אחרי שמונה שנים ולמעלה מ-5 מיליון יחידות שיוצרו הגיעה שעתה של הפיז'ו 206 לפרוש. לאחר שפע של תמונות ריגול (ותמונות רשמיות שדלפו בשבוע שעבר), מציגה היום פיז'ו רשמית את היורשת: ה-207.
אחד הקלפים החזקים של ה-206 היה עיצובה שגם כיום נראה מודרני ועדכני. פיז'ו בחרו לשמר את הקווים הבסיסים של ה-206 ב-207 ולהוסיף להם את האלמנטים העיצובים המשפחתיים המאפיינים את דגמי פיז'ו החדשים. בחזית ה-207 ניצב אותו גריל פראריסטי שנראה כמו לוע פעור, פנסים מלוכסנים שנמתחים אחורה ומכסה מנוע מובלט שבקצהו סמל האריה של פיז'ו. הדלתות וחלונות הצד נשארו דומים למדי לאלו של ה-206 אך חלקה האחורי של ה-207 נראה נפוח מדי ומתהדר בפנסי ענק. למעשה ה-207 נראית עמוסה וכבדה, בניגוד לעיצוב של ה-206 שהייתה נקיה וחפה מהצטעצעות. דוגמא קטנה היא פנסי הערפל מלפנים: בעוד שב-206 הם היו מעוגלים והשתלבו בקו הכללי של הפגוש, ב-207 הם מוקפים בטבעת מוכספת ובולטת ונראים לא שייכים.העיצוב מהווה שילוב בין 407 ל-107...גם מידותיה של ה-207 תפחו משמעותית, כפי שהכתיבו הרנו קליאו 3 והפיאט גרנדה פונטו. אורכה של ה-207 עומד על 403 ס''מ, כמו הגרנדה פונטו וכ-20 ס''מ יותר מה-206. בסיס הגלגלים התארך ב-8 ס''מ ל-254 ס''מ, 3 ס''מ יותר מהגרנדה פונטו אך 3.5 ס''מ פחות מהקליאו; הרוחב צמח ב-5 ס''מ (172 ס''מ) והגובה ב-4 ס''מ (147 ס''מ).
ה-207 תשתמש במנועים המוכרים של ה-206: 1.4 ל' 8 שס' עם 75 כ''ס, 1.4 ל' 16 שס' עם 90 כ''ס ו-1.6 ל' 110 כ''ס בתחום הבנזין, 1.4 ליטר HDI 70 כ''ס, 1.6 HDI עם 90 כ''ס ו-1.6 HDI עם 110 כ''ס. בשלב זה, האופציה הלא-ידנית היחידה היא תיבה רובוטית שתוצע עם מנוע ה-1.4 ל' 16 שס'. תיבות אוטומטיות מיועדות להגיע מאוחר יותר. לקראת סוף 2006 יצטרפו שני מנועי 1.6 ל' חדשים, אשר פותחו בשיתוף עם ב.מ.וו וישמשו גם את הדור הבא של המיני: הגרסה האטמוספרית תציע 115 כ''ס, וגרסה מוגדשת-טורבו תפיק 150 כ''ס. בינתיים לא מדברים על גרסת GTI אולם זו, מן הסתם, תקבל מנוע חזק עוד יותר לכשתופיע.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של
עיצוב הפנים של ה-207 פשוט ונקי ולא תואם את העיצוב החיצוני המוחצן. בפיז'ו מציינים את ריבוי האופציות לעיצוב תא הנוסעים. האבזור כולל אופציות כמו בקרת אקלים מפוצלת וחיישני גשם ותאורה; פריט מעניין הם פנסי פניה סטטיים המיועדים להאיר טוב יותר את הכביש בכיוון אליו פונה המכונית, אשר מופעלים אוטומטית כאשר ההגה מופנה יותר מ-25 מעלות (במהירויות גבוהות) או 50 מעלות (במהירויות נמוכות). באירופה מוצעות 6 כריות אויר כסטנדרד – אצלנו יש להניח שהמכונית תוצע עם פחות. נחכה ונראה.
ה-207 תערוך את הבכורה בתערוכת ז'נבה הקרובה ושיווקה באירופה יחל באמצע 2006. אלינו היא תגיע ככל הנראה רק לאחר הופעת תיבה אוטומטית, ובינתיים ימשיך שיווקה של ה-206 לפחות בשנתיים הקרובות – בדומה לצעד שפיאט עשתה עם הפונטו עם השקת הגרנדה פונטו.