זה התחיל ב-SLK של מרצדס לפני קצת פחות מעשור, ובזמן האחרון זה הופך להיות אופנתי ביותר. מכוניות רבות, בנות טובים, מחליטות להפשיל את חלקן העליון על מנת לתת לספונים בהם תחושת מרחב, חופש ורוח בבלורית השיער. נכון, נדמה שהקבריולה הייתה איתנו מאז ומתמיד אבל האופנה העכשווית היא קופה-קבריולה. כשבא לך אתה נהנה מרוח בשיער כשקר לך אתה מתכנס תחת גג מתכת אמיתי ולא ברזנט עדין. ממש ללכת עם ולהרגיש בלי. ואחרי המבול האחרון של דגמי CC (Coupe-Cabriolet) שכללה בין היתר את רנו מגאן, פיג'ו 307, ניסאן מייקרה והפורד סטריטקא, אנחנו מתבשרים שגם יונדאי תצעד בכיוון הזה. הבחירה הטבעית כבסיס לניתוח-הגג היא הקופה. בתערוכת פרנקפורט הקרובה תציג יונדאי את הקופה-קבריולה שלה, עדיין מוגדרת כדגם תצוגה: CCS (Coupe Cabriolet Study), למעשה יונדאי קופה נטולת גג. העיצוב החיצוני זהה למקור למעט כמה נגיעות עדינות בפנסים ובחרטום. עיקר הענין הוא, כמובן, הגג, שמבוצע על-ידי סדנת קארמן המתמחה בגגות-מתקפלים. הגג של יונדאי מציע פטנט שונה במקצת מהמקובל כיום: החלק העליון עשוי זכוכית, ובלחיצת כפתור הוא נע לאחור, אל מאחורי החלון האחורי (ולכן לא מפריע למרווח-הראש). לחיצת כפתור שני מקפלת את הגג כולו. המערכת, לדברי יונדאי, פשוטה יותר ממנגנונים קיימים, עם פחות חלקים ופחות צירים. תוספת המשקל בגין מנגנון הגג ותוספת חיזוקים הנדרשים למרכב היא 140 ק^ג צנועים, בהשואוה לקופה הרגילה. הצורך במקום עבור הגג אילץ לוותר על המושב האחורי כך שמתקבלת קופה-קבריולה לשני מושבים; הנחמה היא בתא מטען גדול למדי, יחסית למכוניות מסוג זה, 443 ליטרים כשהגג סגור ו-244 ליטר עם גג מקופל. יחידת ההנעה היא מנוע ה-V6 2.7 ל' המוכר של יונדאי עם 165 כ^ס שמחוברת לגיר ידני 6 מהירויות. בניגוד לקופה הרגילה, דגם-הקונספט מצוייד בחישוקי ^18 עם צמיגים במידה 225/40. יונדאי טוענת כי אין החלטה על ייצור סדרתי, וזו תתקבל לפי תגובות הקהל. אנו מצדנו נופתע אם המכונית לא תיוצר, לאור הפופולריות של מכוניות מסוג זה בעת האחרונה – מה גם שהיונדאי צפויה להיות זולה משמעותית משאר מתחרותיה הפתוחות. אם אכן תגיע ה-CCS לייצור סדרתי, זה יוכל להתרחש כבר בשנת הדגם 2005.