מיצובישי ספייס סטאר 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לישראל היא הגיעה ביוני 2013 והכניסה את מיצובישי לסגמנט הסופרמיני בו לא היתה היבואנית מעולם. ההצלחה לא איחרה לבוא, ובזכות מחיר תחרותי (בעיקר בקרב ציי רכב), המכונית ככבה בטבלת המכירות. שיווק הדגם הופסק במרץ 2016 בשל מה שהוגדר על ידי היבואן "משא ומתן על המחיר מול היצרן", וחודש עם בואה של המכונית לאחר מתיחת פנים בספטמבר 2016.
ספייס סטאר הוצגה בסוף 2011 והחזירה לתודעה שם חדש יחסית (1998), שהוצמד למיניוואן קטן (עד ל-2005). מבחינת היצרנית זו מכונית גלובלית, כשגרסת הסדאן שלה מוכרת בעולם בשם מיראז' ובישראל ובשווקים נוספים, אטראז'.
במסגרת מתיחת הפנים עודכן העיצוב החיצוני (שהוסיפו לאורכה הכללי 8.5 ס"מ), הוחלף ריפוד המושבים וגלגל ההגה, המתלים כוילו מחדש והבלמים הוחלפו לכאלה בקוטר גדול מבעבר. היצע יחידות הכוח נותר כשהיה, 1.0 ל', 3 צילינדרים, 71 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם חמישה הילוכים, ו-1.2 ל' (3 ציל') עם 80 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה. מיצובישי מדווחת על עדכון מנוע ה-1.2 ל' לטובת שיפור נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים, ללא שינוי בנתוני ההספק או המומנט.
במסגרת מתיחת הפנים נוספה רמת גימור שלישית והגבוהה במבחר ושופרו שתי הרמות שהיו קודם. מנוע ה-1.0 ל' מוצע רק ברמת גימור 'אינווייט' שלאחר מתיחת הפנים גם כוללת מערכת שמע מקורית עם USB (קודם היה בהתקנה מקומית), ניטור לחץ אוויר בצמיגים (היה קודם רק ברמת הגימור 'אינסטייל') ומובילאיי כסטנדרט. בנוסף היא כוללת את ההיצע שהיה בעבר: 6 כריות אוויר, 2 חלונות חשמל ומראות צד חשמליות. מנגד היא מחסירה תאורה בתא המטען שהיתה בעבר. רמת הגימור 'אינסטייל' מוסיפה זוג חלונות חשמל מאחור, שליטה מההגה על מערכת השמע ובלוטות', בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני גשם, חיישני תאורה ומפשיר אדים למראות הצד. במסגרת מתיחת הפנים היא מוסיפה כיוון גובה למושב הנוסע, ציפוי עור לידית ההילוכים וגלגל ההגה, ריפוד שונה, כיוון גובה לחגורות הבטיחות הקדמיות ותאורת לד אחורית. מנגד היא מחסירה זוג רמקולים (סה"כ 4). רמת הגימור הגבוהה שנוספה כעת היא 'פרימיום', ומוסיפה חישוקי סגסוגת בקוטר "15 (לעומת חישוקי ברזל בקוטר "14 בשתי האחרות), כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת בי-קסנון מלפנים. מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד, בהתקנה מקומית, עם מצלמת נסיעה לאחור, ומערכת ניווט מוצעת בתוספת תשלום.
ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP, העניק לה ציון של ארבעה כוכבים במבחני הריסוק.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים שיפרה את מראה מיצובישי ספייס סטאר 2016, בעיקר בחזית בזכות תוספות הכרום. בפרופיל ובמבט מאחור היא עדיין נראית מעט סתמית.
-
תא נוסעים ומטען
גם אחרי מתיחת הפנים מדובר בפלסטיק נוקשה ופשוט למראה, אך הרושם טוב יותר בזכות האלמנטים המבריקים בדשבורד ובדלתות. האבזור היה טוב לפני מתיחת הפנים, והוא טוב יותר עכשיו. המזגן רועש וחסרה תאורת פנים.
מלפנים המרווח גדול, ומושבים נוחים. מאחור מרווחי הברכיים והראש מצומצמים והמושב דומה יותר לספסל. תא המטען קטן.
 
-
מנוע וביצועים
ביצועי מנוע ה-1.2 ל' טובים בתחום תאוצות הביניים, בזכות משקלה הקליל של המכונית (865 ק"ג) ולמרות ההספק הצנוע (80 כ"ס). אבל זה לא מספיק ליותר מזה כשבנוסף המנוע רועד בעמידה ורועש במאמץ. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית. תחת עומס מאוד בזבזנית.
במנוע ה-1.0 ל' מורגש מחסור בכוח בסל"ד נמוך כשיחד עם הילוכים ארוכים, מתקבלות תאוצות איטיות. גם מנוע זה רועש במאמץ וחסכוני מאוד.
 
-
נוחות והתנהגות
מתיחת הפנים שיפרה במעט את נוחות הנסיעה. בעיר המתלים מצליחים להעלים חלק מהמפגעים, למעט הגדולים. בבינעירונית המצב אפילו טוב יותר, אם כי הריסון לוקה מעט בחסר. רעשי הדרך (רוח, כביש ומנוע) עדיין בולטים.
מתיחת הפנים שיפרה מהותית את התחום הדינמי. כיול המתלים החדש מרסן את המאסה באופן מוצלח הרבה יותר, ומביא את מיצובישי ספייס סטאר 2016 לרמת סבירה. ההיגוי עדיין ארוך, חסר מירכוז לאחר סיבוב, ובעל שטח מת במרכז. מצד שני כושר התמרון בעיר מצוין.
 
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר המעודכנת טובה משמעותית מאשר המקורית בסעיפי איכות תא הנוסעים וההתנהגות. אולם זה לא מספיק, לא כשבמחיר דומה עד זהה אפשר לקנות סיאט איביזה או פיג'ו 208, שאומנם יציעו פחות אבזור, אבל יהיו חזקות, מרווחות ונעימות הרבה יותר. גם אם נשווה למכוניות מקטגוריית מיני הנמוכה יותר, נגלה מתחרות עדיפות.
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2016
מתיחת פנים לדגם (דור שישי), עדכון קוסמטי לחוץ ולפנים, כיול מתלים, הגדלת קוטר צלחות הבלימה, שדרוג אבזור והוספת רמת גימור חדשה.
-
סיכום
במיצובישי מכוונים אותה להתמודדות בתחום הזול יותר של סגמנט הסופרמיני, וממקדים את שיווקה בפוטנציאל החיסכון בדלק הגדול שלה.