים ומתחזקים הסימנים בקאדילק בדבר ^שובו של ה-V12^, יחד עם הציפייה לקאדילק הפאר הבאה. ב-GM ניתן האור הירוק להתחיל לעבוד על בסיס פלטפורמת ה-Zeta החדשה על מחליפת הקאדילק DTS ו ה-
STS (וגם – מחליפת הביואיק לוצרן). אותה הפלטפורמה – שתוכננה על-ידי הולדן האוסטרלית – משמשת/תשמש גם את השברולט קמארו שתפציע בקרוב (מוכנה לייצור) ומהווה כמובן בסיס לפונטיאק G8 (שמבוססת על הולדן). וכן, מדובר בבסיס עם הנעה אחורית – כבר התחלה חשובה.
זה החלק האחד בסיפור. מקורות אחרים מדווחים על... ביטול פרויקט מחליפו של מנוע ה'נורת'סטאר' V8 שמשמש כיום את הקאדילק
DTS ו-STS דנן. אז לא יהיה V8 במחליפה?!
^המינימום המקובל כיום בליגה הזו הוא V8...^ אומרים אותם מקורות, ומשאירים הרבה מקום לפרשנויות. ואם נבחן את המאמצים העקשים ובלתי פוסקים מצד GM למצב את קאדילק בשורה אחת עם מיטב יצרניות היוקרה בעולם, אין סיכוי למשהו שהוא פחות מ-V8. ^מכונית גדולה צריכה מנוע גדול^. אלו פשוט כללי המשחק בליגות המדוברות.
שקלול כל האמור לעיל מוביל למסקנה מעניינת שנשמעת פתאום הרבה יותר מציאותית מבעבר: לקאדילק הגדולה הבאה בהחלט יכול להיות מנוע V12. וכן, בהחלט ייתכן שהוא יוצג כמחליף שושלת הנורת'סטאר V8 הוותיק.
ניתוח מעמיק של המידע סביב לפיתוח מנוע V8 עתידי עבור קאדילק מגלה שהפרויקט נעצר בדיוק בנקודה שבו הוא אמור היה להתחיל לבלוע הררי כסף; ביטול פרויקט פיתוח V8 עתידי יכול לרמז על כך שמנוע V12 כה-מוכחש אכן נמצא בשלבי פיתוח אחרונים – או שאלו כבר הסתיימו. בקאדילק לא היו זורקים את המשך פיתוח ה-V8 לפח אם לא היה פיתרון טוב יותר באופק.
בתחילת השנה שעברה החלו לצוץ שמועות עקשניות אודות פיתוח מנוע V12 על-ידי חברת-הבת האוסטרלית של הג'נרל, הולדן. אותן שמועות טענו כי הפיתוח נועד ליצור מנוע-על חדש לקונצרן, שישמש בראש ובראשונה את אותה קאדילק עתידית. המהנדס הראשי בהולדן, טוני הייד, הכחיש את המידע אך מאחר והודה ש^בהחלט ניתן לחבר שני מנועי V6 לכדי מנוע V12 – אך אין לנו כל תוכניות כאלו^ חרושת השמועות רק גברה. גם מידע מתוך קאדילק שסיפר שספינת הדגל הבאה של קאדילק תתחרה ישירות מול מרצדס S, סדרה 7 או A8 ושות', העלתה את רף הציפיות.
דיווחים כי בוב לוץ – סגן נשיא GM והרוח החיה בקונצרן – מדבר על אותה קאדילק אולטימטיבית כמתבססת על הקונספט Sixteen לא ממש כיבו את הגחלים הלוחשות. פיו של לוץ היכה שוב כאשר צוטט עונה לשאלת עיתונאי מקומי בעת פתיחת סוכנות האמר באנגליה כי ^מהנדסים אוסטרליים עובדים על פיתוח V12^. זה היה באמצע 2007. צירוף כל המידע דנן יחד מוביל למסקנה כי בהחלט ייתכן שהמדובר באיחוי צמד מנועי 3.6 ליטר V6 של ההולדן קומודור לכדי V12 אימתני בנפח 7.2 ליטר לפחות. הערכות זהירות מדברות על כ-600 כוח-סוס ובמומנט של כ-70 קג^מ שמנוע כזה יוכל להציע ללא בעיות.
מה שככל הנראה כבר סגור הוא המועד – השקה במהלך 2009, ותחילת השיווק במהלך 2010 – של קאדילק הפאר הבאה. אחד השמות שנפלטים מהשמועות הוא “Cadillac Twelve”, מה שלא מותיר הרבה ספקות לגבי תצורת המנוע...
ימים יגידו.