עונת 2017 של הפורמולה 1 יצאה לדרך באוסטרליה עם מכוניות חדשות ומהירות יותר, וגם עם מנצחת חדשה – פרארי. סבסטיאן פטל ניצח באופן משכנע במירוץ הפותח של העונה, והקדים את המועמד לתואר, לואיס המילטון במרצדס. אך אם מישהו חשב שמרצדס נחלשה, צריך להבהיר שנהג הקבוצה, ואטרי בוטאס (שהחליף את אלוף העולם, ניקו רוזברג, שפרש) תפס גם את המדרגה השלישית על הפודיום.

שינויי התקנות העונה בפורמולה 1 הבטיחו את השינוי הגדול ביותר בשנים האחרונות במבנה המכוניות, עם מראה רחב ונמוך יותר, אירודינמיקה שמבטיחה כוחות הצמדה גדולים יותר וצמיגים רחבים, אוחזים ועמידים יותר. עם כל זאת היה ברור שהמכוניות החדשות יהיו מהירות משמעותית. דובר על זמנים מהירים ב-3 ש' להקפה (במלבורן זמן הקפת הדירוג המהירה היה מהיר ב-1.8 ש') וכוחות ה-G המרביים שנמדדו באוסטרליה היו השנה הרבה יותר גבוהים (8 לעומת 4.6 G). עם שינוי כה גדול, היה גם ברור שזו הזדמנות לשינוי מערך הכוחות בזירה.
פרארי פותחת בגדול
צילום: מנהל
לכל אורך המבחנים לקראת פתיחת העונה, פרארי נראתה טוב, ובסופם אף הייתה מהירה ממרצדס (שבעצמה התנהלה באופן מאוד רגוע ומרשים) . ערב המירוץ באוסטרליה, המילטון אפילו סימן את פרארי כפייבוריטים. ואולם כאשר הגיעו המכוניות למסלול באלברט פארק במלבורן, שוב חזרו החיצים הכסופים להוביל. המילטון היה המהיר בהקפות האימונים והקדים את פטל גם בהקפות הדירוג, כאשר במקום השלישי, צמוד לפטל, נמצא בוטס. ובכל זאת המילטון המשיך לטעון אחרי הקפות הדירוג שפרארי מאוד קרובה למרצדס ושהפער מאוד קטן. רד-בול הייתה השלישית בין הקבוצות, כאשר מקס וורסטפן מסיים במקום החמישי בהקפות הדירוג. חברו לקבוצה, הגיבור המקומי דניאל ריקרדו, נראה טוב בתחילת המקצים אך תאונה מוזרה במקצה הדירוג המכריע, ותקלה ממש לפני הזינוק חיסלו את המירוץ מבחינתו בשלבים מוקדמים.

מזנקים
המילטון זינק היטב למירוץ ונטל את ההובלה, כאשר פטל צמוד אליו מאחור. אבל מרצדס מצמצה ראשונה כאשר נכנעה ללחץ של פטל והכניסה את המילטון מוקדם יחסית להחלפת צמיגים שאמורה הייתה להיות היחידה במירוץ (הצמיגים החדשים עמידים יותר). המילטון חזר למסלול אחרי וורסטפן ולמד על בשרו שההערכות המוקדמות, שעם המכוניות החדשות יהיה קשה לעקוף, אכן נכונות. הוא לא הצליח לעקוף את ההולנדי, הפסיד זמן יקר ולמעשה את המירוץ. פטל, שנכנס הרבה אחרי המילטון להחלפת הצמיגים (ויצא לפני וורסטפן) פתח פער של 6 שניות, שגדל בהמשך אף ל-8 שניות. עד שהמילטון הצליח לטפס למקום השני, פטל כבר היה הרחק מלפנים, ובוטס קרוב מאוד מאחור. קימי ראיקונן סיים רביעי בפער ניכר, אבל לפני וורסטפן ופיליפה מאסה, שחזר מפרישה וניהל מירוץ טוב עם ווליאמס. זאת בוודאי לעומת בן קבוצתו לאנס סטרול הצעיר, שסבל עדיין מקשיי התאקלמות. אחרי לא מעט תאונות באימונים, ומקום אחרון במקצה הדירוג, הוא פרש בגלל החלקה מהמסלול. סרג'יו פרז סיים שביעי עם מכונית הפורס-אינדיאה הוורודה, והקדים את קרלוס סיינז ודניל קוייאט ברד-בול, ואת אסטבן אוקון בפורס אינדיאה השנייה. אחרי תצוגות הנפל שלה בהכנות (שוב בגלל בעיות במנועי ההונדה) מקלארן נראתה טוב יותר באוסטרליה. אלונסו אף היה רוב המירוץ בעשירייה הראשונה עד שפרש בשל תקלה ממש לפני הסיום. חברו לקבוצה, סטופל ונדורם,פרש עוד קודם.
פרארי פותחת בגדול
צילום: מנהל
הסימן הברור ביותר שעולה מהמירוץ הראשון באוסטרליה הוא שאנחנו צפויים השנה לקרב הרבה יותר צמוד בין היצרנים המובילים, ובייחוד בין פרארי למרצדס. המירוצים הבאים יגלו האם באמת תם עידן שלטון מרצדס.

גרנד-פרי אוסטרליה
1. סבסטיאן פטל- פרארי
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. ואטרי בוטס- מרצדס
4. קימי ריאקונן- פרארי
5. מקס וורסטפן – רד-בול
6. פיליפה מאסה – וויליאמס
7. סרג'יו פרז – פורס- אינדיאה
8. קרלוס סיינז- טורו-רוסו
9. דניל קוייאט – טורו-רוסו
10. אסטבן אוקון- פורס -אינדיאה

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל- 25 נק'
2. לואיס המילטון – 18 נק'
3. ואטרי בוטס- 15 נק'
4. קימי ריאקונן- 12 נק'
5. מקס וורסטפן – 10 נק '

אליפות העולם ליצרנים

1. פרארי- 37 נק'
2. מרצדס – 33 נק '
3. רד-בול – 10 נק'
4. ווילימאס – 8 נק'
5. פורס אינדיאה- 7 נק'
פרארי פותחת בגדול
צילום: מנהל