אתמול סיפרנו לכם על השינוי במדרגות שווי השימוש, כאשר במקביל, בוצעה גם הורדה במס הקניה בראשון לינואר. מה בעצם השתנה? ובכן, המכוניות המשפחתיות הנפוצות (קבוצה 2) עולות כרגע 111 אלף ש^ח (במקום 114), ורשימת המשפחתיות שמחיריהן הותאמו למדרגת הרישוי החדשה כוללת את
מאזדה 3, רנו מגאן, סיטרואן C4, פורד פוקוס, טויוטה קורולה ועוד. חלק מהמכוניות הקטנות קרובות מאי פעם למחירי המשפחתיות, כאשר מחירה של
המאזדה 2, למשל, ירד באלף ש^ח בלבד ונמצא במרחק של 5500 ש^ח בלבד ממאזדה 3. גם סוזוקי סוויפט הפופולארית הוזלה ב-2000 ש^ח ומחירה עומד כעת על 102 אלף ש^ח. דוגמא קיצונית יותר היא פיג'ו 207, שהפער בינה לאחותה הגדולה, הפיג'ו 307, עומד על אלף שקלים בלבד. לא רחוקה ממנה היא
טויוטה יאריס, שנמכרת בתמורה ל-108 אלף ש^ח, 3000 ש"ח פחות מהקורולה.
המפתיעות מי עוד הפתיע?
פורד מונדיאו, בניגוד ללא מעט שמועות ודיבורים נשארה בקבוצה 4, כאשר מחירה הנוכחי עומד על 147 אלף ש^ח (במקום 151 אלף ש^ח עד היום), כמו כל חברותיה לקבוצת הרישוי:
מאזדה 6,
סובארו B4, סיטרואן C5 ואחרות. לעומת זאת, גרסאות הדיזל של המונדיאו נשארו במחיר זהה לזה של טרום ירידת המיסים – 176 אלף ש^ח. הפתעות נוספות הגיעו מכיוון יונדאי, שהורידה את מחיר הטוסון באופן משמעותי – הגרסה הבסיסית מוצעת עתה ב-160 אלף ש^ח בלבד. גם שברולט קפטיבה דיזל נהנית מהפחתת מחיר גדולה יחסית (מעל עשרת אלפים ש^ח), ומחירה החדש עומד על 212 אלף ש^ח. פולקסווגן הפתיעה עם הורדות נאות במחירי הגולף, כאשר המובילה היא הגרסת ה-GTI הידנית, שמוצעת עתה ב-205 אלף ש''ח, הורדת מחיר של 13 אלף ש^ח. אחותה הצ'כית של הגולף GTI, סקודה אוקטביה RS, נמכרת במחיר של 177 אלף ש^ח לגרסת ההאצ'בק ו-183 אלף ש^ח לסטיישן הנאה, מחיר שהופך את הגרסה הזו לתחרותית מאי פעם. גם ב.מ.וו מפתיעה עם מחיר בסיס של 330 אלף ש^ח ל-X3 בשילוב עם מנוע ה-2.3 ל' ועד 365 אלף ש^ח לגרסת ה-3.0 ל' דיזל. נזכיר גם את המיצובישי אאוטלנדר החדש שמוצע בגרסה בסיסית במחיר של 217 אלף ש^ח בלבד, אם כי עבור הגרסה הבכירה (והמאוד מאובזרת) בהיצע תדרשו לשלם 247 אלף ש^ח.
הפורשות מי שלא נמצאות במחירונים החדשים ולא יגיעו אלינו יותר הן סיאט אלתיאה וטולדו, שיבואן הסדיר הופסק. סיטרואן C2 VTS ו-C4 VTR יגיעו אלינו רק בהזמנה מיוחדת ואינן מופיעות יותר במחירון של היבואן (וחבל), ולרשימת הפורשות מצטרפת פיאט פנדה 4X4, שלא תימכר יותר בארץ (הגרסאות הרגילות של הפנדה ממשיכות להימכר כרגיל). גם גרסת ה-2.0 ל' של רנו מגאן איננה מוצעת יותר ואילו הוולוו C30 דיזל הידנית, שהופיעה במחירון היבואן רשמית, לא זכתה כנראה לעניין בשוק המקומי ואיננה מוצעת עוד. גרסת הבסיס של הדגם, ה-1.6 ל' הידנית, עדיין מוצעת (164 אלף ש^ח) אם תהיתם.
המצטרפות מצטרפים חדשים לשוק המקומי הם
המיני קלאבמן – שמוצעת במחיר התחלתי של 200 אלף ש^ח לקופר ו-240 אלף ש^ח לקופר S –
והלנד קרוזר 200 (שזכה לשם לנד-קרוזר V8) אשר מוצע עם צמד מנועי V8, בנזין ודיזל, במחיר של 500 ו-514 אלף ש^ח בהתאמה. לסיום נציין כי היבואן החדש של קיה (החל מתחילת החודש), טלקאר, לא פרסם עדיין מחירים לדגמי החברה, ונעדכן אתכם כאשר אלו יפורסמו מחדש.