מיצובישי ספייס סטאר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספייס סטאר היא אחת מהמכוניות הגלובליות של מיצובישי. מבחינת היצרנית זהו דור שישי לדגם הסופרמיני, שלאורך ההיסטוריה נמכר תחת שמות שונים. יש לה גם אחות סדאנית, שברוב העולם נמכר בשם מיראז', ובישראל ובעוד כמה שווקים כמיצובישי אטראז'.
הדור הנוכחי הגיע לישראל ביוני 2013, וכדי להתמודד עם המתחרים הגדלים והמתחדשים, עודכן ספייס סטאר 6 פעמים מהן 2 מתיחות פנים. אחרונה שבהן היתה ב-2021 ומאז לא שונה דבר. כדי להתמודד עם התחרות, ב-2020 היבואנית הורידה את ספייס סטאר קטגוריה, ומאז המכונית מתחרה בקטגורית מיני (מאז ומעולם היא היתה בתפר שבין הקטגוריות).
בחרטומה מנוע 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, עם 71 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה.
יש שלוש רמות גימור, 'אינסטייל', 'סופרים' ו'פרימיום', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של 2020.
-
עיצוב ונוכחות
חרטום "המגן הדינמי" (Dynamic Shield) של מיצובישי עוזר למכונית להציג פנים אסרטיביות, אבל שאר העיצוב פחות משכנע.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים פשוטים, ומהמראה הכללי, כמו גם לוח המחוונים יוצרים תחושה ענייה. איכות ההרכבה טובה. האבזור עשיר, אבל ללא יתרון על המתחרות. הנדסת האנוש לא טובה: למשל ההגה נע רק בציר הגובה, המיזוג רועש למדי, השמש משתקפת בלוח המחוונים ובמולטימדיה, ומיקום חלק מהלחצנים לא מוצלח.
המרחב סביר גם מלפנים וגם מאחור (בין היתר כי מאז 2020 היבואנית מציעה את הדגם מול סגמנט המיני ולא הסופרמיני כפי שהיה לפני כן). המושב האחורי עדיין פחות נוח. תא המטען הוא מהגדולים בקבוצה (235 ל').
 
-
מנוע וביצועים
שינוי המיקוד של המכונית בקטגוריית המיני, פרושו שכעת ביחס למתחרות הביצועים סבירים. המנוע עצמו בעל אופי מחוספס, שגם רועש במאמץ ורועד בעמידה. התיבה איטית בפעולתה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית כשהמכונית מושפעת משיבושים קטנים וגדולים. ככל שעולה המהירות המצב משתפר, אבל אז חודרים רעשי הדרך השונים: מתלים, כביש, רוח ומנוע.
היכולת הדינמית סבירה ובעיקר תפוקת המנוע הצנועה, אינה מאתגרת את האחיזה בפניות. עם זאת, מורגזת רכינת מרכב בפניות, והרכב מפגין רגישות לרוחות צד. לרכב קוטר סיבוב מצוין של 9.2 מטרים שמסייע מאוד בתמרון ובחניות.
 
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר לא הצטיינה כסופרמיני, אבל כאשר היא מתחרה בליגת המיני היא רושמת כמה יתרונות: מרחב ותא מטען נאותים, אבזור סביר, תיבה רציפה מוצלחת (ונעימה מהתיבה החד-מצמדית של המתחרות). התמורה בינונית.
-
בטיחות
ארגון EuroNcap העניק לספייס סטאר ארבעה כוכבי בטיחות. אבל כדאי לדעת שמצד אחד הוא נבחן ב-2013 במבחן הישן והפחות מחמיר, ומצד שני נוספו מערכות בטיחות אקטיביות שלא היו כשנבחן. כך שלא ברור לאיזה ציון היה זוכה בתנאי המבחן כיום.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית. תחת עומס מאוד בזבזנית.
 
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2022
אין שינויים במיצובישי ספייס סטאר בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
המתחרות שהתמעטו הובילו לכך שלספייס סטאר יש כיום יתרון – תיבת הילוכים (רציפה) מוצלחת מהתיבה (החד-מצמדית) של המתחרות.