מיצובישי ספייס סטאר 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספייס סטאר הוצגה בסוף 2011 כשגרסת הסדאן שלה מוכרת בעולם בשם מיראז', ובישראל כמיצובישי אטראז'.
לישראל היא הגיעה ביוני 2013, כשמאז הספיקה לעבור עדכון אבזור באוקטובר 2014, מתיחת פנים בספטמבר 2016, ומחודש יוני שנה זו להציע כסטנדרט בגרסת ה-1.2 ל' את מערכת המולטימדיה 'קונקטד' שפתחה היבואנית. עד עתה מערכת זו הוצעה בתוספת תשלום.
ממדיה ממצבים אותה בין סגמנט המיני לסופרמיני והיא מוצעת עם שתי יחידות כוח לבחירה שלא השתנו מאז שהוצגה לראשונה: 1.0 ל', 3 צילינדרים, 71 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם חמישה הילוכים, ו-1.2 ל' (3 ציל') עם 80 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה. זה האחרון עודכן במסגרת מתיחת הפנים ללא שינוי בנתוני ההספק או המומנט.
היא מוצעת בשלוש רמות גימור. מנוע ה-1.0 ל' מוצע רק ברמת גימור 'אינווייט' וכולל 2 חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם USB, מראות צד חשמליות, 6 כריות אוויר, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ומובילאיי כסטנדרט. מנוע ה-1.2 ל' מוצע בשתי רמות גימור. 'אינסטייל' שמוסיפה זוג חלונות חשמל מאחור, שליטה מההגה על מערכת השמע ובלוטות', בקרת אקלים, בקרת שיוט, ציפוי עור לידית ההילוכים וגלגל ההגה, חיישני גשם, חיישני תאורה, מפשיר אדים למראות הצד, כיוון גובה למושב הנוסע, ריפוד שונה, כיוון גובה לחגורות הבטיחות הקדמיות ותאורת לד אחורית. החל מחודש יוני גם את מערכת מולטימדיה 'קונקטד' שפתחה היבואנית שכוללת מצלמת נסיעה לאחור, מערכת ניווט, רדיו אינטרנט, אפליקציית חניה ועוד (במקום מערכת השמע המקורית). רמת הגימור 'פרימיום' מוסיפה חישוקי סגסוגת בקוטר "15 (לעומת חישוקי ברזל בקוטר "14 בשתי האחרות), כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת בי-קסנון מלפנים.
במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP היא זכתה בציון של ארבעה כוכבים.
-
עיצוב ונוכחות
ספייס סטאר מעולם לא הייתה הנאה שבחבורה. מתיחת הפנים של השנה שעברה שיפרה במעט את המצב, אבל לא יותר מידי, וזה עוד לפני שמביטים לצדדים ורואים מה מציעות המתחרות.
-
תא נוסעים ומטען
הנגיעות המבריקות בדשבורד ובדלתות שוברות מעט את השחור הדל, ומשפרות במעט את המראה הפשוט של מיצובישי ספייס סטאר 2017. רמת הגימור הגבוהה מצוידת למדי ומשפרת את המאזן. המזגן רועש וחסרה תאורת פנים.
מלפנים לא חסר מקום. מאחור מרווחי הברכיים והראש מצומצמים והתחושה ספרטנית, עם מסילות מושב קדמי חשופות, ומגבה שמותקן מתחת למושב הנהג. תא המטען צנוע וסף ההטענה גבוה.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח לא ממש מעודנת, או חזקה (1.2 ל' אטמוספרי, 80 כ"ס). אלה מספיקים כדי להציע התנהלות סבירה בעיר, או שיוט רגוע, אבל בכל תחום אחר המנוע מרגיש מחוספס, כשבנוסף הוא גם רועש במאמץ ורועד בעמידה. בנוסף התיבה איטית בפעולתה. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית. תחת עומס מאוד בזבזנית.
מנוע ה-1.0 ל' מעודן במעט מאחיו הגדול, אבל עם 71 כ"ס, והילוכים ארוכים, מתקבלים ביצועים חלשים. גם הוא רועש במאמץ ומאוד חסכוני.
 
-
נוחות והתנהגות
ריכוך המתלים שעברה המכונית במסגרת מתיחת הפנים בשנה שעברה, שיפרו במעט את נוחות הנסיעה. אבל המצב עדיין לא מזהיר. בעיר מיצובישי ספייס סטאר 2017 מתקשה להתמודד עם שיבושים גדולים, המצב משתפר בבינעירונית אבל רצף שיבושים מפר את האיזון, ורעשי הדרך השונים (רוח, כביש ומנוע) בולטים מידי.
התנהגות הכביש סבירה, והבלמים טובים מאוד. ההגה ארוך מאוד (3.5 סיבובים מנעילה לנעילה), יש לו שטח מת, והוא חסר מירכוז לאחר סיבוב. מנגד יכולת התמרון בעיר מעולה.
 
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר מציעה קונספט נכון של מרחב סביר לצד משקל נמוך ויעילות גבוהה, המון אבזור וללא גימיקים מיותרים. אבל הביצוע נופל בין הכיסאות, עם מידות שממקמות אותה בין מכונית מיני לסופרמיני, פשוטת בתא הנוסעים, נוחות בינונית ורעש מוגזם. התמורה סבירה. הגרסה האוטומטית, היותר מאובזרת, משתלמת יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.2 ליטר עם כ-1200 יחידות.
אחריה גרסת אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-600 יחידות.
 
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2017
גרסת ה-1.2 ל' מקבלת את מערכת המולטימדיה 'קונקטד' כסטנדרט.
-
סיכום
ספייס סטאר מציעה המון אבזור, אבל המתחרות חזקות, מרווחות ונעימות הרבה יותר.