מאזדה 3 החדשה נחתה בישראל והציבור לא נותר אדיש. מאזדה 3 מגיעה אלינו בשתי תצורות מרכב, עם יחידת כוח אחת בלבד וברמת גימור אחת. להלן חמש עובדות שאולי לא ידעתם על ה-3 החדשה שהושקה לאחרונה בישראל:


1. מכונית התצוגה מאזדה קאי (Kai), שהוצגה בתערוכת טוקיו בסוף 2017, הפגינה את מרכיבי העיצוב העיקריים של מאזדה 3 החדשה בגרסת האצ'בק.

2. המעצב של מאזדה 3 בדור הרביעי והחדש שלה, יסוטאקה טסושידה, היה גם מי שעיצב את החלק החיצוני של הדגם בדור הראשון שהוצג ב-2003.


למבחן שערכנו למאזדה 3 - לחצו כאן

חמישה דברים שלא ידעתם על מאזדה 3


3. באירופה מוצעת מאזדה 3 עם מנוע בנזין המכונה "סקייאקטיב G" בנפח 2.0 ליטר המייצר 122 וכולל מערך היברידי מתון במתח של 24 וולט (מחצית מהערך המקובל, 48 וולט). גם בארץ מכונה המנוע בנפח 2.0 ליטר "סקייאקטיב G", אלא שכאן הוא מייצר 165 כ"ס ואינו כולל מערך כזה.

חמישה דברים שלא ידעתם על מאזדה 3


4. מנוע סקייאקטיב X בנפח 2.0 ליטר המייצר 180 כ"ס מהפכני בעיקרון הפעולה שלו. במנוע בנזין זה נעשית ההצתה באמצעות דחיסה, כמו במנוע דיזל, ולא באמצעות ניצוץ. מאזדה 3 עם מנוע סקייאקטיב X תהיה יקרה ב-40,000 שקלים מאשר זו עם המנוע הרגיל.

חמישה דברים שלא ידעתם על מאזדה 3


5. למעט מכסה המנוע, כל חלקי המרכב של גרסת הסדאן שונים מאלה שבגרסת ההאצ'בק. הסדאן ארוכה ב-20 ס"מ מאשר ההאצ'בק, פער גדול מאשר בדגמים הקודמים.

חמישה דברים שלא ידעתם על מאזדה 3