מיצובישי ספייס סטאר 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספייס סטאר הוצגה בסוף 2011 והיא אחת המכוניות הגלובליות של מיצובישי. בעולם גרסת הסדאן נמכרת יותר תחת השם מיראז', ובישראל ובעוד כמה שווקים כמיצובישי אטראז'.
לישראל היא הגיעה ביוני 2013, ומאז זכתה למספר עדכונים: לתוספת אבזור בדגם שעלה באוקטובר 2014, למתיחת פנים בדגם שהגיע בספטמבר 2016, ולתוספת של מערכת המולטימדיה 'קונקטד' כסטנדרט החל מחודש יוני 2017. השנה הצטרפה רמת גימור חדשה (אמצעית למנוע ה-1.2 ל'), והופסק שיווק גרסת ה-1.0 ל'.
מהיום שהוצגה ממדיה ממצבים אותה בתפר שבין סגמנט המיני לסופרמיני, וככל שעובר הזמן המתחרות מתחדשות וגדולות, הפער מעמיק. בחרטומה רק המנוע הבכיר בהיצע הדגם שמוצע מתחילת שיווקה בישראל: בנזין, 1.2 ל', 3 צילינדרים, עם 80 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה. זה האחרון עודכן במסגרת מתיחת הפנים ללא שינוי בנתוני ההספק או המומנט.
היא מוצעת בשלוש רמות גימור. 'אינסטייל', שהיתה גם קודם, וביחס לקודמתה מחסירה את מערך המולטימדיה 'קונקטד' (שמוצעת בתוספת תשלום), וחימום למראות הצד. כל האבזור שהיה קודם ממשיך גם כעת וכולל 4 חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, USB, ובלוטות', מראות צד חשמליות, בקרת אקלים, בקרת שיוט, ציפוי עור לידית ההילוכים וגלגל ההגה, שמשות כהות, חיישני גשם, חיישני תאורה, 6 כריות אוויר, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ומובילאיי כסטנדרט. רמת הגימור החדשה היא 'סופרים' וזו מוסיפה את מערך המולטימדיה 'קונקטד', וחישוקים קלים בקוטר "15 (לעומת "14 ברזל ברמת 'אינסטייל'). בפסגה נמצא את רמת 'פרימיום', שמוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד משולב בד ודמוי עור, חימום למראות הצד, תאורת בי-קסנון מלפנים, ועוד נגיעות קוסמטיות.
ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP, העניק לה ציון של ארבעה כוכבים במבחני הריסוק.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של מיצובישי ספייס סטאר 2018 פשוט וחסר מעוף. הנוכחות ממש חסרה.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה בספייס סטאר היא כמו ברכב מיושן ופשוט מ"פעם", וכזה שמכוון כיום לעולם שלישי ולא למערב. בזכות שילוב בין גוונים בהירים לכהים בתא הנוסעים, ומערך המולטימדיה, שיפר את האווירה. המזגן רועש וחסרה תאורת פנים.
מלפנים המרווח מכובד ומושבים נוחים יותר. מאחור המצב שונה, כשבעיקר מרווח הברכיים והראש מצומצמים, והמושב עצמו לא נוח. תא המטען קטן ושפת ההטענה גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' אטמוספרי, לא מנפק תפוקה מסעירה (80 כ"ס). אלה מספיקים כדי להציע התנהלות סבירה בעיר ושיוט רגוע. בעקיפה נחושה צבירת המהירות איטית, אז הוא גם רועש. בעמידה המנוע רועד. אופי תיבת ההילוכים איטי. בקצב רגיל צריכת הדלק מאוד חסכנית. תחת עומס מאוד בזבזנית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית לכשעצמה כשהמתחרות כבר פותחות פערים. בעיר היא מתקשה להעלים שיבושים גדולים, ומחוץ לעיר רצף של שיבושים. בנוסף בידוד הרעשים חסר (רוח, כביש ומנוע).
התנהגות הכביש של מיצובישי ספייס סטאר 2018 סבירה. ההגה ארוך מאוד (3.5 סיבובים מנעילה לנעילה), בעל שטח מת, והוא חסר מירכוז לאחר סיבוב. מצד שני, יכולת התמרון בעיר מצוינת.
 
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר היא מכונית בסיסית למראה ולתחושה. יתרונה הוא במחיר הרכישה הזול, וצריכת הדלק הנמוכה. אבל מול כל מתחרה אחרת, היא מפסידה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-1200 יחידות.
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2018
רמת גימור חדשה, 'סופרים', והפסקת שיווק גרסת ה-1.0 ל'.
-
סיכום
למרות כל הניסיונות להשאיר אותה תחרותית, המתחרות מציעות יותר, ועושות כמעט הכל טוב יותר.