טויוטה ישראל רצתה להביא דגם זה ארצה מזה מספר שנים, ועשתה מאמצים לשם כך, אבל הדלת לכך נפתחה עם תחילת השיווק של היילנדר באירופה השנה.
נא להכיר
היילנדר הוא דגם פנאי בגודל בינוני (D-SUV), שהושק ב-2000, ומכהן כעת בדור הרביעי שלו, שהוכרז ב-2019. דגם זה מיוצר בארצות הברית, שם הוא זוכה להצלחה גדולה, ומגיע לישראל בתקינה אירופאית ובגרסה היברידית שראתה אור בתחילת 2020.
היילנדר מבוסס על רצפת TNGA בגרסת GA-K, ובסיס הגלגלים שלו הוא 285 ס"מ. זהו רכב מגודל – אורכו 497 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ, גובהו 173 ס"מ – והוא מיועד לשבעה נוסעים. גם כאשר כל המושבים בשימוש, נפח תא המטען מכובד, עם 305 ליטרים.
היילנדר משווק בגרסה היברידית, ולזו אותה חטיבת כוח המשרתת את ראב4. זו משלבת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר ו-2 מנועים חשמליים, ליצירת הספק משולב של 244 כ"ס, והנעה כפולה. בנתונים: האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת היא 17.2 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 5.
אולם תצוגה
להיילנדר מפרט בטיחות עדכני הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להתחשב במהירות המותרת, שמירת מרכז נתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, עמעום אוטומטי.
טויוטה היילנדר מוצע בישראל בשתי רמות גימור. 'E-מושן', שמחירה 290,000 שקלים, וכוללת במפרט האבזור שלה חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8, טעינה אלחוטית, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם ועוד. ל-'E-קסלוסיב', שמחירה 305,000 שקלים, גם חישוקי "20, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ריפוד עור.